AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #21 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kan du ikke si hva det er du skal lage? Jeg skjønner ikke hvorfor du tror at kremfløte holder i massevis? Til hva? Det er to helt forskjellige produkter. Med 700g kremost antar jeg at du skal lage en ostekake eller to, helst bakt type. Jeg syns forresten kremost har lang holdbarhet, også etter åpning. Hvis du er bekymret for holdbarhet, hvorfor kjøper du ikke 3x 200g og spiser de resterende 100g på brødskiven? Hvorfor vil du kjøpe et spann på 1kg og sitte igjen med 300g? Anonymkode: 852b6...364 jeg mener når kaken er lagd. Hvor benyttes kremosten? er det ikke på utsiden av f.eks sukkerbrød? Anonymkode: f840d...bf7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #22 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg mener når kaken er lagd. Hvor benyttes kremosten? er det ikke på utsiden av f.eks sukkerbrød? Anonymkode: f840d...bf7 Osten har vel samme holdbarhet på kaken som i boks om kake er i kjøleskap vil jeg tro. Ja om det var det du tenkte på Anonymkode: f33e0...389
Vimsepims Skrevet 21. november 2022 #23 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): jeg mener når kaken er lagd. Hvor benyttes kremosten? er det ikke på utsiden av f.eks sukkerbrød? Anonymkode: f840d...bf7 Enten sammen melis og krem (ostekrem, og da er det vanlig med nedkjølt sitrongele også om det er en ostekake), evt med melis og smør (amerikansk frosting)
Brunhilde Skrevet 21. november 2022 #24 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg mener når kaken er lagd. Hvor benyttes kremosten? er det ikke på utsiden av f.eks sukkerbrød? Anonymkode: f840d...bf7 Jeg håper du tuller? Kremost brukes ofte som ingrediens i en krem til, for eksempel, gulrotkake. Da blander man smør, kremost, melis og kanskje litt sitron (eller vanlije) for smakes skyld. Til sukkerbrød ville jeg personlig brukt krem i en eller annen variant og holdt meg langt unna ostekrem. Men ts, når du vet at du trenger 700 gram, så har du vel resten av oppskriften også? 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #25 Skrevet 21. november 2022 Brunhilde skrev (11 minutter siden): Jeg håper du tuller? Kremost brukes ofte som ingrediens i en krem til, for eksempel, gulrotkake. Da blander man smør, kremost, melis og kanskje litt sitron (eller vanlije) for smakes skyld. Til sukkerbrød ville jeg personlig brukt krem i en eller annen variant og holdt meg langt unna ostekrem. Men ts, når du vet at du trenger 700 gram, så har du vel resten av oppskriften også? Jeg snakker kun for noen andre som har behov av mye kremost. Og jeg vil ha forståelse hva det er. Anonymkode: f840d...bf7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #26 Skrevet 21. november 2022 Nattens rytter skrev (8 timer siden): Snøfrisk! https://www.tine.no/merkevarer/snøfrisk/produkter/snøfrisk-naturell Geitesmak i kaker er nok for de aller mest spesielt interesserte. AnonymBruker skrev (4 timer siden): 700 g til kake. Jeg synes ikke kremost holder seg veldig lenge. Finnes det andre alternativer? trodde kremfløte holdt i massevis, men er kremost dagens mote å bruke? bare spør for å få mer kunnskap. Anonymkode: f840d...bf7 Ost og fløte er ikke samme produkt, smaker ikke det samme, har ikke samme konsistens og fyller ikke samme funksjon i retten. Nattens rytter skrev (4 timer siden): Snøfrisk smakar betre enn Philadelphiaost. Igjen, geitesmak i kake? Ikke et sjakktrekk. (På brødskiva, i lefser o.l. blir noe helt annet.) Brunhilde skrev (20 minutter siden): Jeg håper du tuller? Kremost brukes ofte som ingrediens i en krem til, for eksempel, gulrotkake. Da blander man smør, kremost, melis og kanskje litt sitron (eller vanlije) for smakes skyld. Til sukkerbrød ville jeg personlig brukt krem i en eller annen variant og holdt meg langt unna ostekrem. Men ts, når du vet at du trenger 700 gram, så har du vel resten av oppskriften også? (Jeg begynner nesten å mistenke at denne tråden er en slik "hvor mange spørsmål kan jeg stille om hverdagslige ting de aller fleste vet fra før før folk går lei"-tråd som dukker opp i blant.) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg snakker kun for noen andre som har behov av mye kremost. Og jeg vil ha forståelse hva det er. Anonymkode: f840d...bf7 Så nå spør du plutselig for noen andre, mens i overskriften skal du bruke den selv? Mistanken blir sterkere og sterkere. Anonymkode: 0e2f1...068 2 1
Wenda Skrevet 21. november 2022 #27 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 700 g til kake. Jeg synes ikke kremost holder seg veldig lenge. Anonymkode: f840d...bf7 Du kan jo kjøpe to Philadelphia på 300g stykk og en fra Tine på 125g
