Gå til innhold

«Sommerkjole» på julebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noe nytt til årets julebord, men er lei av sort, vinrød og flaskegrønn fløyel og generelt plagg som ikke er i min farge og kun blir brukt til f.eks jul. 

Vil gjerne kjøpe noe som kan brukes hele året, og gjerne brukt. 
Jeg har funnet noen eksempler på litt sommerlige kjoler, som jeg mener kan brukes med sort strømpebukse, sorte boots og veske på vinteren. Tanker eller andre forslag? 😌

Er en gjennomsnittlig kvinne på 32.

9E0ECF9A-767D-435A-97B1-F08D2AEE6C5D.jpeg

Anonymkode: 01e65...49d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den grønne var fin! 

• Liker 1
Skrevet

Jada disse kan fint brukes. Hadde brukt litt store og synlige smykker til for julebordanledningen!

Anonymkode: 5a304...2e3

• Liker 1
Skrevet

De var fine, men jeg synes disse kjolene omtrent er så sommerlige som man får dem, og passer dårlig med svart tilbehør. Finner du ikke en mellomting, noe som ikke skriker sommer?

Anonymkode: cd804...97e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruk den hvis du vil og om det egentlig er sommerkjole, so what. Hvorfor skal alle være så konforme og passe oss for hva andre kan tenke. La være å kjøpe en kåpe man elsker fordi man har hørt rykter om at naboen har den samme, la være å bruke et navn fordi barnet til søskenbarnet heter det samme,la være å bruke en kjole fordi det opprinnelig er en sommerkjole. Ikke ment som kritikk til deg, men det er noe med oss nordmenn som gjør at vi stopper oss fra ting vi ønsker eller har lyst på i frykt for hva kolleger, bekjente og katta til naboen skal mene om saken 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Den grønne kan til nød brukes. Men ikke med svart strømpebukse, kanskje lilla eller grå?

Anonymkode: d501b...b35

• Liker 1
Skrevet

Det er mange kjoler som enkelt kan brukes sommer og vinter, men synes ikke disse er en av dem. Passer ikke bra til sorte strømpebukser. 

Anonymkode: 0d652...bd6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Generell synes jeg ikke pastell og lette kjoler gjør seg med svart tilbehør. Men hvorvidt noe er ment å være sommerkjole eller har jeg aldri brydd meg om - og er det noe sted det ikke har noe å si om man kler seg "riktig", er det vel julebord med jobben,

Endret av Daria
  • Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner tankegangen din, og har blitt mer bevisst på klær som kan brukes mange ganger selv, så dette støtter jeg.  Jeg har i tillegg blitt bevisst på hvor lite sånt har å si. Det er éeeen kveld, noen timer i løpet av en dag. Så lenge man har pyntet seg på den ene eller andre måten, og møter folk på en hyggelig, oppegående måte som skaper trivsel, så er det likegyldig for folk om plagget er en sommerkjole eller nitrist svart velour med glitterkant. Også kommer man hjem, legger seg også gikk det bra for alle med sommerkjole på julebord. Jeg sier ja til begge disse kjolene. Så lenge en føler seg vel, slapper av og ikke støter noen, så er det meste greit. 

Anonymkode: 260a3...a50

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjolene var nydelige! Og du kan bruke de til julebord :) 

Men personlig så synes jeg de blir for lyse til sort strømpebukse, den grønne kan til nøds gå an. Siden det er julebord så kan du jo ha hudfarget tynnstrømpebukse til? Den vil ikke varme, men dere skal jo være inne. Til og fra julebord så kan du bruke ei lang ullkåpe hvis du har det.

Vet at mange sier fyfy til hudfarget tynnstrømpebukse, og jeg er litt enig, samtidig så synes jeg at når man pynter seg til selskap og fest utenom sommeren så er det helt innafor. Men ikke bruk sandaler eller pensko med åpen tå til tynnstrømpebukse, den kanten som vil synes på tærne er ikke så fin

Til de to kjolene så ville brune sko vært fint; brune boots f.eks hvis det ikke er så formelt 

Skrevet

Jeg syns begge fint passer med sort strømpebukse

Anonymkode: 5a304...2e3

Skrevet

Den beige kan du fint bruke til julebord, men dropp sort tilbehør. Hva med beige strømpebukser og beige høye hæler?

Skrevet

Fine kjoler. Noen skriver at det ikke passer fordi de ikke passer med svarte strømpebukser. Visste ikke at svart strømpebukse var et must på julebord. Til disse kjolene kan du gå med bare legger eller en hudfarget strømpebukse. Og noen beige eller pudderrosa pumps. 

• Liker 1
Skrevet

Kjør på. Jeg skal bruke en hvit kjole i år. Den er i skjortestoff med lange ermer og krage, vidt skjørt. Kjolen ble kjøpt til 17 mai, egner seg ikke til hverdags (jeg føler meg alt for pyntet til det) og var fhv dyr så den må brukes flere ganger.

Anonymkode: b09e2...2f7

Skrevet

Fine kjoler, men siden du spør, så synes jeg de er mer sommerkjoler enn "helårskjoler", pga kombinasjonen av lyse farger og tynt stoff. 

Skrevet

Den grønne har jeg i rød og det er den styggeste kjolen jeg har sett og hatt. Men hvis du like den go for it🙂

Anonymkode: f9a84...27f

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg har aldri skjønt hvorfor folk kjøper kjoler som kun kan brukes til jul. For eksempel røde kjoler blir av mange kun brukt til jul, men sånn tenker ikke jeg. Jeg tenker mer på at jeg har klær til festlige anledninger, men jeg bruker ikke de kun til jul for eksempel.

Jeg synes du kan bruke de kjolene om du ønsker det. Tror ikke jeg hadde reagert noe særlig. Hadde nok reagert mer om noen kom i den utvaskede joggebuksa.

Skrevet

For meg så er det hverdagslige sommerkjoler. Til julebord så synes jeg det er gøy å pynte meg litt med flotte kjoler eller dress. Men det er jo heldigvis slik at det er greit å like forskjellige antrekk, kjedelig om alle skulle være like. 

Anonymkode: 2b1e3...23b

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes ingen av de kjolene var fine, men at det er "sommerkjoler" bryr meg midt bak. Kle deg i det du synes er fint.

Anonymkode: bdbf8...654

• Liker 1
Skrevet

Nei syns ikke det ☹️ hva med en nissekjole ? 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...