Gå til innhold

Hva gir dere til jul og hvor mye penger bruker dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gir sminke, parfyme og såper til ca 1000 kr til min mor.

Min far får klær, skjorter til 1500.

Bruker ca 700 på søsken, til klær, genser og litt småting.

Barna mine på 10 får leker, Lego til ca 1000 hver.

Hva gir dere og hvor mye bruker dere?

Anonymkode: 23e80...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldre og svigers; opplevelser, i form av teater, gavekort restaurant, de historiske... ca 2000 per par. 

Etablerte/eldre søsken og svigerinner/svoger; gaveesker med mat og god drikke, krydder og marmelader, ca 300 per par. (enig om lav pris da det er mange barn) 

Nyetablert søsken; ting til huset, etter ønskeliste, ca 500

Nevøer/nieser; leker, alt etter interesser, i år er det; gravemaskin, semitruck med biler, TY bamser til de yngste. Tenåringsjentene får litt sminke og pynt, tenåringsgutten er ganske umulig, så han får gavekort kino. Pris varierer fra 200 - 600, tilpasser det noe til alder. 

Mannen; får nye ski, en sekk, noen bøker, prosjektor og klær. Så blir noen tusenlapper. Felles økonomi, så pleier å "spare opp" ting vi uansett ville kjøpt oss selv. 

Anonymkode: 3f29a...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre 500

Søsken 300

Andre 150-200

Samboer 3-600

Barn 1300-1500

Samboer betaler gavene til sin slekt. Jeg betaler til min. Vi står begge som avsender på alle gaver. Har ikke felles barn.

(Jeg tjener ikke så mye)

Anonymkode: 15a9e...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen får gave for rundt 1000 kr.

To barn i skolealder, de får gaver for 1000-2000 kr hver. 

Foreldre: 1000 kr til sammen.

Søsken med frue: 500 kr.

Nevø og niese: 500 kr hver. 

To kusiner: 200 kr hver.

Tante og onkel: 200 kr. 

mannen kjøper til sine foreldre, sin bror med frue og deres barn. 

Anonymkode: 99faf...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre, besteforeldre, onkler og svigers: Kalender med bilder av de og barna. Hver kalender koster ca 120. Jeg velger ut bilder frå året som har gått til hver enkelt mottaker, så går med mye tid.

Barn av venner og barnas venner: Veksler årlig mellom gavekort på badeland, kino og kjøpesenter, til max 200.

Venner: Et par samler på kopper, så de får noen av de. Resten bytter vi vinflasker for 200-300 kr, om vi ikke har kuttet ut gaver og bare kjøper til barna.

Anonymkode: 1198e...99a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Foreldre, besteforeldre, onkler og svigers: Kalender med bilder av de og barna. Hver kalender koster ca 120. Jeg velger ut bilder frå året som har gått til hver enkelt mottaker, så går med mye tid.

Barn av venner og barnas venner: Veksler årlig mellom gavekort på badeland, kino og kjøpesenter, til max 200.

Venner: Et par samler på kopper, så de får noen av de. Resten bytter vi vinflasker for 200-300 kr, om vi ikke har kuttet ut gaver og bare kjøper til barna.

Glemte egne barn, der ligger gaver normalt på ca 1000 per barn. I år fikk sønnen ny mobil i bursdags- og julegave, så det ble litt dyrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir kjøkkenmaskiner, opplevelser, klær bl.a. Fordelt på voksne barn, foreldre/svigerforeldre, svogere. 

Anonymkode: 76ac6...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre ca 300 kr

Søsken ca 150 kr

Mann ca 2000

Barn 1000-5000 

Tantebarn:  Min side av familien får ca 300 kr

Alle voksne tantebarn 100-150 kr

De tantebarna som står oss nærmest på mannen sin side 200-300 kr

Grantantebarn 100 kr 

Barnas venner 100 kr

Vi er ekstremt mange. Jeg kjøper gaver til over 50 stykker hver jul. Vi er derfor nødt til å være noe nøkterne. I en så stor familie prioriterer vi de vi er nærmest og de vi eventuelt feirer jul med. Jeg gir ikke noe til egne venner, eller venners barn. Barna mine har valgt ut noen få venner de utveksler julegave med. 

Til de voksne kjøper jeg ofte spiselige  gaver. Til ungdommene er det gjerne klær. Til barna er det leker, gjerne kjøpt på tilbud. I år får alle de voksne jentebarnebarna juletrepynt, kjøpt på salg sist jul. Min mann får alltid litt klær til jul, da han aldri kjøper seg klær selv. Egne barn får etter ønsker å behov. Budsjettet i år er på 15.000 kr. Jeg er snart ferdig og ser ut til å holde meg godt innenfor. 

Anonymkode: 2da2e...310

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene. Har 3 store barn, 1 svigersønn og  2 barnebarn. Disse får gaver. Ingen andre. Håper egentlig å holde meg under 2000 kr men usikker på om det holder…. Vil ikke være gnien å det er vanskelig å finne noe rimelig til alle. Enklest å finne noe rimelig til de yngste egentlig, han på 16 er definitivt vanskeligst. 

Anonymkode: 5347f...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er alene. Har 3 store barn, 1 svigersønn og  2 barnebarn. Disse får gaver. Ingen andre. Håper egentlig å holde meg under 2000 kr men usikker på om det holder…. Vil ikke være gnien å det er vanskelig å finne noe rimelig til alle. Enklest å finne noe rimelig til de yngste egentlig, han på 16 er definitivt vanskeligst. 

Altså max 2000 kr for alle gavene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og mannen har felles økonomi så vi gir:

foreldre/svigerforeldre 800-1000 per par

Nieser/nevøer 2-300 hver 

Søsken m/partner 4-500

besteforeldre 2-300

så gir jeg for ca 3000 til mannen, av egne lommepenger. Vår nyfødte baby får ikke noe av oss denne julen.

Anonymkode: 7e9b4...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 barn og 2 hunder. Barn får jakke til 2000-3000 , Black Yak, og hundene får godbiter og leker. Mannen min  og jeg  gir ikke til hverandre

Endret av Tanuki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldre: hjemmelaget og bilder i ramme av barnebarn. 

egne barn: ca 1000 kr

søsken: ingenting 

venner: 100-150 kr. 

dessuten gir jeg bort gaver jeg selv har fått iløpet av året. Sparer de som kan spares og slipper dermed billigere unna. 
har veldig dårlig råd og gir kun hvis jeg MÅ. Vertinnegaver etc er som regel hjemmelagede. 

Anonymkode: 46321...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre ca 1000

Barn til søsken 500

Egne barn 1500

Mannen 1500

Venner 250

Det ryker totalt ca 10000 i julegaver totalt. 

Anonymkode: ecb5f...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen 4000

barna, ene får for 1500, andre for 5000

Mine søsken: 400

svigerforeldre og foreldre 500-1000

Nevøer/nieser 400-500 

venners barn/ :200

venninner: 200-400

kollegaer:100-150

kjøper gaver til rundt 40 stk. 

Anonymkode: 97562...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Foreldre ca 300 kr

Søsken ca 150 kr

Mann ca 2000

Barn 1000-5000 

Tantebarn:  Min side av familien får ca 300 kr

Alle voksne tantebarn 100-150 kr

De tantebarna som står oss nærmest på mannen sin side 200-300 kr

Grantantebarn 100 kr 

Barnas venner 100 kr

Vi er ekstremt mange. Jeg kjøper gaver til over 50 stykker hver jul. Vi er derfor nødt til å være noe nøkterne. I en så stor familie prioriterer vi de vi er nærmest og de vi eventuelt feirer jul med. Jeg gir ikke noe til egne venner, eller venners barn. Barna mine har valgt ut noen få venner de utveksler julegave med. 

Til de voksne kjøper jeg ofte spiselige  gaver. Til ungdommene er det gjerne klær. Til barna er det leker, gjerne kjøpt på tilbud. I år får alle de voksne jentebarnebarna juletrepynt, kjøpt på salg sist jul. Min mann får alltid litt klær til jul, da han aldri kjøper seg klær selv. Egne barn får etter ønsker å behov. Budsjettet i år er på 15.000 kr. Jeg er snart ferdig og ser ut til å holde meg godt innenfor. 

Anonymkode: 2da2e...310

Hvorfor gidder dere? Når det blir så mange er det mange som avtaler å ikke gi eller avtaler hvem som skal gi til hvem. En sak er at det blir mye penger. En annen side av saken er at det blir enorme mengder å pakke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egne barn mellom 1-2000 kr per 

Foreldre 2-300 per pers

Bestefar 200

Nevøer og nieser får for ca 300. Stopper når de er 18. 

Søske 2-300 kr.

Har veldig stor familie så går veldig mange tusen selv om vi kjøper rimelig 

Anonymkode: 8ef5e...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor : 3000-4000 

Bare henne vi kjøper til, siden det bare er henne vi har kontakt med 🙂 

Anonymkode: 8acbd...41d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...