Gå til innhold

Er så sjalu for at min elsker har funnet seg kjæreste…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en skikkelig kjip situasjon, som jeg aaaaldri så for meg at jeg kom opp i. 

For ca et år siden ble det slutt mellom meg og samboer. Ingen var utro, men det var over. Vi har tre barn. 

Kort tid etter jeg flyttet inn i ny leilighet så begynte en kollega å komme hjem til meg. Vi har i et års tid møttes annenhver uke når jeg ikke har barna, og snakket sammen på tlf, snap osv hver dag. I tillegg jobber vi sammen så har sett hverandre mye. 
Jeg kunne tenkt meg å være med han, men han vil ha egne barn og er urokkelig der. Jeg har tre og er og bestemt på å være ferdig. Det gjør at vi aldri kan bli et par. 

Nå har han datet en annen i et par mnd. De har sex såklart. Problemet nå er at han fortsatt kommer til meg ofte. Vi jobber turnus sammen og derfor kan vi møtes før jobb på dagtid og ha sex og være sammen, og etter natt drar vi hjem sammen om vi jobber likt. Det er lett å snike seg unna sammen. Frem til den dagen han tar et valg og flytter med henne. 
Nå er jeg i tillegg «den andre damen» som jeg hater, samtidig som jeg var der jo først. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre snart. Enten må jeg få et barn med han bare for å beholde han, men det blir ikke riktig? Eller så må jeg bare la han gå, selv om han føles som den rette. Vi ler så mye, har så gode samtaler, så god sex, han er så flink i i jobb at jeg er stum av beundring for han… Jeg bare vet ikke hva jeg skal gjøre.

Er det noen som kan komme med gode tips? Som har vært borti samme før? En spesiell situasjon å være i.. Nå er han med henne etter de var ute i går, og jeg er så sjalu…. Og han sender meg jo mld og snap når han er med henne, sender bilde av seg selv, skriver fine ting..Så han «mater» jo meg han og… 

Anonymkode: 69984...059

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bryr seg iallefall ikke nok om dama han er sammen med. Hun fortjener ikke dette hun heller. Han er en drittsekk. Skjønner det ikke er lett og at du «var der først». 
skjønner han ønsker egne barn, men hva er hun nye for han da? Kun ei å få barn med. Han fortjener ingen av dere. 

Anonymkode: adceb...e17

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han bryr seg iallefall ikke nok om dama han er sammen med. Hun fortjener ikke dette hun heller. Han er en drittsekk. Skjønner det ikke er lett og at du «var der først». 
skjønner han ønsker egne barn, men hva er hun nye for han da? Kun ei å få barn med. Han fortjener ingen av dere. 

Mhm, det har du rett i sikkert. Selv om jeg forstår det sånn på han at han bryr seg mye om henne. De legger ut flere bilder sammen og ser ut som de har det bra. Så på et vis lurer jeg litt på om det er jeg eller han som bør trekke seg unna nå? Skulle jeg tatt ansvar og bare sagt at det er nok… Selv om jeg ikke vil det egentlig. Enden på visa er nok at jeg er den som blir såret uansett….

Skrevet

Hvorfor vil du satse på en mann som puler flere damer samtidig???

Anonymkode: 9d833...a48

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor vil du satse på en mann som puler flere damer samtidig???

Anonymkode: 9d833...a48

Godt poeng. Jeg har vel aldri sett det på den måten, selv om det høres rart ut. Jeg var vel alltid så innstilt på at dette kun var midlertidig og at vi var to single som fikk dekt behov. Så kom følelser snikende på, og jeg trodde jeg kom til å kunne la han gå når han fant noen, det var vel «avtalen». Vi begge trodde vel det…

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mhm, det har du rett i sikkert. Selv om jeg forstår det sånn på han at han bryr seg mye om henne. De legger ut flere bilder sammen og ser ut som de har det bra. Så på et vis lurer jeg litt på om det er jeg eller han som bør trekke seg unna nå? Skulle jeg tatt ansvar og bare sagt at det er nok… Selv om jeg ikke vil det egentlig. Enden på visa er nok at jeg er den som blir såret uansett….

Jeg hadde aldri greid å «dele» en mann med noen. Er i ett litt vanskelig forhold selv på 7 ende året der han chatte/flørte med andre, ekser etc. Men jeg har heller ikke greid å gå…. Så vet det ikke er lett. Men hadde jeg tatt han i å ha sex så hadde jeg ikke greid mer. Følelser og forhold er vanskelig. 
Du er nok den som blir såret. Hun vet ikke om deg, men du vet om hun andre. Derav «godtar» du å være nr 2. 

