AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Jeg er storfornøyd med mathandelen min denne uka. Her var det mye å spare på.😊merker ikke mye på tranghet på økonomien jeg, sparer der jeg kan. ( student på masternivå, fordypning i finans) sitter igjen omtrent med 12-13.000 igjen etter husleie og strøm er betalt, (internship hos Finansdepartementet, har fått meg enda mere til å tenke på sparing), forbruket på mat er omtrent 3000, sparer omtrent 7000 pr måned, mere om sommeren når jeg jobber ekstra. Jeg prøver å spare på mat. F.eks kjøper jeg first price sjokolade istedet for vanlig om jeg har ekstremt søt sug. Jeg handler mye på tilbud på kiwi, også meny og rema, hvor jeg får faste rabatter. Fikk bla pepsi max (1,5 l) 2 for 30 kr, enormt billig. Sparte masse der, tortilla lefse for 13 kr, brød for 12 kr. Ris for 18 kr, rundstykke for 8 kr. Her har jeg noen nyttige tips for å spare: 1. kjøpe på tilbud, laste ned app som viser ulike tilbud på de forskjellige butikker. Den heter "kupp" 2. Handle på Grønland om du bor i Oslo, mye frukt og grønt (Asiatiske butikker). Godt utvalg, fikk en agurk for 9 kr sist gang, handler før det blir altfoor mørkt hehe🤞🏻😅. Bananer for 12 kr kg, og cherry tomater for 23 kr. 500 g. Og masse andre grønnsaker som jeg kjøper billig 3. lage mat for flere dager, pastaen og stor pizza jeg lager varer i 2 dager ca. Jeg bor alene. Tar med på jobb og 4. bruke hyppig espresso house appen, her får jeg ofte tilbud på kaffe og mat til 50%, du scanner i kassen. Også too good to go appen 5. kjøpte 2 pakker egg på rema 1000 også, til 25 kr pr stk. førpris var vel 43 kr. 6. handler ofte på Normal, kjøpt en såpe Palmolive som var 750 ml til 30 kr. Den varte lengee⭐️ 7. handler mest på joker, meny, kiwi og Bunnpris. Vaskeprodukter til 50% på Bunnpris og tacoprodukter nederst ser dere hva jeg har fått tilbud på fra meny. Forrige uke kjøpe jeg også tacoprodukter til 50%. Flere som e flink med sparing når det kommer til matforbruk?☺️ Anonymkode: 34e27...dd2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 Vi er 5 stk i husholdningen, og bruker ca 9000kr på mat i måneden. Vil si vi er flinke å handle billig👍🏻 Anonymkode: e1bc4...f60 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er storfornøyd med mathandelen min denne uka. Her var det mye å spare på.😊merker ikke mye på tranghet på økonomien jeg, sparer der jeg kan. ( student på masternivå, fordypning i finans) sitter igjen omtrent med 12-13.000 igjen etter husleie og strøm er betalt, (internship hos Finansdepartementet, har fått meg enda mere til å tenke på sparing), forbruket på mat er omtrent 3000, sparer omtrent 7000 pr måned, mere om sommeren når jeg jobber ekstra. Jeg prøver å spare på mat. F.eks kjøper jeg first price sjokolade istedet for vanlig om jeg har ekstremt søt sug. Jeg handler mye på tilbud på kiwi, også meny og rema, hvor jeg får faste rabatter. Fikk bla pepsi max (1,5 l) 2 for 30 kr, enormt billig. Sparte masse der, tortilla lefse for 13 kr, brød for 12 kr. Ris for 18 kr, rundstykke for 8 kr. Her har jeg noen nyttige tips for å spare: 1. kjøpe på tilbud, laste ned app som viser ulike tilbud på de forskjellige butikker. Den heter "kupp" 2. Handle på Grønland om du bor i Oslo, mye frukt og grønt (Asiatiske butikker). Godt utvalg, fikk en agurk for 9 kr sist gang, handler før det blir altfoor mørkt hehe🤞🏻😅. Bananer for 12 kr kg, og cherry tomater for 23 kr. 500 g. Og masse andre grønnsaker som jeg kjøper billig 3. lage mat for flere dager, pastaen og stor pizza jeg lager varer i 2 dager ca. Jeg bor alene. Tar med på jobb og 4. bruke hyppig espresso house appen, her får jeg ofte tilbud på kaffe og mat til 50%, du scanner i kassen. Også too good to go appen 5. kjøpte 2 pakker egg på rema 1000 også, til 25 kr pr stk. førpris var vel 43 kr. 6. handler ofte på Normal, kjøpt en såpe Palmolive som var 750 ml til 30 kr. Den varte lengee⭐️ 7. handler mest på joker, meny, kiwi og Bunnpris. Vaskeprodukter til 50% på Bunnpris og tacoprodukter nederst ser dere hva jeg har fått tilbud på fra meny. Forrige uke kjøpe jeg også tacoprodukter til 50%. Flere som e flink med sparing når det kommer til matforbruk?☺️ Anonymkode: 34e27...dd2 Du spare i grunn ikke veldig mye på mat, du kjøper bare nesten utgått mat på dyre butikker. Endre butikkene dine du og spar lett inn en 1000 lapp på samme nesten utgått varer der. Er alene her, bachelorgrad student øk akkurat byttet fra det private til å jobbe som namsmann. Bruker pluss minus 3000(ink snus, husholdning) på matbutikken uten å prøve å spare, dvs jeg sløser vell strengtatt da jeg verken er glad i rester eller utgått mat. Drikker ikke brus da så blir ikke kjøpt annen drikke en te en gang i blant. Handler ikke på typisk cafeer eller andre overpriset kaffeutsalg, matboks/knekkebrød til lunsj. Å ligge under 5000 som enslig er i grunnen ikke spesielt imponerende, derimot de familiene( typisk 2 voksen og 2 barn) som klarer å holde seg under 10000 nå, svært imponerende. Anonymkode: c5171...52a 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 Hvis du handler på tilbud bare fordi at det er tilbud, så sparer du ikke. Og som AB over skriver; du handler mat med kort holdbarhetsdato - en risikofaktor. Jeg handler kun det jeg trenger, og der sparer jeg massevis. Bruker ikke mer penger enn jeg må. Ser innom kundeavisen på søndager, om det er noe av det jeg bruker på tilbud. Jeg handler kun på Kiwi, og kjøper mye billigvariant produkter. Jeg er alene jeg også. Bruker rundt 300 - 500 kr på mat i uken. Og alt blir spist opp. Vaskemiddelet jeg kjøpte på Rema 1000 i Juni (2 kg, PRIMA) har jeg fortsatt mye av. Så når jeg først handler vaskeprodukter, så kjøper jeg i store størrelser - istedenfor små og mange. Anonymkode: 8dd7f...1a5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 Du sparer jo ikke i det hele tatt! Hhaha dette var nesten så jeg trodde du tullet. Finans og økonomi er kanskje ikke din styrke. Du kjøper dårlige produkter fra meny til samme pris som ferske på rema 1000? Det gir jo ingen mening. 3000 kr i måneden på mat er jo luksus, det er sånn jeg unner meg å leve nå som jeg har GOD økonomi. Dersom jeg skulle spart og ikke unnet meg godteri og brus kunne jeg fint levd på 18-1900 kroner i måneden. Anonymkode: 0b48a...933 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 Skjønner heller ikke logikken 😅 Du betaler 15kr for en halv liter melk på «tilbud» når en hel liter koster 29 på Rema..? Anonymkode: e6bae...596 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 Bruke Espresso House-appen hyppig... 🤔. La heller være å svinge innom der, så sparer du veldig mye mer 😅 Anonymkode: a1c2e...748 3
Daisy-love Skrevet 20. november 2022 #8 Skrevet 20. november 2022 Skal ikke kommentere på alt, men nå har det vært tilbud på sånne spann med tomater overalt den siste tiden. 24kr både på Meny, Kiwi og Rema. Både Kiwi og Rema har prosenter på frukt og grønt. La oss ta Rema, med Æ så er det 2,40kr av, og da billigere enn på Grønland. Det er prosenter rett av. Vet Pepsi Max har vært dyrere enn Cola Zero en stund nå. Så på det tilbudet og 4 Cola Zero på Meny var dyrere enn både Kiwi og Rema sin faste pris på 54,90kr. Jeg har full forståelse for at en del liker bedre Pepsi Max enn Cola Zero. Uken som kommer er det enda bedre tilbud på Cola Zero på både Meny og Extra. Om en ikke har preferanser så kan en for tiden spare mer på å drikke Cola Zero fremfor Pepsi Max, og selvsagt enda mer på å velge billigvariantene til butikkene. Vann er selvsagt billigst, men det er lov å kose seg også.
Daisy-love Skrevet 20. november 2022 #9 Skrevet 20. november 2022 Når det gjelder kupongen på melk på Meny så er det ordinær pris som vises, og en får 20% av på 15kr for den med ekstra lett. Så 12kr for en halvliter melk. Jeg drikker ikke melk så jeg vet ikke om det er et godt tilbud eller ei, bare informerer om at set er mindre enn flere kommenterer her.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #10 Skrevet 20. november 2022 4. Du sparer ingenting ved å bruke Espresso House appen. Istedenfor å bruke penger på slike ting, kan du heller lage deg egen matpakke og drikke. Der sparer du i massevis. 5. Hvor mange egg var det i hver pakke? På Kiwi får du 12 egg for 21 kr, og 18 egg for 36 kr. Om jeg husker riktig. 6. Hvis du kjøper 3 stk med Palmolive håndsåpe på Kiwi, får du 900 ml for 30 kr (koster 10 kr pr). Istedenfor å kjøpe 1 stk (750 ml) til 30 kr på Normal om du liker å ha store mengder. Vet ikke akkurat om det er så mye billigere å kjøpe 1 stk på Normal, når du kan få 200 ml ekstra ved å kjøpe 3 stk. Jeg er som jeg har skrevet over ingen fan av å kjøpe små og mange produkter (kommer sikkert ifra min mor som har i årevis kjøpt ting på tilbud og plasserer det i skap og skuffer). Nå er jeg av den personen som kjøper kun når jeg trenger det. Vaskemiddel er vel det jeg i hovedsak har kjøpt en stor pakke av. Anonymkode: 8dd7f...1a5
Summeer Skrevet 20. november 2022 #11 Skrevet 20. november 2022 Jeg sparer mye på å ta med meg lunsj hjemmefra. Når jeg har med meg lunsj "får jeg lov" til å kjøpe meg en fancy kaffe 😉 Vi er 2 voksne og 3 tenåringer og bruker 12.000/mnd på mat. Jeg koker ekstra av "fyllstoffet" ris/pasta/potet sidem tenåringene er uforutsigbare ifht porsjonering, og planlegger for å ha middager der evt rester kan brukes opp, feks poteter kan moses/has i suppe/stekes, pasta kan has i suppe eller gratenger. Ris er kjempegodt å putte rett oppi woken. Eller i suppe for å mette. rester av "full middag" puttes i matboks i kjøleskapet i porsjoner, sånn at det går til lunsj, eller om noen ikke rekker middagen en dag kan det varmes.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #12 Skrevet 20. november 2022 Produktene er fra Kiwi Anonymkode: f575e...f2c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #13 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): 4. Du sparer ingenting ved å bruke Espresso House appen. Istedenfor å bruke penger på slike ting, kan du heller lage deg egen matpakke og drikke. Der sparer du i massevis. 5. Hvor mange egg var det i hver pakke? På Kiwi får du 12 egg for 21 kr, og 18 egg for 36 kr. Om jeg husker riktig. 6. Hvis du kjøper 3 stk med Palmolive håndsåpe på Kiwi, får du 900 ml for 30 kr (koster 10 kr pr). Istedenfor å kjøpe 1 stk (750 ml) til 30 kr på Normal om du liker å ha store mengder. Vet ikke akkurat om det er så mye billigere å kjøpe 1 stk på Normal, når du kan få 200 ml ekstra ved å kjøpe 3 stk. Jeg er som jeg har skrevet over ingen fan av å kjøpe små og mange produkter (kommer sikkert ifra min mor som har i årevis kjøpt ting på tilbud og plasserer det i skap og skuffer). Nå er jeg av den personen som kjøper kun når jeg trenger det. Vaskemiddel er vel det jeg i hovedsak har kjøpt en stor pakke av. Anonymkode: 8dd7f...1a5 Kjøp bare økologiske egg . Greit å tenke hva som er billig. Men når det gjelder egg så er det vest å velge økologiske egg fra dyr som går fritt. Billig eggene er fra burhøns. Anonymkode: f575e...f2c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #14 Skrevet 20. november 2022 Så er det best Anonymkode: f575e...f2c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #15 Skrevet 20. november 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: 7. handler mest på joker, meny, kiwi og Bunnpris. Vaskeprodukter til 50% på Bunnpris og tacoprodukter Anonymkode: 34e27...dd2 Joker, Meny og Bunnpris er vel blant de dyreste butikkene. Men kan alltids finne ting på tilbud, så klart. Anonymkode: 5269e...135
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #16 Skrevet 20. november 2022 Spar er også ganske dyrt. Er ikke Kiwi å Rema billigst? Anonymkode: f575e...f2c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #17 Skrevet 20. november 2022 Den melka der er jo sinnsykt dyr. Jeg kjøper 2 liter Änglamark ekstra lett melk til 32 kr på Coop Extra. Det er fast pris på 2 liter ekstra lett melk der. Anonymkode: f4c40...0df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå