AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Hva gjorde dere der? Og hva anbefaler dere/anbefaler ikke? Anonymkode: 9d5c2...e0d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva gjorde dere der? Og hva anbefaler dere/anbefaler ikke? Anonymkode: 9d5c2...e0d Anbefaler ikke å reise til kvinneundertrykkende møkkaland i det hele tatt. Anonymkode: 35ece...3ad 5 1 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anbefaler ikke å reise til kvinneundertrykkende møkkaland i det hele tatt. Anonymkode: 35ece...3ad Takk for anbefalingen. Jeg vet ikke om et eneste land som er perfekt. Korrupsjon, undertrykkelse, diskriminering av minoriteter, dødsstraff, sensur av den frie presse, anti-demokratisk styre osv osv. Så hvis vi mener at vår reiseaktivitet støtter regimene vi besøker, må vi holde oss hjemme. Men nå har vi altså bestemt oss for å dra, så da gjør vi det. Anonymkode: 9d5c2...e0d 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 Var der 2 ganger. Dykket, snorklet, var på ørken safari, var mest på hotellet, var stort og hadde det meste, det ene vi var på var et badeland. Ørkensafari anbefaler jeg ikke. Anonymkode: c38a1...e83
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var der 2 ganger. Dykket, snorklet, var på ørken safari, var mest på hotellet, var stort og hadde det meste, det ene vi var på var et badeland. Ørkensafari anbefaler jeg ikke. Anonymkode: c38a1...e83 Takk for svar. Hvorfor anbefaler du ikke ørkensafari? Det var noe jeg vurderte å gjøre. Ts Anonymkode: 9d5c2...e0d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Hvorfor anbefaler du ikke ørkensafari? Det var noe jeg vurderte å gjøre. Ts Anonymkode: 9d5c2...e0d Kjørte på elendige 4hjulinger som ble helt overopphetet, stoppet og folk ble stående igjen alene i ørken. Ble lovet å se nomader, kom en gutt med kamel og tagg penger, ble lovet forfriskninger, men det var kun mulighet til å kjøpe dyr brus. Måtte stoppe i ørkenen og alle turistene måte stå å rope for å høre ekko, som om ingen har hørt det før. Ble bare kleint og elendig. Kaos og skriking av de som drev det både på tur ut og inn igjen. Anonymkode: c38a1...e83 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 Jeg har vært der, og vil ikke tilbake. Kunne ikke gå utenfor hotellet uten mannen. Menn ropte ekle ting, og dro i klærne mine. Man ble fysisk dratt inn i butikkene av selgere. Høres rart ut, men vi gikk oftest på et kjøpesenter der lokale ikke slapp inn. Hadde med et spebarn, og følte meg ikke trygg. Vi dro på flere dykke-/båtturer og det var fint. Anonymkode: b8762...309 1 1 2
tirben Skrevet 20. november 2022 #8 Skrevet 20. november 2022 Har vært i Sharm el Sheikh en gang og skal ALDRI tilbake! Frekke folk, tiggere, ble faktisk spyttet på! Turte knapt å gå utenfor hotellet. 2 1 1
GrønnNellik68 Skrevet 20. november 2022 #9 Skrevet 20. november 2022 jeg har vært der kanskje 3-4 ganger. Jeg likte meg godt der. Likte spesielt sjøen og alle fargene den byr på hvis en vil snorkle. I tillegg husker jeg at vi var på en beduin tur med buss og det var nå helt greit. I forhold til andre steder i Egypt jeg har vært er det rene himmelriket. Og alt er mer vestlig i sharm el sheik en andre deler av landet. Så nei jeg trivdes nå helt greit der jeg. Har ikke noe imot og dra dit igjen heller. Det jeg ikke liker er pruting når en skal kjøpe noe. KJøpte all inclusive var helt greit. Ellers er det en strand promenade der som en kan spise litt forskjellig da... og mc donalds.. ha ha ha..
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #10 Skrevet 20. november 2022 GrønnNellik68 skrev (6 minutter siden): jeg har vært der kanskje 3-4 ganger. Jeg likte meg godt der. Likte spesielt sjøen og alle fargene den byr på hvis en vil snorkle. I tillegg husker jeg at vi var på en beduin tur med buss og det var nå helt greit. I forhold til andre steder i Egypt jeg har vært er det rene himmelriket. Og alt er mer vestlig i sharm el sheik en andre deler av landet. Så nei jeg trivdes nå helt greit der jeg. Har ikke noe imot og dra dit igjen heller. Det jeg ikke liker er pruting når en skal kjøpe noe. KJøpte all inclusive var helt greit. Ellers er det en strand promenade der som en kan spise litt forskjellig da... og mc donalds.. ha ha ha.. Måtte du ha med deg mann overalt hvor du dro? Anonymkode: 079f4...016 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #11 Skrevet 20. november 2022 Nydelig sted for dykking og snorkling. Ble også dratt inn i butikker som vi ikke fikk forlate uten å kjøpe noe. Begge ble matforgiftet. oppsummert, beste dykke-opplevelsen. Kjipest med mat og kverulerende selgere. Altfor redd for terror til å dra tilbake. Anonymkode: 70919...bc9 1
GrønnNellik68 Skrevet 20. november 2022 #12 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Måtte du ha med deg mann overalt hvor du dro? Anonymkode: 079f4...016 nei klarer å passe på meg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #13 Skrevet 20. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Anbefaler ikke å reise til kvinneundertrykkende møkkaland i det hele tatt. Anonymkode: 35ece...3ad Slik som menneskerettighets mafia holder på her inne så kan ikke de reise til mange fine steder. Ingen steder som er bra nok for dem. Snakk om fanatiske skapninger altså. Deres favoritt sted må jo være Gran Canaria sammen med andre fyllesvin fra de nordiske landene. Det morsomste er at det er de samme tingene som kommer igjen, de kommer aldri med noen nye argumenter, same shit, different day. Tror mange av dem følger strømmen og tror de er kule når de ramser opp ting som andre har sagt tidligere. Anonymkode: 9c35b...922 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #14 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjorde dere der? Og hva anbefaler dere/anbefaler ikke? Anonymkode: 9d5c2...e0d Ja. Familieferie i 2010. Bodde på hotellet som heter Hilton sharks bay. Flott hotell. Men likte ikke folkene og selgerne i sentrum av sjarm el sheikh. Skal aldri tilbake dit. Vi er en bereist familie, men de selgerne var så innpåslitne x 100000 👎🏻 Anonymkode: 69416...814 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #15 Skrevet 20. november 2022 Shithole. Anonymkode: 02f89...8b2 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #16 Skrevet 20. november 2022 Takk til dere som har svart! Ser at det er litt blandet…. Har vært i Egypt før og kjenner til kvinnesynet. Vi får holde oss på sjøen med bading og snorkling. Ts Anonymkode: 9d5c2...e0d 1
Teardrop Skrevet 21. november 2022 #17 Skrevet 21. november 2022 Anbefaller å snorkle! evt dykke. uuuutrolig vakkert undervannsliv, allerede på stranda om man til ca hoftehøyde. Selgerne der er sinnsykt masete, og skriker brunost, shell, olje, fiskeboller etter deg om de tror eller finner ut at du er norsk. Vi var veldig høflige mot dem de første dagene, så bare overså vi dem, fysj så masete
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #18 Skrevet 21. november 2022 Har vært der en gang for lenge siden med mannen da vi var studenter. Temperatur og strandliv var bra, og det var kjempefint å snorkle der. Som tidligere nevnt i tråden var det innpåslitne selgere som trakk ned, og det føltes noe utrygt å gå i sentrum på kveldstid pga dette. Ble lurt inn i et slags parfymeri, der de solgte en oljeaktig parfyme. Måtte drikke te med selger, og følte oss presset til å handle der. Kjøpte en parfyme for å slippe unna. Den mista lukta kort tid etter hjemkomst. Vi slappet for det meste av på stranden, men var på en organisert utflukt, til Mosesfjellet. Vi skulle gå opp midt på natten for å se soloppgangen. Hadde selvsagt med for lite klær, da det blir iskaldt der midt i ørkenen på natten. Frøys oss i hel på vei opp. Det var også en litt strabasiøs tur, men man kunne leie en kamel å få sitte på oppover (vi gikk hele veien). Ellers fantes det beduinhytter langs ruten, der vi kunne gå inn å varme oss og drikke te. Soloppgangen fra toppen var en flott opplevelse. Så også den brennende busken og gullkalven i området der. Kult å ha vært der. Minuset var at det var midt på natten, kaldt og tungt å gå. Og det tok jo en del tid med et par timer med både kjøring og tur. Reiser nok ikke tilbake. Anonymkode: fd800...2fe 1
Amossa Skrevet 21. november 2022 #19 Skrevet 21. november 2022 Ja. Var på familieferie og bodde på fem-stjerners flott hotell ved stranden. Gode restauranter og barer på hotellet. Men byen og området er flatt og skikkelig stygt. Vi fikk anbefalt en fiskerestaurant i sentrum, men selv om maten var god, var det ikke hyggelig der. Skarpe lys, utrivelige møbler osv. Har lest at Sharm El Sheik ble kåret som verdens styggeste by for noen år siden. Er enig i det. 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #20 Skrevet 25. november 2022 Vært på ferie der ja, og det holder med én tur. 12-åringen i familien ble antastet av voksne lokale menn, kameltur med underernærte og forslåtte dyr, tiggere og lurendreiere rundt hvert gatehjørne. Ikke en gang god mat. Men været var bra og det var svært basseng på hotellet... Anonymkode: e5a9e...166 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå