AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Har søkt jobb i kommunen og de snakker om å lage en intensjonsavtale. Er den midlertidig? Fører den til fast stilling? Vet ingenting 😁 Anonymkode: a21ce...311
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 Ingen som vet? Anonymkode: a21ce...311
Gjest ufiltrert Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 I følge google så vil jeg gjette at en "intentsjonsavtale er å bli enige om å gjør en avtale på ett senere tidspunkt" hvilket jeg da vil tolke som de vil ansette deg, senere. Men ikke nå. Hvilket som meg høres mer ut som en kanskje. Søk videre kanskje?
Nooni Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 En intensjonsavtale betyr som at man har en intensjon om å samarbeid og gjøre avtale. Den er juridisk bindende, men den ligger frem i tid fordi man av ulike grunner ikke kan bli enige om en endelig og konkret avtale nå. Hvis du er selvstendig næringsdrivende er det ikke uvanlig at man inngår slike avtaler, men jeg ville ikke sagt opp en fast jobb for dette. Nettopp fordi den ikke har et forpliktende og endelig innhold.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 Nooni skrev (2 timer siden): En intensjonsavtale betyr som at man har en intensjon om å samarbeid og gjøre avtale. Den er juridisk bindende, men den ligger frem i tid fordi man av ulike grunner ikke kan bli enige om en endelig og konkret avtale nå. Hvis du er selvstendig næringsdrivende er det ikke uvanlig at man inngår slike avtaler, men jeg ville ikke sagt opp en fast jobb for dette. Nettopp fordi den ikke har et forpliktende og endelig innhold. Nei, jeg er vanlig ansatt i kommune. Anonymkode: a21ce...311
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 Hvis du har egen bedrift med betydelig omsetning, er det ikke uvanlig med slike avtaler med partnere eller kunder, da ville jeg ikke stusset på det. Men som vanlig ansatt, så høres "intensjonsavtale om ansettelse" (Hvis det er det dette handler om) ut som bullshit, fordi de vil ha deg gående på gress mens de vurderer noe andre. Det ville jeg ikke godtatt. Anonymkode: a2640...b38
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvis du har egen bedrift med betydelig omsetning, er det ikke uvanlig med slike avtaler med partnere eller kunder, da ville jeg ikke stusset på det. Men som vanlig ansatt, så høres "intensjonsavtale om ansettelse" (Hvis det er det dette handler om) ut som bullshit, fordi de vil ha deg gående på gress mens de vurderer noe andre. Det ville jeg ikke godtatt. Anonymkode: a2640...b38 Bedre sånn enn å være uten jobb!? Hvis de ikke snakker om fast jobb om 6 måneder (prøvetid liksom), spør jeg selv. Hvis ikke, ha det bra. Anonymkode: a21ce...311
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bedre sånn enn å være uten jobb!? Hvis de ikke snakker om fast jobb om 6 måneder (prøvetid liksom), spør jeg selv. Hvis ikke, ha det bra. Anonymkode: a21ce...311 Men da er det like greit å søke andre jobber vil jeg nok si. "Intensjonsavtale" er tullete når det gjelder en vanlig arbeidskontrakt. Enten vil de ha deg videre, eller så vil de ikke det. Mellomløsninger som "intensjonsavtale" og "se det an" blir gjerne ikke noe konkret. Anonymkode: a2640...b38
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 En intensjonsavtale er ikke en avtale og man vil i praksis slite med å håndheve den rettslig i og med at det ligger i begrepet at den har en åpen dør. Har jobbet mye med sånt i næringssammenheng fordi det gir en viss committment (avh av hvordan den er formulert) MEN : Dette bør du sjekke hos noen kyndige. Fordi : I det offentlige er det vel slik at en del stillinger må kunngjøres fordi det finnes rom for klagemulighet (interne regler, arb. organisasjoner osv) Derfor må de vel kunnegjøre at de har gjort et valg for deretter å la det gå en periode med klagefrist før avtalen kan bli endelig. Derav en intensjonsavtale. Mitt tips er å sjekke om det er dette det er snakk om. Anonymkode: e4d64...0cf
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En intensjonsavtale er ikke en avtale og man vil i praksis slite med å håndheve den rettslig i og med at det ligger i begrepet at den har en åpen dør. Har jobbet mye med sånt i næringssammenheng fordi det gir en viss committment (avh av hvordan den er formulert) MEN : Dette bør du sjekke hos noen kyndige. Fordi : I det offentlige er det vel slik at en del stillinger må kunngjøres fordi det finnes rom for klagemulighet (interne regler, arb. organisasjoner osv) Derfor må de vel kunnegjøre at de har gjort et valg for deretter å la det gå en periode med klagefrist før avtalen kan bli endelig. Derav en intensjonsavtale. Mitt tips er å sjekke om det er dette det er snakk om. Anonymkode: e4d64...0cf Det er ingen avtale nå, så klart. Jeg bare lurer på hva poenget med det er, på lang sikt. Ansettelse eller midlertidig, noe permanent eller som ringevikar ved behov? Forvirrende. Anonymkode: a21ce...311
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå