AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Jeg og mannen vil reise til Japan i 2023, men er litt redd med tanke på at det var stengt for turister inntil nylig (pga corona), så er bekymret om de stenger igjen rett før vi skal dra. Om de velger å stenge igjen, får vi tilbakebetalt alle utgifter fra reiseforsikringen? Ikke bare flyreise, men hotell, billetter evt. tur guide/tolk osv? Vi ønsker ikke å kjøpe pakkereise, da vi har egne steder som vi ønsker å dra til, og vi liker friheten til å gjøre hva vi vil, når vi vil. Anonymkode: 2a2c5...21a
cassio Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 Foreslår at du kontakter forsikringsselskapet ditt, de er de eneste som kan gi deg riktig svar på spørsmålet ditt. Eventuelt leser gjennom vilkårene for reiseforsikringa di. 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Da bør du bestille flybilletter som er refunderbare, og hotell som kan avbestilles 24 timer før. Anonymkode: 17792...7c0
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #4 Skrevet 24. november 2022 Vi har også ventet lenge på å reise til Japan, men nå er jeg litt bekymret for at "alle" reiser dit, og at det skal være ekstra mye folk og kø over alt. Tror vi venter et år til nå som vi uansett har ventet så lenge. Anonymkode: 3ee07...b6b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #5 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vi har også ventet lenge på å reise til Japan, men nå er jeg litt bekymret for at "alle" reiser dit, og at det skal være ekstra mye folk og kø over alt. Tror vi venter et år til nå som vi uansett har ventet så lenge. Anonymkode: 3ee07...b6b Å, det har jeg ikke tenkt på engang, det er sant, vurderer kanskje å avvente vi også. AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 17.53): Da bør du bestille flybilletter som er refunderbare, og hotell som kan avbestilles 24 timer før. Anonymkode: 17792...7c0 smart! Visste ikke at hotell kunne avbestilles 24t før, det gjør jo ting mye lettere! takk for tips! Anonymkode: 2a2c5...21a 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #6 Skrevet 25. november 2022 Jeg har planlagt tur i april, men har flybilletter som kan endres til en liten ekstrasum og hotell som kan avbestilles gratis, så er ikke helt krise om det ikke går. Men regner egentlig ikke med at det skal bli noen problemer. Anonymkode: 30262...8fb
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #7 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 23.43): Vi har også ventet lenge på å reise til Japan, men nå er jeg litt bekymret for at "alle" reiser dit, og at det skal være ekstra mye folk og kø over alt. Tror vi venter et år til nå som vi uansett har ventet så lenge. Anonymkode: 3ee07...b6b "Entusiastene" vil nok booke seg tur rimelig raskt, men de er i fåtall. Det vil ta lang tid før de "vanlige" turistene reiser til japan. Hilsen en som bor i Asia.. Anonymkode: 4a6e1...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: "Entusiastene" vil nok booke seg tur rimelig raskt, men de er i fåtall. Det vil ta lang tid før de "vanlige" turistene reiser til japan. Hilsen en som bor i Asia.. Anonymkode: 4a6e1...ce4 Veldig sant. Selv de jeg studerer japansk med og venner som tidligere har bodd i Japan og er desperate etter å dra, venter til neste år. Jeg kjenner bare én som dro i år. Anonymkode: 30262...8fb
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 Vi har ventet i 2 år på å reise dit, og bestilte billetter nå til våren. Har bestilt refunderbare flybilletter og hotell da, i tilfelle noe skulle endre seg. Men jeg vil ikke tro at de nå velger å stenge ned igjen, ettersom de har åpnet sånn opp for turister igjen nå, og det på tross av at de har hatt en økning av covid tilfeller. Jeg vil nok at anta at det er en del mer turister nå til våren, men vi har prøvd å unngå sesongen for kirsebærblomstringen da. En del turister (oss inkludert)er nok mer desperate etter å komme seg til Japan, mens noen velger nok å vente 1 år eller to. Den japanske yen'en har vel også vært ganske lav, og det var også en av grunnene til at vi valgte å dra ganske raskt etter gjenåpningen. Anonymkode: 79b00...414 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #10 Skrevet 31. desember 2022 Hele Asia har fått en stor knekk når det kommer til turisme, det vil ta mange år før ting går tilbake som normalt. Japan estimerer at i 2025 vil antallet reisende være som før covid. Selv syns jeg det er et ypperlig tidspunkt å besøke et asiatisk land, litt færre folk. Bare pass på å sjekk at det fremdeles er liv i området du bor i (Mange turistrøk har dødd litt ut storbyer) Anonymkode: 4a6e1...ce4
Turfamilien Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 Det svarer kanskje ikke helt på spørsmålet ditt, men jeg har en kompis som var i Osaka sist uke, og det syntes han kjentes veldig trygt. Alle gikk med munnbind, og det var mange lokale restriksjoner på plass - noe som under omstendighetene lover godt for at det ikke bør skje store smitteutbrudd, men man vet jo aldri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå