Gå til innhold

Når en mann sier det er et følelsesmessig kaos, hva mener han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En mann jeg har vært litt nær (kyssing, tatt på hverandre men ikke ligget sammen) og som jeg er veldig god venn med(nære venner i 7år,har blitt mer og mer nære og deler så og si alt med hverandre) , sier han er i et følelsesmessig kaos når jeg spør hvordan han har det. Jeg spurte om han ønsker vi skal fortsette og han sier han tror det og at han kjenner på et hav av følelser.... 

Skal jeg ta dette positivt? Jeg får jo ikke direkte at han er forelsket eller at han vil ha meg, men "følelsesmessig kaos" går igjen i det han sier... Kan han være usikker på veien videre? 

Håper noen kan hjelpe til å forstå en manns tanker.... 

Anonymkode: 4c569...140

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har flere på gress.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville spurt om han kunne fortelle hva han mente med følelsesmessig kaos, og evt. om du og deres relasjon var en del av det. Og ikke minst hva han tenkte om det.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest ufiltrert
Skrevet

Han har følelser for både deg og andre og vil ikke "velge feil side av gjerdet".

Skrevet
ufiltrert skrev (Akkurat nå):

Han har følelser for både deg og andre og vil ikke "velge feil side av gjerdet".

Dette kan nok stemme. Så han er usikker med andre ord? 

• Liker 1
Gjest ufiltrert
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette kan nok stemme. Så han er usikker med andre ord? 

Er den erfaringen jeg hadde med en av det andre kjønnet tidligere, pluss at alle verdens problemer var viktigere enn meg, så man kommer langt ned på lista.

Skrevet

Han er ikke så interessert

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Følelser overalt,vanskelig å velge hva han vil

Anonymkode: bbafa...4f2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han er ikke så interessert i deg, dessverre. Han liker oppmerksomheten og kosen. Ville vært litt bakoverlent i forhold til han her. La han vise sin interesse. Han her er knapt nok lunken.

Anonymkode: debf5...a77

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er ikke så interessert i deg, dessverre. Han liker oppmerksomheten og kosen. Ville vært litt bakoverlent i forhold til han her. La han vise sin interesse. Han her er knapt nok lunken.

Anonymkode: debf5...a77

Enig. En fyr sa akkurat det samme til meg, ble dumpet 3 dager etter.

Anonymkode: 4deec...fe4

• Liker 5
Skrevet

Han har problemer eller er uinteressert. 

Anonymkode: ce71c...329

• Liker 2
Skrevet

Han er fortsatt ikke interessert. Hjelper ikke å lage 10 tråder om dagen. 

Anonymkode: ffa0b...c32

• Liker 3
Skrevet

Eller han er bare en overtenker. Mange menn er ikke vant til å kjenne på følelser, og sortere dem. Det å trekke seg inn i hulen, og bli stille i mange dager, er også en del av dette bildet. Mannen er problemløser, og ønsker ikke å lufte ut sine tanker, men trekker seg heller tilbake, og prøver å finne veien ut. 

Jeg dater nå, og grubler mye på hva som er best for meg, og hvor langt ting skal dras etc. Heldigvis går jeg til en kvinnelig psykolog, som hjelper meg med å sette ting i perspektiv, og kanskje leve livet, uten at jeg snubler i egen overtenking. 

Bare det at mannen sier at han har det litt kaotisk, er jo en åpning for dialog, som ts tydeligvis ikke greier å spille på.  

Anonymkode: f0c53...8ab

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Eller han er bare en overtenker. Mange menn er ikke vant til å kjenne på følelser, og sortere dem. Det å trekke seg inn i hulen, og bli stille i mange dager, er også en del av dette bildet. Mannen er problemløser, og ønsker ikke å lufte ut sine tanker, men trekker seg heller tilbake, og prøver å finne veien ut. 

Jeg dater nå, og grubler mye på hva som er best for meg, og hvor langt ting skal dras etc. Heldigvis går jeg til en kvinnelig psykolog, som hjelper meg med å sette ting i perspektiv, og kanskje leve livet, uten at jeg snubler i egen overtenking. 

Bare det at mannen sier at han har det litt kaotisk, er jo en åpning for dialog, som ts tydeligvis ikke greier å spille på.  

Det er ikke akkurat åpning for dialog hvis mannen har fullt kaos i hodet- og ikke går til terapi.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er ikke akkurat åpning for dialog hvis mannen har fullt kaos i hodet- og ikke går til terapi.

Det skal som sagt ikke mange uvante tanker til, før mannen føler det kaotisk. Det at mannen faktisk forteller at han har et eller annet problem, er jo en opplagt åpning for dialog.  Den som ikke greier å komme med enkle oppfølgingsspørsmål i et slikt tilfelle, er kanskje ikke klar for et forhold? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenkte det motsatt av de over deg. Kanskje han rett og slett er kjempeforelska i deg, men er redd for å bli dumpa. Følelsmessig kaos kan også bety t man er redd for å satse pga dårlige tidligere erfaring. 

• Liker 3
Skrevet

Det er vel ikke så veldig mye vanskeligere enn at når han sier at det er et følelsesmessig kaos så sier du "oi, hva legger du i det? Positivt eller negativt 😛"

Anonymkode: e5038...055

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det skal som sagt ikke mange uvante tanker til, før mannen føler det kaotisk. Det at mannen faktisk forteller at han har et eller annet problem, er jo en opplagt åpning for dialog.  Den som ikke greier å komme med enkle oppfølgingsspørsmål i et slikt tilfelle, er kanskje ikke klar for et forhold? 

For min del er jeg forlengst ferdig med menn som ikke takler hva de har inni seg og heller ikke ber om hjelp men vil at dama skal leke gratis psykolog.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En mann jeg har vært litt nær (kyssing, tatt på hverandre men ikke ligget sammen) og som jeg er veldig god venn med(nære venner i 7år,har blitt mer og mer nære og deler så og si alt med hverandre) , sier han er i et følelsesmessig kaos når jeg spør hvordan han har det. Jeg spurte om han ønsker vi skal fortsette og han sier han tror det og at han kjenner på et hav av følelser.... 

Skal jeg ta dette positivt? Jeg får jo ikke direkte at han er forelsket eller at han vil ha meg, men "følelsesmessig kaos" går igjen i det han sier... Kan han være usikker på veien videre? 

Håper noen kan hjelpe til å forstå en manns tanker.... 

Nei, løp din vei, jeg har hørt denne maaaange ganger dessverre, og det ender alltid likt, ikke noe forhold. Det er bare en annen måte å si "jeg ser ikke noe fremtid, jeg vil ha det vi har her og nå men vil ikke si det rett ut, for da stikker du jo"

Anonymkode: 90d13...974

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Piggsopp skrev (3 timer siden):

Jeg tenkte det motsatt av de over deg. Kanskje han rett og slett er kjempeforelska i deg, men er redd for å bli dumpa. Følelsmessig kaos kan også bety t man er redd for å satse pga dårlige tidligere erfaring. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, løp din vei, jeg har hørt denne maaaange ganger dessverre, og det ender alltid likt, ikke noe forhold. Det er bare en annen måte å si "jeg ser ikke noe fremtid, jeg vil ha det vi har her og nå men vil ikke si det rett ut, for da stikker du jo"

Anonymkode: 90d13...974

Ts her. De aller fleste av dere her har skrevet at dette betyr at han ikke vil noe mer, han har en annen på gress også eller han sier det slik fordi han ikke klarer si direkte at det er over....

Vel, den ENE som var tydelig her på at dette KAN også bety at han faktisk er forelska, var den som hadde rett her. Nokså interessant hvordan majoriteten er skråsikre på noe, mens det er et svar som skiller seg ut og det er det som er "fasiten". Han ringte meg nå i kveld og ville snakke om dette kaoset. Det handler om nettopp dette, han har hodestups forelsket seg og er livredd for å bli såret...men han vil så definitivt ha meg :) Kjempefin og oppklarende prat, som jeg nå er lettet over å ha fått avklart. Så da vet vi det, folkens, at følelsesmessig kaos også KAN være positivt.....for hans del beskrev han det som "ekstremt mange følelser for deg, som lager et kaos inni meg, jeg klarer ikke sortere, ikke følt så mye på en gang før, men kjenner bare jeg eksploderer av lyst til å være sammen med deg hele tiden!".... 

• Hjerte 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...