Gå til innhold

bakovervendt livmor, hvilken stilling er best?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som prøver og har bakovervendt livmor, i hvilken stilling ble dere gravide? Jeg har hørt at det kan hjelpe å ligge på magen? Stemmer dette? Stemmer det også at det kan ta lengre tid å bli gravide for oss som har bakovervendt livmor? Vi har prøvd i ca 7 mnd nå. uten hell. 

Anonymkode: 5ca07...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke hørt at det skal være vanskeligere å bli gravid med bakovervendt livmor. Jeg ble gravid på første forsøk med begge mine barn, og blitt gravid to ganger dette året relativt raskt, men mistet. Ingen leger har sagt det du skriver i det hele tatt.

Eneste som kan være litt vanskeligere med bakovervendt livmor, er å få tydelig bilde på  ultralyd veldig tidlig i svangerskapet. En fordel er imidlertid at magen ofte ikke blir like stor når man har bakovervendt livmor. :)

Anonymkode: b9a3b...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så uvanlig med bakovervendt livmor, og det er ikke problematisk:

https://www.klikk.no/foreldre/gravid/gravidhelse/bakovervendt-livmor-2538461

Bakovervendt livmor gir heller ingen økt risiko for spontanabort, eller problemer med fødsel.

- Du vil ikke ha større smerter, ei heller større problemer med å bli gravid. Bakovervendt livmor er en normalvariant, det er bare færre som har det, opplyser Jakobsen.

Ikke noen spesielle problemer med bakovervendt livmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke så uvanlig med bakovervendt livmor, og det er ikke problematisk:

https://www.klikk.no/foreldre/gravid/gravidhelse/bakovervendt-livmor-2538461

Bakovervendt livmor gir heller ingen økt risiko for spontanabort, eller problemer med fødsel.

- Du vil ikke ha større smerter, ei heller større problemer med å bli gravid. Bakovervendt livmor er en normalvariant, det er bare færre som har det, opplyser Jakobsen.

Ikke noen spesielle problemer med bakovervendt livmor.

Edit: siste setning der er min, ikke fra artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det. Det eneste som kan være problematisk er at man opplever støtsmerter som kan gjøre vondt hvis han står bak meg. Ellers har jeg blitt gravid fort med begge barna, men jeg fikk liten mage:) 

Anonymkode: d9719...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også dette. Ble også rask gravid med begge graviditeter. Men hadde lavt symfysemål/liten mage. I uke 38 mente de at baby veide 2800 gram. Hun veide 3610 da hun ble født samme uken. 

Anonymkode: 2cc53...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men hvilken stillinger ble dere gravide i? Er det jeg lurer på her

Anonymkode: 5ca07...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...