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #28 Skrevet 21. november 2022 Dette må jo være en trolletråd. Vanlig pisket krem brukes utenpå sukkerbrød til bløtkake eller marsipankake. Kremostglasur brukes på gulrotkake, Red Velvet cake, og noen krydderkake og sjokolader. Ofte har disse kakene røtter i usa. Og da lager du kremen slik som @Brunhildehar beskrevet. Og som hun sier, hvis du (eller denne personen du liksom spør for) vet at de trenger 700g kremost (hvor mange kaker er det snakk om egentlig? Med smør og melis blir det syke mengder glasur) så følger de vel en oppskrift og vet at de ikke bare kan skifte ut kremost med kremfløte. Siden du ikke vet hva kremost er anbefaler jeg at du kjøper en slik liten pakke fra Tine og smaker. På brødskiven. Veldig godt! Anonymkode: 852b6...364 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #29 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dette må jo være en trolletråd. Vanlig pisket krem brukes utenpå sukkerbrød til bløtkake eller marsipankake. Kremostglasur brukes på gulrotkake, Red Velvet cake, og noen krydderkake og sjokolader. Ofte har disse kakene røtter i usa. Og da lager du kremen slik som @Brunhildehar beskrevet. Og som hun sier, hvis du (eller denne personen du liksom spør for) vet at de trenger 700g kremost (hvor mange kaker er det snakk om egentlig? Med smør og melis blir det syke mengder glasur) så følger de vel en oppskrift og vet at de ikke bare kan skifte ut kremost med kremfløte. Siden du ikke vet hva kremost er anbefaler jeg at du kjøper en slik liten pakke fra Tine og smaker. På brødskiven. Veldig godt! Anonymkode: 852b6...364 Jeg synes 700 gram til en kake er mye. Eller bruker til bollene. Toppis. Anonymkode: f840d...bf7
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 21. november 2022 #30 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg synes 700 gram til en kake er mye. Eller bruker til bollene. Toppis. Anonymkode: f840d...bf7 Jeg har brukt 700 g kremost i fyllet/ostemassen til ostekake.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #31 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg synes 700 gram til en kake er mye. Eller bruker til bollene. Toppis. Anonymkode: f840d...bf7 Det er enormt mye hvis den skal brukes til glasur (eventuelt til en veldig stor kake), men til en ostekake er det ikke så voldsomt mye. Anonymkode: 0e2f1...068
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #32 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): 700 g til kake. Jeg synes ikke kremost holder seg veldig lenge. Finnes det andre alternativer? trodde kremfløte holdt i massevis, men er kremost dagens mote å bruke? bare spør for å få mer kunnskap. Anonymkode: f840d...bf7 Kremfløte er flytende, kremost er smøremykt. Kremost er varmebehandlet og syrnet, fløte er pasteuriserte. Skal du vispe kremfløte til samme konsistens som kremost, ja da har du smør. Og har du noen gang prøvd steke fløtekrem forresten? Du kan ikke lage ostekrem av smør. På samme måte kan du heller ikke lage smørkrem av ost. Anonymkode: ae9e4...e17
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #33 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kremfløte er flytende, kremost er smøremykt. Kremost er varmebehandlet og syrnet, fløte er pasteuriserte. Skal du vispe kremfløte til samme konsistens som kremost, ja da har du smør. Og har du noen gang prøvd steke fløtekrem forresten? Du kan ikke lage ostekrem av smør. På samme måte kan du heller ikke lage smørkrem av ost. Anonymkode: ae9e4...e17 takker for alle innspill, jeg prøver bare å forstå begrepet kremost, og samtidig stusser jeg hvorfor ikke det større volum boks enn å måtte kjøpe flere i små partier. Anonymkode: f840d...bf7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #34 Skrevet 22. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: takker for alle innspill, jeg prøver bare å forstå begrepet kremost, og samtidig stusser jeg hvorfor ikke det større volum boks enn å måtte kjøpe flere i små partier. Anonymkode: f840d...bf7 Rett og slett fordi det er svært sjelden man trenger 700g kremost. Har sett det ofte skal være så mye i stekte ostekaker, men her i landet lager vi jo flest ostekaker med gelatinfyll. Da er det vanlig med 2-300g pr kake. Butikkene hadde ikke fått solgt mye gigapakker, det er bedre å kjøpe flere små pakker når man en sjelden gang trenger mye. Anonymkode: 2f536...2bc 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #35 Skrevet 29. november 2022 hva heter kremost på svensk? Anonymkode: f840d...bf7
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #36 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): hva heter kremost på svensk? Anonymkode: f840d...bf7 Det heter preputii Anonymkode: 5c322...fee
Thildamor Skrevet 29. november 2022 #37 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): hva heter kremost på svensk? Anonymkode: f840d...bf7 Det heter färskost.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #38 Skrevet 29. november 2022 Thildamor skrev (24 minutter siden): Det heter färskost. er det arla som selger färskost i Sverige? andre bedrifter? Anonymkode: f840d...bf7
Thildamor Skrevet 29. november 2022 #39 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): er det arla som selger färskost i Sverige? andre bedrifter? Anonymkode: f840d...bf7 Som produserer, mener du? Det er mange forskjellige, arla er en av de, garant, osterians, creme Bonjour og mange flere.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #40 Skrevet 30. november 2022 Thildamor skrev (8 timer siden): Som produserer, mener du? Det er mange forskjellige, arla er en av de, garant, osterians, creme Bonjour og mange flere. i Sverige? Anonymkode: f840d...bf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå