Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare lufte litt. Er uke i uke 12, og skal på. TUL på tirsdag. Siste uka har jeg bare begynt å grue meg for jeg er så redd for alt ikke skal være bra på ultralyd. Er det vanlig å føle på det? Man hører jo om andre som finner ut på ultralyd at foster er død, og har ei vennine som var igjennom det samme. Så tenker jeg siden jeg har hatt så lite symptomer at det kan være noe? Men er jo bare tanker. Samtidlig så gleder jeg meg til å se baby, da sikkert det mest sannsynlig er en frisk baby i magen.. åh så mye tanker, jeg blir gal

Anonymkode: c5117...3c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å distrahere deg selv så mye som mulig. Du har helt normale redsler knyttet til dette, spesielt fordi du kjenner noen som har gått gjennom det. Prøv å puste og vit at mest sannsynlig så går det fint ❤️ Lykke til!

Anonymkode: d1339...f19

Skrevet

Det er helt normalt. Jeg ble fysisk dårlig dør ultralyden min i uke 13 fordi jeg var så redd noe var galt. Fant utallige grunner for at noe ikke stemte. På ultralyd var alt fint og normalt likevel. Jeg har også ei venninne som har mistet i MA, og var overbevist om at det ville skje meg og. Etter ultralyden er jeg mye roligere og klarer å slappe av på en annen måte. Snakk med noen om redselen og vær gjerne åpen om det på ultralyd. Jeg var åpen og jordmor så jeg var redd, så hun var rask med å få sjekket det viktigste så jeg kunne slappe mer av på resten.

Anonymkode: 752e4...e47

Skrevet

Vi er like langt på vei og jeg skal også på TUL på torsdagen. Er du førstegangsmamma?:) dette er mitt andre barn, og jeg har ingen symptomer hverken denne gangen eller forrige gang. Men husker jeg var kjempenervøs forrige gang nettopp pga. mangelen på symptomer, og at noe derfor «måtte» være feil. Denne gangen nyter jeg bare å slippe kvalme og dritt😂 hvis du tenker på det, symptomene kommer vanligvis rundt uke 5-6, hvis du har hatt en MA ville kroppen kvittet seg med fosteret lenge før det har gått 7-8 uker. Vet ikke om det hjelper da, men er noe å tenke på :) stort sett går det jo fint! Lykke til❤️

Anonymkode: d4bd7...061

Skrevet

Skjønner deg så godt. Hadde en MA på min første TU. Nå er jeg gravid igjen og både TUL og alle de andre har gått kjempebra. Har ikke hadd noe særlig symptomer noen av gangene. Det går jo bra i de aller fleste tilfellene, men man henger seg gjerne opp i de negative statistikkene. Lykke til! :) 

Anonymkode: ef69b...e14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...