Du bør revurdere og kutte. Jeg håper du greie det. Jeg håper jeg greie å gå selv også… 

• Liker 2
Skrevet

Her hadde jeg dumpa fyren og gått videre. Du vurderer å bli gravid for å beholde fyren? Okei, takk for deg 🤣

Anonymkode: 5168d...c1d

• Liker 5
Skrevet

På meg virker det som du er avhengig av å ha noen. Du skriver selv at du begynte å treffe denne kollegaen kort tid etter du flyttet ut fra barnas far. Nå kuttet du ut denne mannen, selv om det blir vondt, og så er du rett og slett alene en stund.

Samme skjedde meg. Nå var barnas far utro da, men jeg hoppet på den første og beste som viste meg interesse. "Forholdet" var veldig bra i noen mnd. Jeg hadde barn og ønsket ikke fler, denne mannen hadde også barn, men ønsket fler. Så vi avsluttet.

Først da kjente jeg på en sorg. Jeg trodde det var sorgen over denne mannen, men innså at jeg ikke hadde sørget over at det var slutt med barnas far, og at jeg ikke hadde tillatt meg selv å være alene. Nå er det snart 2 år siden alt dette, og jeg det så bra alene at jeg ikke ønsker noen ny mann med det første. 

Anonymkode: 7220d...00d

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Skjønner at dette er veldig vanskelig og vondt for deg. Jeg tenker at du må avslutte eller satse. Slik som du har det nå, er ikke bærekraftig. Du vinner intet og taper alt: så lenge du er med han, vil du ikke være åpen for andre, samtidig som du ikke får han.
Start med å ta snakken med han. Det er jo ikke sikkert at han er interessert i et forhold med deg lengre. Han har tross alt fått seg ei dame, som mest sannsynlig vil ha barn - med han. Siden det å få barn er viktig for han, er det ikke sikkert han vil gå tilbake til deg, som vingler på det. 

("Skjønner ikke at du være nr. 2", "Hvorfor vil du satse på en mann som puler flere" osv.. =  Firkantede kommentarer.)

Anonymkode: 18a25...a3d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så om dere hadde vært sammen, og han hadde en annen også, så ville du syntes det var greit? Så lenge han legger ut litt bilder av dere så bryr han seg jo, selv om han knuller noen andre?

Anonymkode: 556cd...385

• Liker 1
Skrevet

Men herregud. Han er jo beviselig en drittsekk. Hva er det å trakte etter??

Anonymkode: 05886...efe

• Liker 5
Skrevet

Ja, det burde du. Når ikke han er et godt nok menneske til å gjøre det  som er riktig så kan i alle fall du rette opp i det som ikke er bra her. Stakkars dame, hun tror vel at han er en skikkelig og fin fyr :( Men du vet sannheten: han er råtten.

Anonymkode: 05886...efe

• Liker 1
Gjest ufiltrert
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Godt poeng. Jeg har vel aldri sett det på den måten, selv om det høres rart ut. Jeg var vel alltid så innstilt på at dette kun var midlertidig og at vi var to single som fikk dekt behov. Så kom følelser snikende på, og jeg trodde jeg kom til å kunne la han gå når han fant noen, det var vel «avtalen». Vi begge trodde vel det…

Dette er din feil, ikke hans. Du som var for svak for å si til drittsekken akkurat hva du følte om å dele med hu andre. Du som ikke turte si nei, det er faktisk ikke ok. Du som lar han få i pose og sekk og tillater han å være et rasshøl å juger for den andre dama.

Men du kan jo bare la henne finne utav det så får du han for deg selv igjen om du vil, bare det at da får du skaffe barn problemet tilbake. 

Følelser? Pff. Man annerkjenner ikke følelser over ett svin.

Skrevet

På meg virker det som du er avhengig av å ha noen. Du skriver selv at du begynte å treffe denne kollegaen kort tid etter du flyttet ut fra barnas far. Nå kuttet du ut denne mannen, selv om det blir vondt, og så er du rett og slett alene en stund.

Samme skjedde meg. Nå var barnas far utro da, men jeg hoppet på den første og beste som viste meg interesse. "Forholdet" var veldig bra i noen mnd. Jeg hadde barn og ønsket ikke fler, denne mannen hadde også barn, men ønsket fler. Så vi avsluttet.

Først da kjente jeg på en sorg. Jeg trodde det var sorgen over denne mannen, men innså at jeg ikke hadde sørget over at det var slutt med barnas far, og at jeg ikke hadde tillatt meg selv å være alene. Nå er det snart 2 år siden alt dette, og jeg det så bra alene at jeg ikke ønsker noen ny mann med det første. 

