AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Del Skrevet 20. november 2022 Hei, Samboeren min kan i perioder svette mye om natten (ikke hver natt). Kan ha uker uten at han svetter om natten også. Han blir generelt veldig fort varm og svett på dagtid også (varmblodig), og bruker vinterdyne. Noen med erfaringer? Burde han svette flere dager på rad dersom det skulle ligge noe alvorlig til grunn? Anonymkode: 52732...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Del Skrevet 20. november 2022 54 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, Samboeren min kan i perioder svette mye om natten (ikke hver natt). Kan ha uker uten at han svetter om natten også. Han blir generelt veldig fort varm og svett på dagtid også (varmblodig), og bruker vinterdyne. Noen med erfaringer? Burde han svette flere dager på rad dersom det skulle ligge noe alvorlig til grunn? Anonymkode: 52732...6d5 For det første burde han gå over til sommerdyne året rundt. Det hjelper min mann. Hvis problemet om natten fortsetter eller eskalerer bør han oppsøke lege. Mannen min bruker sommerdyne året rundt og på høsten/vinteren svetter han kanskje i snitt 1 natt i uken. Dette anser jeg/han som normalt. Anonymkode: c5bd4...ce2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Del Skrevet 20. november 2022 Just now, AnonymBruker said: For det første burde han gå over til sommerdyne året rundt. Det hjelper min mann. Hvis problemet om natten fortsetter eller eskalerer bør han oppsøke lege. Mannen min bruker sommerdyne året rundt og på høsten/vinteren svetter han kanskje i snitt 1 natt i uken. Dette anser jeg/han som normalt. Anonymkode: c5bd4...ce2 Vil legge til at det kan være angst/stress-relatert, ref. min manns fastlege. Anonymkode: c5bd4...ce2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #4 Del Skrevet 20. november 2022 Opplevde mye det samme før med min samboer, til vi etterhvert oppdaget det var urin og ikke svette 😕 ikke bare-bare å bli eldre! Anonymkode: b8141...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #5 Del Skrevet 20. november 2022 Ville uansett tatt en prat med legen. Her ble mannen utredet for kreft på grunn av nattesvette. Var heldigvis ikke det, men annen sykdom som måtte behandles. Han svetter til tider mye ennå, men det er nok mest psykisk betinget. Når han stresser. Om farlige ting utelukket anbefaler jeg absorberende underlag i senga. Så slipper dere våt seng. Vi har både en absorberende tynn overmadrass/madrassbeskytter til bruk om sommeren og et wollbed- underlag til vinteren. Begge deler kan vaskes i maskin, og sørger for at han (og jeg) ikke ligger vått når han svetter mye. Wollbed er litt dyrt da, men veldig deilig. Jeg kjøpte på finn og vasket det, til ok pris. Anonymkode: 24137...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ville uansett tatt en prat med legen. Her ble mannen utredet for kreft på grunn av nattesvette. Var heldigvis ikke det, men annen sykdom som måtte behandles. Han svetter til tider mye ennå, men det er nok mest psykisk betinget. Når han stresser. Om farlige ting utelukket anbefaler jeg absorberende underlag i senga. Så slipper dere våt seng. Vi har både en absorberende tynn overmadrass/madrassbeskytter til bruk om sommeren og et wollbed- underlag til vinteren. Begge deler kan vaskes i maskin, og sørger for at han (og jeg) ikke ligger vått når han svetter mye. Wollbed er litt dyrt da, men veldig deilig. Jeg kjøpte på finn og vasket det, til ok pris. Anonymkode: 24137...870 Svettet han like mye hver natt? Anonymkode: 52732...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #7 Del Skrevet 20. november 2022 Er jo ikke rart han svetter når han bruker VINTERDYNE. Få vekk de vinterdynene og kjøp en syntetisk sommerdyne og ligg unna dundyner. Vinterdyner har ingenting i moderne hjem som har varme på soverom å gjøre. De er laget for kulde. Det vil si at man sover med åpent vindu i mindusgrader eller bor i ett gammelt uisolert hus i typ Nord-Norge.. Anonymkode: b98c6...723 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #8 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er jo ikke rart han svetter når han bruker VINTERDYNE. Få vekk de vinterdynene og kjøp en syntetisk sommerdyne og ligg unna dundyner. Vinterdyner har ingenting i moderne hjem som har varme på soverom å gjøre. De er laget for kulde. Det vil si at man sover med åpent vindu i mindusgrader eller bor i ett gammelt uisolert hus i typ Nord-Norge.. Anonymkode: b98c6...723 Trenger ikke å ha noe betydning. Jeg sover selv med vinterdyne året rundt, og har ingen problem med nattesvette. Anonymkode: 52732...6d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #9 Del Skrevet 20. november 2022 Nattesvette var kreft viste det seg. Samboer svettet et par netter i et par år. Anonymkode: ee5bb...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nattesvette var kreft viste det seg. Samboer svettet et par netter i et par år. Anonymkode: ee5bb...d2b Hadde vel også andre symptomer enn litt svette over 2 år? Anonymkode: 52732...