Gå til innhold

Utleggsforretning, tre pågående saker!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er rimelig fortvilet. Sjekket kjæresten min på seeiendom. Er tre utleggsforretninger der på tilsammen godt og vel 350 000. Hvor ille er dette egentlig? Aldri vært borti noe slikt. Er det slik at dette betyr at boligen hans må tvangsselges om han ikke gjør opp for seg innen en viss tid? Vet jeg må snakke med han, men Gruer meg. Vet ærlig talt ikke om jeg orker å være i et forhold med en som har rotet det til så til de grader økonomisk

Anonymkode: 7d3a9...af1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vil si at kreditor har tatt pant i boligen hans og avventer utfall i en utleggsforretning som skal avholdes. Der kommer namsmann til å se på lønn, eiendom, bil osv. som er mest tjenlig å ta utlegg for. Du burde absolutt ta en prat med han, da det høres ut som han ikke har helt styr på økonomien når han har latt det gå så langt som at de har pantsatt boligen hans. 

Endret av Jaytee
  • Nyttig 1
Skrevet

Tre utleggforretninger er ganske ille, synes jeg. 

Anonymkode: 55b73...03b

• Liker 2
Skrevet

Én er ille, tre er katastrofe. 

Det har gått veldig langt.

Anonymkode: 01db9...e34

• Liker 4
Skrevet

Fader altså. Den største er Skatteetaten 🥺

TS

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fader altså. Den største er Skatteetaten 🥺

TS

Skatteetaten er en kjip kreditor å ha. 

Men snakk med kjæresten din. Økonomisk uføre kan skyldes så mangt. 

Anonymkode: 55b73...03b

• Liker 4
Skrevet

Men altså, hvor lang tid tar det før det blir utleggsforretning?  Hvor lenge har han skyldt disse pengene? 

Skrevet
Jaytee skrev (35 minutter siden):

Vil si at kreditor har tatt pant i boligen hans og avventer utfall i en utleggsforretning som skal avholdes. Der kommer namsmann til å se på lønn, eiendom, bil osv. som er mest tjenlig å ta utlegg for. Du burde absolutt ta en prat med han, da det høres ut som han ikke har helt styr på økonomien når han har latt det gå så langt som at de har pantsatt boligen hans. 

Hvor raskt må man gjøre opp før seg? 

Skrevet

Hei.

Litt forvirring i begrepene. Utleggsforretning er når kreditor starter en prosess for å sikre seg kravet sitt. Det begjære oftes utlegg i fast eiendom og i løsøre. Utleggsforrretning tas i utgangspunktet for å sikre kravet. Om de får tvangssolgt boligen er ikke nødvendigvis "plankekjøring" Kreditorene vil som oftest først begjære tvangstrekk i inntekten til vedkommende som skylder penger.

Hvis det ikke er noe å få ved tvangstrekk i inntekten, kan boligen bli begjært tvangssolgt.

Det er mye plunder og heft og det tar lang tid å få solgt en bolig på tvang. Det er mange hensyn som må tas. Bl.a. erstatningsbolig, barn i husstanden.

Men som noen sier, ta kontakt med kreditor og kom frem til en betalingsplan. Søk på livsoppholdssatser, der vil du finne hvor mye som en skyldner skal ha til livsopphold. I tillegg til livsoppholdet kommer boligutgifter, barnehage, SFO pluss, pluss

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, er rimelig fortvilet. Sjekket kjæresten min på seeiendom. Er tre utleggsforretninger der på tilsammen godt og vel 350 000. Hvor ille er dette egentlig? Aldri vært borti noe slikt. Er det slik at dette betyr at boligen hans må tvangsselges om han ikke gjør opp for seg innen en viss tid? Vet jeg må snakke med han, men Gruer meg. Vet ærlig talt ikke om jeg orker å være i et forhold med en som har rotet det til så til de grader økonomisk

Jeg vet ikke hva som er mest skremmende; å ha en kjæreste med økonomiske problemer eller å ha en kjæreste som sjekker ut den økonomiske situasjonen til partneren på seeiendom 😅

Anonymkode: 2e878...77d

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg vet ikke hva som er mest skremmende; å ha en kjæreste med økonomiske problemer eller å ha en kjæreste som sjekker ut den økonomiske situasjonen til partneren på seeiendom 😅

Det er offentlig informasjon, ser ikke problemet med det. Jeg har hatt grunn til å tro at det står dårlig til, at det er noe han ikke forteller. Ser ikke Hvordan det kan sammenlignes med å ikke fortelle kjæreste om den elendige økonomiske situasjonen man er i. 
jeg har tenkt på dette i hele dag. Vet helt ærlig talt ikke om dette er en mann jeg vil satse på. Synes det er turn off og lite voksent. Jeg er 30 år, har lyst på mann og barn, ikke en gjeldsslave 

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

De økonomiske problemene har jo denne fyren uansett hva kjæresten gjør.

At han ikke har vært ærlig med henne og fortalt dette frivillig er faktisk verre enn at hun har sett på offentlig informasjon. 

Anonymkode: 2c68d...a99

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er offentlig informasjon, ser ikke problemet med det. Jeg har hatt grunn til å tro at det står dårlig til, at det er noe han ikke forteller. Ser ikke Hvordan det kan sammenlignes med å ikke fortelle kjæreste om den elendige økonomiske situasjonen man er i. 
jeg har tenkt på dette i hele dag. Vet helt ærlig talt ikke om dette er en mann jeg vil satse på. Synes det er turn off og lite voksent. Jeg er 30 år, har lyst på mann og barn, ikke en gjeldsslave 

At han er gjeldsslave er jo ærlig talt, enn så lenge, kun din egen konklusjon, basert på et søk i et offentlig register. Dette viser jo kun deler av hele bildet. Om husets verdi er langt høyere enn lånet og pant, så kan dette løses. Det kan også være at det pågår en løsning du ikke ser, fordi du ikke er involvert i saken, enda.

Den eneste reelle konsekvensen for deg er jo om du selv bor i denne boligen sammen med ham, og risikerer et tvangssalg. 

Anonymkode: 71a17...713

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At han er gjeldsslave er jo ærlig talt, enn så lenge, kun din egen konklusjon, basert på et søk i et offentlig register. Dette viser jo kun deler av hele bildet. Om husets verdi er langt høyere enn lånet og pant, så kan dette løses. Det kan også være at det pågår en løsning du ikke ser, fordi du ikke er involvert i saken, enda.

Den eneste reelle konsekvensen for deg er jo om du selv bor i denne boligen sammen med ham, og risikerer et tvangssalg. 

Du tror virkelig ikke at en fyr med 350.000 i gjeld til SKATTEETATEN ikke er i en økonomisk knipe? 🤣🤣 

det er ikke en regning han har glemt her altså, en bomregning som gikk fra 40 kr til 3000… 

Det er SKATTEETATEN. Ingen med orden på økonomien har statens innkrevingssentral som kreditor i så store beløp :) 

du skal være herlig naiv hvis du tenker at dette er en fyr med rent mel i posen og en løsning rett rundt hjørnet 🤣

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det du som har en kjæreste som er folkeregistrert hos broren sin? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du tror virkelig ikke at en fyr med 350.000 i gjeld til SKATTEETATEN ikke er i en økonomisk knipe? 🤣🤣 

det er ikke en regning han har glemt her altså, en bomregning som gikk fra 40 kr til 3000… 

Det er SKATTEETATEN. Ingen med orden på økonomien har statens innkrevingssentral som kreditor i så store beløp :) 

du skal være herlig naiv hvis du tenker at dette er en fyr med rent mel i posen og en løsning rett rundt hjørnet 🤣

Jeg tror ingenting, men jeg tror heller ikke det er produktivt å sette i gang en stor karusell med tanker basert på ikke-sanntidsinformasjon fra offentlige registre. Du kan smily-skrattle så mye du vil, men voksne, ansvarlige personer søker å ha så god nok kunnskap som mulig før de gjør noe. Som ved å samtale med partner. Dette funnet i et register er jo en ypperlig samtalstarter der. 

Skrevet

Nå var du klok, ts. Du har mulighet til å trekke deg stille og rolig ut av dette før hans problemer blir dine. Konfrontasjon er bortkastet, du vil ikke ha et liv med økonomiske problemer.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hareena skrev (3 minutter siden):

Nå var du klok, ts. Du har mulighet til å trekke deg stille og rolig ut av dette før hans problemer blir dine. Konfrontasjon er bortkastet, du vil ikke ha et liv med økonomiske problemer.

Enig. Konfrontasjen er bortkastet. Var han ikke ærlig om dette før, vil han heller ikke være det nå. 

Løp. Bare løp. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde kommet meg vekk.

Har vært i lignende situasjon, og han sliter fortsatt med økonomien 12 år etter. Vet han hadde gjeldsordning i 5 år, så fikk han en bra betalt jobb, så han tjener nesten 1 mill i året. Men bor i kjelleren til mamma, og bruker opp alt han tjener. Nå er han i 40 årene. Så jeg har lite tro på at det blir bedre.

Anonymkode: 5910a...c5a

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vært i liknende  situasjonen. Fant masse brev fra statens innkrevingssentral,  fartsbøter, lindorff osv. Ikke var han ærlig med meg og ikke kunne han få lån, vi kunne ikke kjøpe bolig sammen.  Jeg gjorde det slutt. Orker ikke det kaoset.

Anonymkode: aeee0...368

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...