Anonymkode: 7220d...00d

Jeg tenker svaret ligger her. Uansett hvem han er og hva han ønsker. Du trenger å være alene en stund, for din egen del.

Det er nok litt tungt i starten, men på sikt kommer det til å gjøre deg godt.

Anonymkode: 1e91d...370

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor svarte du ikke bare at du ønsket dem alt godt og lykke til med forholdet når du fikk det bildet? For så å ikke ta han med hjem etter jobb og ha sex med han?? 

Han er ikke en sunn fyr for deg. Han ville antagelig alltid funnet på ting for å gjøre deg sjalu og kontrollere deg. Gi slipp! For din del. Bli heller medlem på nettdating sider og få tankene over på noe annet, ha det litt gøy før du slår deg ned med første og beste. 

Anonymkode: 8a618...dd4

• Liker 3
Skrevet

Du skal ikke få barn bare for å beholde ham. Hva så om/når det blir slutt? Skal du da bare sitte der med et ekstra barn du ikke ønsket? Det blir veldig feil, både overfor deg og barnet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor svarte du ikke bare at du ønsket dem alt godt og lykke til med forholdet når du fikk det bildet? For så å ikke ta han med hjem etter jobb og ha sex med han?? 

Han er ikke en sunn fyr for deg. Han ville antagelig alltid funnet på ting for å gjøre deg sjalu og kontrollere deg. Gi slipp! For din del. Bli heller medlem på nettdating sider og få tankene over på noe annet, ha det litt gøy før du slår deg ned med første og beste. 

Anonymkode: 8a618...dd4

Ja tror du har rett. Han er egentlig en veldig jovial og fin mann, men det er jo kanskje ikke riktig at han fortsetter møte meg.

Må si at etter å ha jobber med han en stund så viste jeg han ville ha egne barn. Så jeg tror nok det bare utviklet seg til noe uten at jeg hang helt med. Jeg viste at han letet etter noen hele tiden.. Så på et vis er jeg glad han ikke brått har kuttet meg, men jeg ser vel at jeg må kutte han. Er vel redd for å være alene som noen skriver, tror faktisk det er helt sant… ❤️

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 12.39):

Dette er en skikkelig kjip situasjon, som jeg aaaaldri så for meg at jeg kom opp i. 

For ca et år siden ble det slutt mellom meg og samboer. Ingen var utro, men det var over. Vi har tre barn. 

Kort tid etter jeg flyttet inn i ny leilighet så begynte en kollega å komme hjem til meg. Vi har i et års tid møttes annenhver uke når jeg ikke har barna, og snakket sammen på tlf, snap osv hver dag. I tillegg jobber vi sammen så har sett hverandre mye. 
Jeg kunne tenkt meg å være med han, men han vil ha egne barn og er urokkelig der. Jeg har tre og er og bestemt på å være ferdig. Det gjør at vi aldri kan bli et par. 

Nå har han datet en annen i et par mnd. De har sex såklart. Problemet nå er at han fortsatt kommer til meg ofte. Vi jobber turnus sammen og derfor kan vi møtes før jobb på dagtid og ha sex og være sammen, og etter natt drar vi hjem sammen om vi jobber likt. Det er lett å snike seg unna sammen. Frem til den dagen han tar et valg og flytter med henne. 
Nå er jeg i tillegg «den andre damen» som jeg hater, samtidig som jeg var der jo først. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre snart. Enten må jeg få et barn med han bare for å beholde han, men det blir ikke riktig? Eller så må jeg bare la han gå, selv om han føles som den rette. Vi ler så mye, har så gode samtaler, så god sex, han er så flink i i jobb at jeg er stum av beundring for han… Jeg bare vet ikke hva jeg skal gjøre.

Er det noen som kan komme med gode tips? Som har vært borti samme før? En spesiell situasjon å være i.. Nå er han med henne etter de var ute i går, og jeg er så sjalu…. Og han sender meg jo mld og snap når han er med henne, sender bilde av seg selv, skriver fine ting..Så han «mater» jo meg han og… 

Herregud. Ta deg en lang pause fra forhold, og bruk tiden på de tre barna dine.

Anonymkode: bb97e...964

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at han har det helt greit nå, med to damer.

Man kan sikkert moralisme og spekulere i hva han tenker og føler - men han har vært ærlig overfor deg. Og nå er det helt opp til deg om du vil være en av to damer eller ikke. Noen er komfortable med det, men hvis du ikke er det bør du ta konsekvensen av det.

M40

Anonymkode: 19778...46f

• Nyttig 2
Skrevet

Det er skikkelig dritt oppførsel av mannen og deg. Du burde kutte han totalt ut, og kjæresten hans burde få vite hva som foregår. 

Anonymkode: 5ab1d...6cb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...