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 21. november 2022 #11 Del Skrevet 21. november 2022 Svetter aldri på natta bortsett fra på sommer,n 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #12 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ville uansett tatt en prat med legen. Her ble mannen utredet for kreft på grunn av nattesvette. Var heldigvis ikke det, men annen sykdom som måtte behandles. Han svetter til tider mye ennå, men det er nok mest psykisk betinget. Når han stresser. Om farlige ting utelukket anbefaler jeg absorberende underlag i senga. Så slipper dere våt seng. Vi har både en absorberende tynn overmadrass/madrassbeskytter til bruk om sommeren og et wollbed- underlag til vinteren. Begge deler kan vaskes i maskin, og sørger for at han (og jeg) ikke ligger vått når han svetter mye. Wollbed er litt dyrt da, men veldig deilig. Jeg kjøpte på finn og vasket det, til ok pris. Anonymkode: 24137...870 Hadde han andre symptomer enn nattesvette når de ville utrede for kreft? Lest at nattesvette som er tegn på noe alvorlig, sjelden kommer alene. Anonymkode: 52732...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #13 Del Skrevet 21. november 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Trenger ikke å ha noe betydning. Jeg sover selv med vinterdyne året rundt, og har ingen problem med nattesvette. Anonymkode: 52732...6d5 Dine erfaringer er egentlig ikke relevante hvis du uansett ikke har problem med nattesvette. For de som HAR problemer med nattesvette er vinterdyne og sommerdyne som natt og dag. Jeg sover med vinterdyne og pledd, mens samboer sover med sommerdyne, og han er fremdeles varmere enn meg. Og til dere som skriver "kreft", det kan det i noen få tilfeller være, og man skal ikke undergrave det, men jøje meg så mange kreftpasienter vi ville hatt i Norge dersom alle varme mannfolk med vinterdyne svettet pga. kreft. Anonymkode: c5bd4...ce2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #14 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hadde vel også andre symptomer enn litt svette over 2 år? AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hadde vel også andre symptomer enn litt svette over 2 år? Anonymkode: 52732...6d5 Han var sliten etter jobb og sovnet i sofaen før klokka 21, men siden han sov kun 4-6t pr natt tenkte jeg at det var årsaken. Måneden før kreftdiagnosen fikk han blod i avføringen, og da ble han sendt til undersøkelse, men frem til da ingen spesielle symptomer. På kreftavdelingen har alle kreftlegene sagt at nattesvette hos menn rundt 50 år er et vanlig kreftsymptom, men det betyr selvfølgelig ikke at alle som svetter har kreft. Anonymkode: ee5bb...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #15 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hadde han andre symptomer enn nattesvette når de ville utrede for kreft? Lest at nattesvette som er tegn på noe alvorlig, sjelden kommer alene. Anonymkode: 52732...6d5 Hadde var veldig trøtt og sliten, men siden han sov lite om natten pga at han er ekstremt b-menneske (kom seg aldri i seng og stod opp 05:30 for jobb) tenkte vi det var årsaken og det var en del av det. En måned før diagnosen fikk han blod i avføringen og legen. Han har kreft med spredning som han har gått med i mange år uten noe særlige symptomer. Anonymkode: ee5bb...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #16 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han var sliten etter jobb og sovnet i sofaen før klokka 21, men siden han sov kun 4-6t pr natt tenkte jeg at det var årsaken. Måneden før kreftdiagnosen fikk han blod i avføringen, og da ble han sendt til undersøkelse, men frem til da ingen spesielle symptomer. På kreftavdelingen har alle kreftlegene sagt at nattesvette hos menn rundt 50 år er et vanlig kreftsymptom, men det betyr selvfølgelig ikke at alle som svetter har kreft. Anonymkode: ee5bb...d2b Takk for svar! Min mann er 30 år, men greit å få sjekket opp uansett. Anonymkode: 52732...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #17 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar! Min mann er 30 år, men greit å få sjekket opp uansett. Anonymkode: 52732...6d5 Absolutt👌 Anonymkode: ee5bb...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 21. november 2022 #18 Del Skrevet 21. november 2022 B-symptom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #19 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Absolutt👌 Anonymkode: ee5bb...d2b De kan vel sjekke det via blodprøver? Anonymkode: 52732...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #20 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Han var sliten etter jobb og sovnet i sofaen før klokka 21, men siden han sov kun 4-6t pr natt tenkte jeg at det var årsaken. Måneden før kreftdiagnosen fikk han blod i avføringen, og da ble han sendt til undersøkelse, men frem til da ingen spesielle symptomer. På kreftavdelingen har alle kreftlegene sagt at nattesvette hos menn rundt 50 år er et vanlig kreftsymptom, men det betyr selvfølgelig ikke at alle som svetter har kreft. Anonymkode: ee5bb...d2b Hvor ofte svettet han om natta ca? Anonymkode: 52732...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå