Gå til innhold

Noen som har utviklet plutselig allergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som er kjent med å plutselig utvikle allergi i en voksen alder? Har fra tidligere pollen og er allergisk mot diverse dyr, reagerer på nøtter og en del andre matvarer. Har aldri reagert på dyr, har levd med dyr hele livet før jeg flytta for meg selv. Har da vært med dyr når jeg kommer hjem eller skal i stall og da reagert med å tettne i halsen så har bare måtte fjerna meg fra de dyra. Har tatt allergimedisin før jeg var med dyra men også en ekstra tablett når jeg tettna i halsen. Noen andre som er kjent med dette å bare plutselig bli allergisk og vet hvorfor? Evnt, hva kan forhindre allergien? Ikke så gøy tettne i halsen siden det plager luftveiene

Anonymkode: 747b7...3a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er allergisk mot flere ting og det skjedde i voksen alder, ja. Hadde inntrykk av at det er det vanligste?

Anonymkode: c060a...2a3

Skrevet

Begynte å reagere på høy i voksen alder. Vokste opp i stallen og har hatt diverse høy-spisende dyr hele livet, så legen mente at kroppen mest sannsynlig fikk nok av høy. Altså at jeg har blitt eksponert for så mye høy-støv over så lang tid at det til slutt ble for mye for mye for kroppen og jeg ble allergisk.

Anonymkode: 59acb...391

Skrevet

Ja. Fikk både (sterk) pollenallergi og etterhvert allergi mot pelsdyr også. Kvitt allergiene igjen (kosthold etc)

Anonymkode: 590ce...0aa

Skrevet

Jeg startet med gressallergi da jeg var rundt 5 år, så ble det bjørkepollen da jeg var ca 12 år, så ble det allergi mot pelsdyr da jeg var rundt 14 år. Og jeg hadde hund hjemme, og hadde alltid hatt hund. Hunden vi hadde hjemme reagerte jeg ikke på. Bare alle andre pelsdyr. Og da jeg var 28 år fikk jeg påvist allergi mot hvete, egg og nøtter. Og fra da, så har det bare kommet mer. Nå er jeg allergisk mot det meste, graden av allergi har og bare blitt verre. Jeg har og astma og atopisk eksem. 

Anonymkode: 66899...a58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...