AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Har en baby på 5 mnd og hun er selvfølgelig verdens søteste, snilleste bla bla bla… Hun gråter egentlig aldri (kanskje totalt 10 min om dagen?), men alltid i forbindelse med soving (hun sover i vogn). Jeg blir helt sinnsykt stresset av det. Selv om det er snakk om 2-3 minutter blir jeg helt på gråten når det står på og gruer meg hele dagen til å legge. Er jeg helt sykt svak? Er det vanlig? Det har vært perioder hvor hun ikke har grått ved innsovning heller, så antar det er en fase… men går det typisk over? Når? Anonymkode: 147cc...606
Mezzosoprena Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har en baby på 5 mnd og hun er selvfølgelig verdens søteste, snilleste bla bla bla… Hun gråter egentlig aldri (kanskje totalt 10 min om dagen?), men alltid i forbindelse med soving (hun sover i vogn). Jeg blir helt sinnsykt stresset av det. Selv om det er snakk om 2-3 minutter blir jeg helt på gråten når det står på og gruer meg hele dagen til å legge. Er jeg helt sykt svak? Er det vanlig? Det har vært perioder hvor hun ikke har grått ved innsovning heller, så antar det er en fase… men går det typisk over? Når? Anonymkode: 147cc...606 Det er kanskje litt mye å reagere så voldsomt når det ikke er snakk om mer gråting? 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 Teatrica skrev (2 minutter siden): Det er kanskje litt mye å reagere så voldsomt når det ikke er snakk om mer gråting? Enig i dette kanskje. Det betyr ikke du er svak, men hva gjør at du er så stresset? Ta på ørepropper? Anonymkode: 04356...520
BobbySocks Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 Jeg tror du psyken deg ned. Slutt å Grue deg, betsem deg for at det er greit. Jobb med hodet. Babyen har det fint. 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 Du er ikke alene om å bli stresset av babygråt. Hvor vanlig det er vet jeg ikke, men tipper det er ganske normalt. Jeg blir forøvrig ganske stressa når min gråter. Liker det ikke i det hele tatt. Anonymkode: 222c1...5d4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 Blir veldig stresset selv, spesielt da jeg og barnets far har gått fra hverandre. Ender ofte med at jeg lukker døra til rommet og tar i ørepropper😣 Anonymkode: fe053...31a
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 Babygråt brukes ofte som torturmetode mot kvinner nettopp fordi vi er skapt til å ikke skulle tåle å høre det. Så jeg tenker du er helt normal og veldig empatisk. Du lever deg åpenbart sterkt inn i babys verden og det må jo være bra for baby ❤️ MEN… Baby kommer til å bli større så du bør lære deg å sette grenser så du ikke ender med et ufordragelig barn som snurrer deg rundt lillefingeren. Man setter ikke grenser for en baby, men du må nok prøve å si til deg selv at DU vet best hva barnet trenger selv om barnet ikke er enig. og nå i første omgang har du en baby som trenger søvn. ☺️❤️ Anonymkode: cb287...5fb
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 Da tenker jeg litt på det med stressreaksjon hos deg, hva skyldes det? Det er ikke lett å sette seg inn i, men skal man finne det ut må man nesten gå i dybden på sin egen psyke Hva som forårsaker stress er individuelt og mye formet av tidligere opplevelser. Hva er det som er utrygt i den situasjonen f.eks, er du redd babyen har det vondt når den gråter? Da er det greit å tenke på det at dette er et naturlig signal babyen gir deg for å vise sin uenighet i situasjonen. Kanskje du bare må bli tryggere på at du gjør ting rett selv, at du faktisk ikke påfører barnet noe vondt men hjelper det. Noen ganger er det å hjelpe barn ikke å gi dem hva de vil ha, men hva de trenger og dette vil fortsette livet ut. Det viktige er å lære kjenne barnet og vite at man som forelder gjør så godt man kan. Babyer gråter og det er naturlig, faktisk den viktigste og tydeligste kommunikasjonsformen de har. Synes du virker veldig empatisk og da er det også fort gjort å bli overveldet. Jeg gikk på COS kurs og anbefalinger absolutt dette, evt også om du leser deg opp så mye du kan. Vil anbefale å bestille time hos psykolog, ikke for utredning av diagnose el lign, men bare for å lufte tanker og kanskje grave litt i hva som er årsaken til du opplever det på denne måten 😊 Lykke til og stå på, for meg høres du som en veldig god mor 😉 Anonymkode: 682ca...fc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå