AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #81 Del Skrevet 22. november 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Folk med faktisk dårlig råd kjøper ikke gaver til andre Anonymkode: 72220...ccf Tror de med dårlig råd føler et press. Er ikke alle som ønsker å fortelle om dårlige økonomien til alle. Anonymkode: e5400...1d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsker sjokolade Skrevet 22. november 2022 #82 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg kommer til å fortsette med å kjøpe rimelige gaver for knappe ca 50 kr per gave. De som får for høyest sum er mannen,mine barn, og min mor og far. Jeg bryr meg ikke om jeg er dust fordi jeg ikke forteller om min økonomi til alle. De nærmeste vet om min økonomi, men jeg forteller ikke om den til de andre. Har minimal kontakt med de. De ser jo at de kun får en billig gave fra meg hvert år så jeg lurer vel ingen. Anonymkode: e5400...1d4 Og da spør jeg igjen. Kjøper ikke du og mannen felles gave til barn og nær familie? Rart å gi barna en gave fra mor og en gave fra far. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #83 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 11.47): Alle disse trenger vel ikke gave? Anonymkode: 5e34c...c2d Og par kan få gave sammen! Samme med to søsken. Anonymkode: f92a2...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 27. november 2022 #84 Del Skrevet 27. november 2022 Du kan få mange ting til 50 kr. Du har allerede fått mange gode forslag her. Hygieneprodukter, sminke, lysestake, lys, hårprodukter, leker til små barn osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #85 Del Skrevet 27. november 2022 Ikke aktuelt for ts, men tips til andre. Anton Berg konfekteske (gull, 600g) koster 99kr på jula hvert år før jul, og akkurat samme esken koster 369kr på Coop. Er ikke på salg enda, men det kommer. Denne er også et godt kjøp, er dyrere andre steder og i ts sitt budsjett prisnivå: https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/dagligvarer/godteri/sjokolade/anthon-berg-favourites-008483/ Anonymkode: a796d...634 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #86 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ikke aktuelt for ts, men tips til andre. Anton Berg konfekteske (gull, 600g) koster 99kr på jula hvert år før jul, og akkurat samme esken koster 369kr på Coop. Er ikke på salg enda, men det kommer. Denne er også et godt kjøp, er dyrere andre steder og i ts sitt budsjett prisnivå: https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/dagligvarer/godteri/sjokolade/anthon-berg-favourites-008483/ Anonymkode: a796d...634 Anthon Berg smaker dritt, kjenner ingen som liker sjokoladen derfra. Anonymkode: 7a089...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #87 Del Skrevet 27. november 2022 Hvorfor ikke bare være ærlig? Siden jeg var 14 bestemte jeg og mine venniner at vi droppet gaver og gikk ut å spiste/kino sammen istedet. Vi kjøpte jo det samme til hverandre uansett, så det var liksom ikke noe vits. Nå har jeg andre venner som vi egentlig ikke kjøper gaver til (og ikke de til meg heller, åpenbart). Men siste årene har vi begynt å feire jul sammen, (vi er 28 nå), da har vi sagt at vi kjøper en billig gave til 50kr, og det må være noe som brukes opp (godteri eller lignende) mest for å ha noe å legge under treet og for å kunne ha noe å pakke opp, bare for morro skyld. Ingen av oss har dårlig råd, vi har faktisk veldig god råd og ingen barn. Men vi gidder ikke bruk/kast samfunn, vi gidder ikke julegave stress av å finne noe andre liker, da vi alle har alt vi trenger så da får man bare masse greier som man egentlig vil kaste. Så lenge man avtaler på forhånd blir det jo ikke ille uansett. Si du ikke handler gaver i år, eller si at i år vil du kun lage gaver og du forventer noe hjemmelaget tilbake osv. Det jeg syntes er sleipt derimot, er å kjøpe noe til 50kr velvitende at de andre kjøper noe til 500kr til deg, uten å si ifra Anonymkode: 97854...80f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #88 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anthon Berg smaker dritt, kjenner ingen som liker sjokoladen derfra. Anonymkode: 7a089...da9 Jeg liker den og alle jeg kjenner liker den. Anonymkode: a796d...634 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #89 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Anthon Berg smaker dritt, kjenner ingen som liker sjokoladen derfra. Anonymkode: 7a089...da9 Der er man nok forskjellige. Jeg spiser sjelden konfekt, men synes Anthon Berg smaker bedre enn Sfinx eller Kong Haakon. Anonymkode: faf35...47d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #90 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 9.52): Jeg har 12 personer å kjøpe julegaver til. For en med dårlig økonomi er det mange. Jeg ønsker heller ikke å fortelle alle om min økonomi, dermed blir det til at jeg kjøper noe billig for ca 50 kr til hver. Jeg har fått tak i ting som har kostet over 100 kr til 50 kr til 3 av personene. Er det andre som kjøper billige gaver? Hva kjøper du foreks? Jeg pleier å kjøpe alt fra gavesett på sjampo på normal, til billige tskjorter , lue , skjerf på stormberg, drikkeflaske, konfekt , osv Anonymkode: e5400...1d4 Om du ikke har råd er det jo bare å si det. Alle økonomi eksperter råder folk til å være åpen om sin økonomiske situasjon. Alle forstår det. Jeg har ikke villet fått ei gave under treet, der jeg vet avsender ikke har råd til å betale regningene sine pga denne gaven. Jeg vil ha gaver fra de som har råd til gaver Anonymkode: 101e2...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kratt_ Skrevet 27. november 2022 #91 Del Skrevet 27. november 2022 flusa skrev (På 20.11.2022 den 17.24): Så fint at du tenker at du vil gi julegaver selvom du har dårlig råd❤️ Jeg tenker at det er tanken som teller,at man gir en gave, betyr at man bryr seg. Slike gaver du nevner her,er så gøy å få,syns jeg🤗de er heldige som har deg❤️ Jeg liker best å handle til redusert pris/på salg, generelt. Kan du strikke? Hva med å strikke ullsokker,luer,votter,teppe,tøfler og gi bort? Bake julekaker,kjeks. Slike gaver ELSKER jeg å få, spesielt de hjemmelagde❤️ For et nydelig innlegg 🥰 Jeg er enig med deg, hjemmelagde ting er er utrolig fint å få! 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #92 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 11.23): Jeg lagde konfekt som gave et år og ble sladret om som gjerrig og gnien og at det var siste-liten gave fordi jeg ikke hadde giddet å gå i butikk... Året etter fikk jeg kommentarer om at ingen trengte konfekt i år for det ble ikke spist uansett Anonymkode: 4c24d...fff Seriøst?? Hva slags giftige mennesker er det egentlig du omgir deg med?? 😱 Anonymkode: 3d7c3...20a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 27. november 2022 #93 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du ikke har råd er det jo bare å si det. Alle økonomi eksperter råder folk til å være åpen om sin økonomiske situasjon. Alle forstår det. Jeg har ikke villet fått ei gave under treet, der jeg vet avsender ikke har råd til å betale regningene sine pga denne gaven. Jeg vil ha gaver fra de som har råd til gaver Anonymkode: 101e2...47f Et år ga jeg beskjed til familie at det ikke ble gaver. Det ble ikke godt mottatt av én person. Personen mente at h•n hadde selv opplevd å ha dårlig råd,og visste godt hvordan det var å måtte snu og vende på hver krone. men gaver må man jo prioritere. Jeg måtte jo bortpriotirere mine private ting,slik at jeg kunne gi pengegaver som vanlig. Det var en vanskelig tid med dårlig økonomi grunnet sykdom. Så etter det har det igjen blitt gaver fra meg.. Jeg føler selv på presset etter den situasjonen,selv om jeg kan ta mitt eget valg. Men fra neste år kommer det kun til å bli gaver til de aller nærmeste, som er våre barn,mannen min og mine foreldre. Så får de heller reagere som de vil. Jeg har bare ikke råd til det,og ønsker heller ikke å prioritere bort ting som jrg ønsker å bruke mine egne penger på. Jeg kan godt strikke plagg til disse å gi i gaver,men det er desverre ikke så populært 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #94 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 12.16): Mye?? Har du venner og familie selv? Ikke meg du siterer men, jeg har over bortimot 60 stk å kjøpe til. Når man har 3 søsken som alle har barn. Man har skilte foreldre, som begge er gift på ny så man har også steforeldre og noen stesøsken med barn. Man har også egne barn og alle besteforeldre i live. I tillegg har man kanskje tanter, onkler, fettere og kusiner man har et godt forhold til. Man har kanskje venner med barn som står en nært. Og så har man en ektefelle som har akkurat en like stor mine, dine og våre familie som deg selv. Da kan du begynne å legge sammen hvor mange det blir. Anonymkode: e06c0...09d Jeg har kjempestor (!) familie på begge sider og i tillegg 5 nære venninner vi er mye sammen med og jeg kjenner barna deres godt også. MEN - vi kjøper kun til de vi feirer med (kjøper i tillegg alltid til mine foreldre, svigers og barnas oldeforeldre). Kjøper også en liten ting til barnas bestevenner fra barna. Går fint an å avtale å gjøre det sånn. Anonymkode: 9d352...c3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #95 Del Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Anthon Berg smaker dritt, kjenner ingen som liker sjokoladen derfra. Anonymkode: 7a089...da9 Nå er det nok! Anthon Berg er en hederskonfekteske! Anonymkode: 9eeff...858 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå