AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Del Skrevet 20. november 2022 Jeg mistrivis veldig på jobben min lenge og vurdere å slutte snart på en god måte så jeg kan forsatt få en god referanse og attest men hvordan skal jeg gjøre? hva skal jeg skrive på min oppsigelse brev? Har ikke fått ny jobb ennå. 😭 Anonymkode: 2080c...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Del Skrevet 20. november 2022 Det beste du kan gjøre er å holde ut til du har fått annen jobb. Hvis du sier opp selv, så får du en karantenetid på dagpenger. Husker ikke nå om den er på 12 eller 16 uker. Dessuten så tar det seg bedre ut i jobbsøkerprosessen at det ikke er hull, men at du er i jobb. Anonymkode: 1af60...021 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Del Skrevet 20. november 2022 har holdt meg ut lenge og har fått nok. 😭 har vært på 2.gangs intervju en del ganger uten å lykkes så nå tenker jeg å slutte så jeg kan ta vikariater. Kan ikke forsatte på en jobb som tar helsen min. 😭 Anonymkode: 2080c...a1d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #4 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): har holdt meg ut lenge og har fått nok. 😭 har vært på 2.gangs intervju en del ganger uten å lykkes så nå tenker jeg å slutte så jeg kan ta vikariater. Kan ikke forsatte på en jobb som tar helsen min. 😭 Anonymkode: 2080c...a1d Skjønner at det ikke er enkelt, men tror du det er lettere å få jobb som arbeidsledig da? Å hva skal du leve av? Anonymkode: 1af60...021 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 20. november 2022 #5 Del Skrevet 20. november 2022 Lettere og få jobb, når man har jobb. Hold ut! Søk videre, spør venner og bekjente om de vet om noe. Nytter da ikke og være kresen heller og gå utenfor sin egen konforsone. Prøv noe nytt? Ny type jobb? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner at det ikke er enkelt, men tror du det er lettere å få jobb som arbeidsledig da? Å hva skal du leve av? Anonymkode: 1af60...021 Hva er dette for svar? Ts har like store muligheter som alle andre, også rettigheter som sykepenger/dagpenger under jobbsøking. Livet er for kort til å mistrives sterkt på jobb. Anonymkode: d4baa...c1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #7 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva er dette for svar? Ts har like store muligheter som alle andre, også rettigheter som sykepenger/dagpenger under jobbsøking. Livet er for kort til å mistrives sterkt på jobb. Anonymkode: d4baa...c1e For å få sykepenger så må man være syk, og det er ikke tilfelle for ts, hen mistrives i jobben. Grunnen vet vi ikke, så det kan være alt i fra at hen ikke liker arbeidsoppgavene, arbeidstiden, kollegene, sjefen osv. Hvis man sier opp jobben selv -som ts nevner i HI- så får man karantene på 18 uker. Dvs at man ikke får dagpenger i den perioden. Spørsmålet om hva ts skal leve av i de 18 ukene er derfor relevant. https://www.nav.no/arbeid/arbeidsledig#hvem-har-rett-til-dagpenger Dagpenger når du har sagt opp eller selv er ansvarlig for at du mistet jobben Hvis du har sagt opp eller selv er ansvarlig for at du har mistet jobben, bør du søke om dagpenger en uke før den siste dagen du får lønn fra arbeidsgiveren din. Husk å sende meldekort hver 14. dag. Når du har søkt, vurderer NAV årsaken til at du har sagt opp eller mistet jobben. Hvis du ikke hadde rimelig grunn til å si opp, eller at du selv er ansvarlig for at du mistet jobben, vil du ikke få utbetalt dagpenger de første 18 ukene i dagpengeperioden. De 18 ukene kalles forlenget ventetid, og starter samme dato som du får innvilget dagpenger fra. Hvis du blir syk eller har ferie, vil de 18 ukene forskyves like lenge som du er syk eller har ferie. Hvis du jobber mer enn 50 prosent av den vanlige arbeidstiden din i løpet av en meldekortperiode, vil de 18 ukene også bli forskjøvet. Hvis det er mer enn 6 måneder siden den siste dagen du ble dekket av lønn, sluttpakke eller etterlønn, får du ikke forlenget ventetid. Det er ikke tidspunktet for utbetalingen som er avgjørende, men hvilken periode utbetalingen skal gjelde for. Hvis du sier opp jobben din selv, eller er ansvarlig for at du har mistet en jobb flere ganger i løpet av 12 måneder, øker de 18 ukene til 26 uker. Anonymkode: 1af60...021 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergknapp Skrevet 20. november 2022 #8 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg mistrivis veldig på jobben min lenge og vurdere å slutte snart på en god måte så jeg kan forsatt få en god referanse og attest men hvordan skal jeg gjøre? hva skal jeg skrive på min oppsigelse brev? Har ikke fått ny jobb ennå. 😭 Anonymkode: 2080c...a1d Hvordan utarter mistrivselen seg? Du må passe på så det ikke går utover helsa. Lettere å bli utbrent o.l hvis man ikke trives. Du kan vurdere å melde deg på et studie og skrive at du sier opp for å heve kompetansen. Hvis du har kapasitet kan du studere mens du jobbet som vikar. Gode tanker til deg❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 20. november 2022 #9 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): så nå tenker jeg å slutte så jeg kan ta vikariater Får du vikariat uten å gå gjennom en søkeprosess da? Hvis det er snakk om jobb i skole eller barnehage er det vel greiere å få vikartimer, men med andre jobber må du jo fortsatt lande jobben først. Ikke slutt før du har ny jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Del Skrevet 21. november 2022 Jobber med regnskap og ser at det trenger bestandig vikariater som kan starte på kort varsel. Jeg har 3 mnd oppsigelse som er vanlig på en jobb. Derfor lurer jeg på om hvordan skal jeg begrunne oppsigelse så jeg kan forsatt bruke arbeidsgiver min som referanse. Jeg er forsatt stort ønsker på jobben men jeg klarer ikke lenger å jobbe der. 😭😭😭 Anonymkode: 2080c...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 21. november 2022 #11 Del Skrevet 21. november 2022 Du skriver "jeg, NN, sier herved opp min stilling som **. Min siste arbeidsdag vil være **.**, i henhold til arbeidsavtalen. " Du kan eventuelt legge på en "takk for tiden jeg har hatt her" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #12 Del Skrevet 21. november 2022 Dersom det er en "lettere" mistrivsel der du kanskje syntes arbeidsoppgavene er for kjedelige eller det er enkelte kollegaer du ikke kommer over, så ville jeg blitt til man får ny jobb. Men dersom det er alvorlige arbeidsmiljøproblemer med mobbing osv. så ville jeg vurdert å si opp sporenstreks. Alternativet er å ta kampen, men det kan også koste mye, så man må nesten velge hvor viktig jobben er. Anonymkode: 14ada...0ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 21. november 2022 #13 Del Skrevet 21. november 2022 Hva er det som gjør at du ikke trives? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #14 Del Skrevet 21. november 2022 45 minutter siden, KatteLatte said: Hva er det som gjør at du ikke trives? det er så mye rot i regnskapet og arbeidsgaden min er bare å gjøre opp/rydde det som er ført feil. Har sagt disse flere ganger og sjefen gjør ingenting. 😭 følte også at det jukse/pynte regnskapet. Anonymkode: 2080c...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå