Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far er deprimert og sliter med å huske ting som å skifte bleie, måltidstider, osv. Smiler barnet så smiler han ikke tilbake, er bare helt flat uansett… Han får behandling, men det går veldig trått. Snart skal han i permisjon og jeg er så redd for å la han være alene med barnet hver dag at jeg vurderer å gå fra ham bare for å få permisjonen selv. Men jeg ønsker å holde ut til han er bedre, for familien, og vet man kan søke om å overta fars del dersom far er syk. Han vil klikke fullstendig, men det er bedre enn samlivsbrudd… Noen som har fått gjennomslag av NAV for å overta fars del?

Anonymkode: 23224...f52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig, men ikke umulig. Må søkes via nav og ha legeerklæring at far ikke kan ta vare på baby. 

Anonymkode: f312b...f2e

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Vanskelig, men ikke umulig. Må søkes via nav og ha legeerklæring at far ikke kan ta vare på baby. 

Men hvis far VIl ha permisjonen selv, så blir det nok vanskelig å få legeerklæring på at han ikke er egnet... 

(Er far deprimert fordi du ikke synes han er egnet som far?)

Skrevet
Veggdyret skrev (45 minutter siden):

Men hvis far VIl ha permisjonen selv, så blir det nok vanskelig å få legeerklæring på at han ikke er egnet... 

(Er far deprimert fordi du ikke synes han er egnet som far?)

Ja, han vil, men han ser heller ikke at det er et problem at han ikke har skiftet bleie på barnet hele dagen eller forstår ikke hvorfor barnet gråter når det er forbi mattid. Helsestasjon og familievern er enig meg meg i at han helst ikke bør være alene med barnet før han er friskere, men det er ikke de som avgjør permisjonssøknader. Samvær med et eldre barn er redusert fordi han ikke klarer å regulerer seg selv i møtet med barnets trass og ender med gråt eller selvskading.

Jeg har ikke sagt at far ikke er egnet som far, men at han er syk. Og kanskje er han ikke egnet akkurat nå når han balanserer hårfint mot innleggelse. Men det er definitivt ikke MIN skyld at han er syk, om det var det du insinuerte.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Da hadde jeg utsatt hans permisjon nå. Han er vel sykemeldt uansett? Så hadde jeg enten søkt dagmamma eller tatt ulønnet perm og vært hjemme. 

Skrevet

Hva tenker far om å være vanlig sykemeldt i stede? Så søker dere om at du overtar permisjonen.

Anonymkode: 00dfe...533

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da hadde jeg utsatt hans permisjon nå. Han er vel sykemeldt uansett? Så hadde jeg enten søkt dagmamma eller tatt ulønnet perm og vært hjemme. 

Dagpenger, så vi har ikke sjans om jeg går ulønna nå. Ellers hadde jeg hundre prosent gjort det.

• Hjerte 1
Skrevet

Han sykemeldes hos legen. Legen må skrive en funksjonsbeskrivelse. Denne må leveres til nav, så overtar du permisjonen mens far er sykemeldt. 

Anonymkode: 96f4f...c6b

• Liker 4
Skrevet

Er han i jobb nå? Isåfall må det neste være at han blir sykemeldt og du søker om å overta permisjon 

Skrevet

Hvis han går på dagpenger så er han vel hjemme uansett? Da kan han vel gå til legen og få en legeerklæring slik at du kan overta permisjone? Da har han jo deg hjemme som kan hjelpe han. Er ikke det vinn-vinn for begge?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...