Gå til innhold

Hva er bikkjekaldt for deg? Er det bikkjekaldt i Oslo nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må innrømme at jeg fryser litt i Oslo om dagen. Men strengt tatt er det en helt vanlig temperatur. Forrige helg var så mild så det er nok overgangen som har vært litt brå. Det er såvidt frost.

Men tilbake til poenget. Hva er egentlig bikkjekaldt? I utgangspunktet tenker jeg på 10-15 minusgrader. -10 med kraftig vind kan være skikkelig bikkjekaldt, men er det vindstille så er det bare kaldt. 

Anonymkode: a5877...99b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg er vant til  å sitte ute og ta en røyk med kaffekoppen. Det verste er vind og kulde. 

Men overgangen fra forrige helg med femten pluss var hard. 

• Liker 1
Skrevet

Bikkjekaldt er nivået under grisekaldt.

Anonymkode: b1391...e6e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes det er « bikkjekaldt « i Oslo nå, men som du skriver så, er det overgangen. Det snør og blåser og er litt surt, helt normalt, men veldig kontrast fra 14-15 varme forrige uke. 

Anonymkode: 7bbe3...7fe

• Liker 1
Skrevet

Problemet med oslo er jo vinden og sjøen som gjør at det mange steder er veldig surt og føles kaldere enn det er. 

Anonymkode: 61dab...d37

• Liker 4
Skrevet

Kaldt-dritkaldt-bikkjekaldt-fittekaldt. 

Bikkjekaldt for meg er 25-30 minusgrader

Anonymkode: 3cb59...893

• Liker 2
Skrevet

Bikkjekaldt er det når bikkja ikke vil være med på tur..

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker ikke slike uttrykk, men 10-15 er jo levelig da. Hvertfall ute. Jeg syns det er verre inne når det blir så kaldt for der er jeg mer i ro. 

Anonymkode: f235c...4e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Problemet med oslo er jo vinden og sjøen som gjør at det mange steder er veldig surt og føles kaldere enn det er. 

Anonymkode: 61dab...d37

Dette! Heller 10 minusgrader i innlandet, en 1 minusgrad langs kysten. Det er iiiiiskaldt på sørlandet nå! Blir jo kald uansett🥶🥶🥶

Anonymkode: 5b463...68d

Skrevet

Bikkja mi skjelver så ja det er bikkjekaldt i Oslo nå🥶

Anonymkode: bf9ff...8d8

Skrevet

I mitt hode er det når det er så kaldt at det gjør vondt i kinnene og nesa og være ute selv om man er godt pakket inn i klær ellers. I tillegg til gradestokken, kommer det som andre sier an på vind og luftfuktighet. 

Hunden min ville helst ikke ut i dag, men det er en korthåret mynde, så den teller ikke som hund i bikkjekaldt-sammenheng. Jeg syns ikke det er bikkjekaldt, men jeg føler meg rimelig frossen i dag. Det har nok mye med at jeg ikke har vennet meg til minusgrader igjen enda, samt at vi prøver å spare strøm og minusgrader ute merkes plutselig godt inne. 

Anonymkode: fa0fb...3d2

Skrevet

Bor på østlandet og er rundt null her nå. Bikkjekaldt eller skikkelig kaldt er det først rundt 15 minus og høyere. 

Anonymkode: 40c72...6df

• Liker 2
Skrevet

Bikkjekaldt = Når hunden fryser ute/ikke vil ut.

Ellers tenker jeg mange minus grader for min del. 

Skrevet
Jytte skrev (54 minutter siden):

Tja, jeg er vant til  å sitte ute og ta en røyk med kaffekoppen. Det verste er vind og kulde. 

Men overgangen fra forrige helg med femten pluss var hard. 

Same. vil røyke men for kaldt til å stå ute. Finner varme “spots” så jeg ikke fryser i hjel eller så røyker jeg inne i garasjen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bor på østlandet og er rundt null her nå. Bikkjekaldt eller skikkelig kaldt er det først rundt 15 minus og høyere. 

Anonymkode: 40c72...6df

«Østlandet» strekker seg ganske langt altså. Jeg bor også på «østlandet»,og her er det flere minusgrader. 

Anonymkode: 69125...0af

Skrevet

Bor på innlandet i nord. Bikkjekaldt fra 25 minus. Men bodde mange år i Oslo, og der var det iskald på minus 10. Har med luftfuktigheten å gjøre.

Anonymkode: ac931...025

• Liker 3
Skrevet

Det er jævla kaldt på Kjelsås ihvertfall

Anonymkode: c2ea2...9d0

Skrevet

Når det er mindre enn - 10 synes jeg det er kaldt.

Anonymkode: fa93f...77e

• Liker 1
Skrevet

9CDB5115-71C1-4D19-BFB6-A2C75B3AEBA1.thumb.jpeg.195226333d3fc98c48c18e781c621efa.jpeg

Vinden i dag er iiiskald!🥶

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...