Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hvor mye (mange minutter) gråter babyen din ila et døgn? Og hvor gammelt er det? I hvilken settinger?

Anonymkode: 14ea0...5ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baby 6 mnd. Når hun er frisk kan hun vel i grunnen gå hele døgnet uten gråt. Kanskje litt sutring i til sammen 5-10 minutter i forbindelse med legging, men ikke ordentlig gråt. Nå har vi hatt litt sykdom i det siste, og da er det en del mer gråt når hun er sulten, når hun våkner og når hun er trøtt.

Anonymkode: 264c2...241

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei! Hvor mye (mange minutter) gråter babyen din ila et døgn? Og hvor gammelt er det? I hvilken settinger?

Anonymkode: 14ea0...5ff

Hm. Han er 2 mnd, og gråter kanskje 15-30 minutter til sammen? Ved sult og litt før legging. 

Anonymkode: aee0a...258

Skrevet

Ingenting, gråter ikke. Har kanskje vært 30 sekunder med gråt i løpet av 4 måneder.

Anonymkode: afa39...4ca

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hm. Han er 2 mnd, og gråter kanskje 15-30 minutter til sammen? Ved sult og litt før legging. 

Hvorfor lar dere babyen bli sulten? Vi ligger alltid i forkant med både mat og søvn.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor lar dere babyen bli sulten? Vi ligger alltid i forkant med både mat og søvn.

For det er jo så lett å planlegge med baby...De første månedene har de ikke rutiner. Min baby sover en del. Våkner nær hun vil ha mat. Da er det litt gråt, men langt fra hysterisk gråt. Jeg vekker ikke for å gi mat når hun ligger fint på vektkurven, og ellers spiser nok antall måltider. 

Til spørsmålet: Min baby gråter lite. Når hun er sulten, og av og til ved skift av bleie. Gråter vel totalt maks 20min i løpet av et døgn. Med unntak de få gangene hun har våknet og grått mens vi har kjørt. 

Anonymkode: 2d010...59a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så fint for dere da. At dere klarer være i forkant med absolutt alt i livet. Jeg har lært at babyen vår er stort sett et vanedyr, helt til han ikke er det. Han spiser ca hver tredje time, på klokka, men innimellom er han sulten etter 1,5 time eller 2 timer. Og da er det ingenting å være i forkant av. Da våkner han og hyler. Det går ikke an å være i forkant når de avviker fra det som er vanlig for dem. Ingen dør av å være litt sulten, så hvorfor følte du for å komme med kommentaren din? ;) 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For det er jo så lett å planlegge med baby...De første månedene har de ikke rutiner. Min baby sover en del. Våkner nær hun vil ha mat. Da er det litt gråt, men langt fra hysterisk gråt. Jeg vekker ikke for å gi mat når hun ligger fint på vektkurven, og ellers spiser nok antall måltider. 

Til spørsmålet: Min baby gråter lite. Når hun er sulten, og av og til ved skift av bleie. Gråter vel totalt maks 20min i løpet av et døgn. Med unntak de få gangene hun har våknet og grått mens vi har kjørt. 

Anonymkode: 2d010...59a

:hjertesmil:

• Nyttig 2
Skrevet

6mnd, gråter noen minutter hver gang hun skal sove fordi «lol mamma dette er dritkjedelig la meg være våken døgnet rundt!!!». Ellers sjeldent🤷‍♀️

Skrevet

Baby 6 uker. Kanskje 30 min totalt, og har luft i magen. Ellers litt sutring når hun begynner bli sulten, men hun får raskt mat, så går aldri over til ordentlig gråt. 

Anonymkode: 40397...67d

Skrevet

Snart 8 mnd, gråter kun når han våkner i vogna og når han ikke vil legge seg.

Anonymkode: 1b890...4b2

Skrevet

Gråter omtrent aldri, litt suttring bare innimellom som gir seg om han plukkes opp. 

Anonymkode: f6f59...5c1

Skrevet

10 uker, gråter vel en 3-4t om dagen…

Anonymkode: 965c6...246

Skrevet

2,5 måned. Gråter kanskje 5 min. per dag. Sutrer litt på kvelden før han finner søvnen og litt sutring før han sovner i vogna på dagtid.

Anonymkode: c3ce9...1f8

Skrevet

Mitt andre barn gråt tre timer sammenhengende hver kveld og 2-3 timer utenom det. 

Anonymkode: 6373d...5b3

Skrevet

Gråt sjeldent det første året. Mellom 1-2 år var det MYE😅 morgen og kveld. Trass rett og slett, ingen allergier eller noe som skulle tilsi ubehag

Anonymkode: d4664...4bd

Skrevet

Har hatt kolikkbarn som gråt rundt 4-5 timer hver dag. Hadde vært mye mer om vi ikke bærte,bysset og satt på yogaball hele døgnet. Fikk beskjed på helsestasjon og av leger at det er helt vanlig at babyer gråter så mye. Blir rett og slett skikkelig misunnelig på dere som har babyer som ikke gråter eller kun gråter når de er trøtte sultne, da må jo babytiden være litt hyggelig. Her har det vært et mareritt Nå er babyen min 5 måneder og den verste gråten har gitt seg, men det er fremdeles masse gråt i forbindelse med legging og sult, samt når han kjeder seg (som han gjør fort). Når han våkner skal han ha mat MED EN ENESTE GANG og vi vet aldri hvor lenge han sover så derfor komplett umulig å planlegge. Bare å dra fram puppen tar for lang tid, ekstra ille de gangene vi må lage til flaske.

Til deg som kommenterer hvorfor folk lar barna bli sultne: fuck deg. Du ANER ikke hva du snakker om. Flaks for deg at dine barn er så enkle. 

Anonymkode: c1214...51f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...