Gå til innhold

Vi er 39 og 40,ivf forsøk nr 7(siste) hvordan klare å ha håpet oppe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AprilLudgate skrev (4 minutter siden):

DA skjønner jeg 😅

Trodde du mente helt naturlig syklus, altså innsett uten noe hormoner :) 

Jeg hadde og ICSI, og måtte nok ha det.

Oppsummert så hadde jeg bedt om en samtale på klinikken, og spurt hva de tenker om kvalitet osv - jeg tror som sagt ikke dette med å tenke på eggdonasjon bare var en tilfeldig greie.

Klinikkene er etter min erfaring forsiktige med å pushe på ting, så når de nevner noe er det lurt å spørre hvorfor i ditt tilfelle.

Hadde samtale med klinikken i august, eggdonasjon var bare noe hun ønsket å nevne men som hun sa at dem hadde ikke anbefalt å gå gjennom siste forsøket nå i november hvis de ikke hadde trua på at det kunne gå. Jeg har mye egg så det gjaldt å finne gullegget sa legen. 

Anonymkode: 70903...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var i en lignende situasjon som dere, både mht alder, antall egg og flere mislykkede forsøk bak oss. På det siste forsøket, som endte i verdens beste tvillinger!, fikk jeg flere tilskudd jeg ikke hadde fått før, blant annet tilskudd av et "graviditetshormon" (husker ikke hva det heter) og noe som skulle gjøre immunforsvaret mitt svakere (har glemt hva det heter også, men du kan jo nevne det for legen. Eller har du allerede prøvd dette?

Anonymkode: 92fe6...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi var i en lignende situasjon som dere, både mht alder, antall egg og flere mislykkede forsøk bak oss. På det siste forsøket, som endte i verdens beste tvillinger!, fikk jeg flere tilskudd jeg ikke hadde fått før, blant annet tilskudd av et "graviditetshormon" (husker ikke hva det heter) og noe som skulle gjøre immunforsvaret mitt svakere (har glemt hva det heter også, men du kan jo nevne det for legen. Eller har du allerede prøvd dette?

Hei, immunforsvaret mitt er allerede svakt, så har fått prednisolon da jeg får mye utslett på halsen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei, immunforsvaret mitt er allerede svakt, så har fått prednisolon da jeg får mye utslett på halsen 

Har du prøvd Hcg-tilskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Hcg-tilskudd?

Nei ikke prøvd det, da jeg stoler på at klinikken har prøvd ut det som kan prøves ut ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva sier mannen til eggdonasjon?

Anonymkode: 5e700...97e

Han vil fokusere på siste forsøket før vi begynner å tenke på det. Fra mitt ståsted og mine tanker så blir det nok ikke donasjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei, hatt 6 uttak siden høsten 2020, hatt innsett av ett 2 dagers og 3 dagers offentlig, men negativt, skiftet til privat og fikk satt inn fryst blasto i januar, ble gravid men mistet. Hadde så innsett av fryst blasto i juni etter nytt uttak i mars, men mensen kom en uke før testdag. Nå venter jeg på mensen i november for å starte opp stimulering. Kjenner på det med at jeg er 39, men klarer ikke gi opp enda ❤️

Har du hatt 6 uttak uten å få flere blastocyster på frys? Da høres det veldig ut som eggene dine er for gamle. Har du vurdert eggdonasjon?

Anonymkode: 3d263...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du hatt 6 uttak uten å få flere blastocyster på frys? Da høres det veldig ut som eggene dine er for gamle. Har du vurdert eggdonasjon?

Anonymkode: 3d263...386

Skal gjennom siste forsøk nå i nov, eggdonasjon er ikke noe tema for øyeblikket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei ts her, ultralyd til mandag, blir nok uttak neste fredag tenker jeg. Bør jeg sette inn 2 dagers tenker dere eller dyrke til blasto? Hadde innsett av 2 dagers offentlig som ble negativt så er litt skeptisk takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 14.11):

Jeg ble gravid som 40-åring og 41-åring, naturlig. Om dere ikke lykkes med IVF. er det noen mulighet for gravidtet om dere prøver selv en stund?

Krysser fingrene for at det lykkes for dere denne gangen.

Anonymkode: 0b7e1...f11

Gikk det bra med begge graviditetene? Og, hvor lang tid brukte du på å bli gravid?

Anonymkode: 0b7e1...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alt du har skrevet og alke svarene du har fått her, men jeg har fått to barn ved hjelp av ivf fra jeg cvar 37-39. Her hadde vi utfordring med både dårlig sædkvalitet og at eggene ikke var av topp kvalitet. Vi hadde mange forsøk, og vanskelig å si hva som skjedde, men på de siste forsøkene var både eggkvalitet og sæd betydelig bedre. Vi spiste begge mye d-vitamin, og jeg leste meg også opp på andre vitaminer som kunne være positive på kvaliteten. Spiste sunnere enn jeg vanligvis gjorde også siste månedene. 

Kan være verdt et forsøk hvis dere vil prøve videre. Masse masse lykke til! 

Anonymkode: 4e247...764

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alt du har skrevet og alke svarene du har fått her, men jeg har fått to barn ved hjelp av ivf fra jeg cvar 37-39. Her hadde vi utfordring med både dårlig sædkvalitet og at eggene ikke var av topp kvalitet. Vi hadde mange forsøk, og vanskelig å si hva som skjedde, men på de siste forsøkene var både eggkvalitet og sæd betydelig bedre. Vi spiste begge mye d-vitamin, og jeg leste meg også opp på andre vitaminer som kunne være positive på kvaliteten. Spiste sunnere enn jeg vanligvis gjorde også siste månedene. 

Kan være verdt et forsøk hvis dere vil prøve videre. Masse masse lykke til! 

Anonymkode: 4e247...764

Tusen takk for svar ❤️❤️ litt sent å begynne med vitaminer osv hos meg nå dessverre da uttak blir til uka, får bare håpe noen overlever ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tusen takk for svar ❤️❤️ litt sent å begynne med vitaminer osv hos meg nå dessverre da uttak blir til uka, får bare håpe noen overlever ❤️

Kjøp tran og flytende vitaminer (flytende, brusetabl) - det absorber kroppen med engang, og man får direkte økning av tilskuddene i kroppen. 

Anonymkode: 61c09...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøp tran og flytende vitaminer (flytende, brusetabl) - det absorber kroppen med engang, og man får direkte økning av tilskuddene i kroppen. 

Anonymkode: 61c09...302

Det hjelper kanskje ikke på en uke ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 14.17):

Tusen takk ❤️ jeg har tette eggledere derfor går det dessverre ikke naturlig, tema eggdonasjon kom opp i august fra legen på klinikken men jeg klarer liksom ikke omstille meg til det. 

Du må prøve å få dine egne genetiske barn. Eggdonasjon er en annens kvinnes gener og ikke dine. Man like godt adoptere da. Fordi barnets opphav er en annen kvinne. Og alle mennesker  har rett til å vite om sitt genetiske opphav

Anonymkode: 4ee4f...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må prøve å få dine egne genetiske barn. Eggdonasjon er en annens kvinnes gener og ikke dine. Man like godt adoptere da. Fordi barnets opphav er en annen kvinne. Og alle mennesker  har rett til å vite om sitt genetiske opphav

Adopsjon er ikke aktuelt, tar mange år så blir eggdonasjon på nyåret om dette forsøket vi holder på med nå ikke går. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er ikke bare å si at man må prøve å få egne genetiske barn når dette er 7 forsøket vårt. Jeg er glad eggdonasjon finnes og at det event blir det hvis det ikke skulle gå nå. Om det blir barn av eggdonasjon så er det jeg som er moren uansett, jeg som bærer frem. Og vi bestemmer selv om vi vil at barnet skal vite hvor det kommer fra osv. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke bare å si at man må prøve å få egne genetiske barn når dette er 7 forsøket vårt. Jeg er glad eggdonasjon finnes og at det event blir det hvis det ikke skulle gå nå. Om det blir barn av eggdonasjon så er det jeg som er moren uansett, jeg som bærer frem. Og vi bestemmer selv om vi vil at barnet skal vite hvor det kommer fra osv. 

Synes du skal velge at barnet har mulighet til å finne sin donor. Jeg er ikke imot donasjon av bilogisk matetiale, men du må gi barnet rett til å finne sitt biologiske opphav.

Ønsker dere lykke til! ❤️🤞

Anonymkode: 79107...4ae

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes du skal velge at barnet har mulighet til å finne sin donor. Jeg er ikke imot donasjon av bilogisk matetiale, men du må gi barnet rett til å finne sitt biologiske opphav.

Ønsker dere lykke til! ❤️🤞

Anonymkode: 79107...4ae

Tusen takk, men hvis vi blir foreldre selv gjennom donasjon så er det vi som er foreldrene, ingen andre. Vi får jo selv ikke vite hva donor heter eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...