AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #21 Del Skrevet 20. november 2022 Så fælt at folk uttrykker misnøye for gavene de får, det synes jeg var skikkelig frekt! Det er tanken som teller, og har man ikke råd så har man ikke råd. Det siste jeg hadde villet hadde vært at noen skal sette seg i gjeld bare for å kjøpe gave til meg. Jeg håper på å slå et slag for brukte gaver jeg da! Ikke bare av hensyn til økonomi, men også med tanke på gjenbruk pg miljø. Ofte jeg kjøper brukte leker til ungene våre, så lenge det er helt og rent. De bryr seg jo ikke om tingene er helt nye eller brukt fra før.😊 Anonymkode: 98576...d70 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyCupOfTea Skrevet 20. november 2022 #22 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg lagde konfekt som gave et år og ble sladret om som gjerrig og gnien og at det var siste-liten gave fordi jeg ikke hadde giddet å gå i butikk... Året etter fikk jeg kommentarer om at ingen trengte konfekt i år for det ble ikke spist uansett Anonymkode: 4c24d...fff Så utakknemlig! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #23 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er det vel ikke? Listen min fra i fjor: mamma, pappa, stemor, stefar, datteren min, mannen min, søsteren min, fire tanteunger, bestevenninnen min, hennes to barn, bestemoren min, en annen nær venninne (begge venninne som får har null familie og får derfor svært lite fra andre, og er meg like nærme som om de var mine søstre) Anonymkode: da760...5f7 Alle disse trenger vel ikke gave? Anonymkode: 5e34c...c2d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #24 Del Skrevet 20. november 2022 Om du må kjøpe til så mange, så hvorfor kjøper du ikke gjennom hele året? Det finnes mye billig på bruktbutikkene som ser helt ubrukt ut. Loppemarked kan en også finne mye fint. Anonymkode: 5feb1...28d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau87 Skrevet 20. november 2022 #25 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg lagde konfekt som gave et år og ble sladret om som gjerrig og gnien og at det var siste-liten gave fordi jeg ikke hadde giddet å gå i butikk... Året etter fikk jeg kommentarer om at ingen trengte konfekt i år for det ble ikke spist uansett Anonymkode: 4c24d...fff Det hadde jeg blitt veldig glad for å ha fått ❤️ Elsker spiselige gaver ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #26 Del Skrevet 20. november 2022 Helt ærlig så hadde jeg satt mer pris på å få en melkesjokolade eller noe enn noe billig greier bare for at man skal gi noe. Det er typiske ting jeg legger i en skuff og ikke bruker 🙈 Syns bare det er dumt. Til barna til vennene kjøper jeg noe felles f.eks brettspill, tegnesaker eller lignende. Avtaler du på forhånd med familien din hvor mye dere skal bruke i gave på hverandre? Anonymkode: a2ff8...359 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #27 Del Skrevet 20. november 2022 På igjennbruksbutikkene finner ein mange og rimlege julegaver. Mange av julegave ber preg an nostalgi og noe mange er har begynt å få intrs. av, Anonymkode: 89f07...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #28 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvordan reagerer de som mottar disse billige eller brukte gavene? Er ufør så har ikke råd til dyre gaver jeg heller, men pleier å måtte trekke fra sparekonto for å kjøpe gaver til 500-600 kr per pers (5 stk). Har opplevd å bli skikkelig uglesett og sladret om to år jeg ga gaver til 100 kr så føler jeg må late som jeg har mer penger enn jeg har for at de ikke skal tenke jeg er gjerrig.. Anonymkode: 4c24d...fff Dette var jo ikke hyggelig, men om sum var avtalt på forhånd, og du mottok gaver til 500-600,- selv så kan jeg forstå at de reagerte på å motta gaver til 100,- fra deg. Anonymkode: 405fe...4bf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #29 Del Skrevet 20. november 2022 Jeg legger som regel både tid og penger i gavene til både familie og venner, så tror jeg hadde blitt litt skuffet om jeg hadde fått typ en gave til 50,- tilbake. Tenker at man kanskje bør avtale en pris på forhånd isåfall, sånn at den som skal kjøpe til det kan velge selv om de skal bruke like mye på gave som du gjør på dem, eller om dem vil bruke mer Anonymkode: a2ff8...359 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 20. november 2022 #30 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er det vel ikke? Listen min fra i fjor: mamma, pappa, stemor, stefar, datteren min, mannen min, søsteren min, fire tanteunger, bestevenninnen min, hennes to barn, bestemoren min, en annen nær venninne (begge venninne som får har null familie og får derfor svært lite fra andre, og er meg like nærme som om de var mine søstre) Anonymkode: da760...5f7 Noen kan du kutte ut, venninner og barna deres og hvorfor ikke gi fellesgaver til stefar /mor /de voksne. Hvis tantebarna også er voksne ville jeg kutta dem ut gaver til dem. Har bare to tantebarn som verken gir eller er så glad i dette gavehysteriet. Og venninner får ikke, det ble vi enige om for flere år siden. Jeg hadde blitt lite glad for parfymerte produkter, søte ting hadde gått til nød = servere ved besøk. Hva med gavekort på barnevakt? Jeg har barnebarn og de får litt dyrere ting, mens de voksne har alt og bare tanken på å planlegge er slitsom. Ikke fordi jeg egentlig ikke har råd, men fordi jeg hater å shoppe. Klikk og hent kan også bety en times venting i butikken allerede nå i november. Men noe skal jeg finne på, kanskje bruktbutikk er tingen. Nips tror jeg ingen vil sette pris på, de har velutstyrte hjem og sine egne stiler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #31 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): For noen kvalme mennesker 😳😳 Jeg hadde kuttet ut gaver for godt til slike. Anonymkode: 10623...141 Helt enig! Konfekt er ingen dårlig gave! Sykt at folk kan få seg til å si slikt Anonymkode: f849e...430 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #32 Del Skrevet 20. november 2022 Jeg kjøpte gaver til flere på kid her om dagen. Halv pris på halvpris. Masse fint. Anonymkode: 00960...61a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #33 Del Skrevet 20. november 2022 Gi fellesgave til foreldre og barna? Til foreldrene her i familien gir vi vin eller sjokolade, + noe hjemmebakt Anonymkode: a2ff8...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #34 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har 12 personer å kjøpe julegaver til. For en med dårlig økonomi er det mange. Jeg ønsker heller ikke å fortelle alle om min økonomi, dermed blir det til at jeg kjøper noe billig for ca 50 kr til hver. Jeg har fått tak i ting som har kostet over 100 kr til 50 kr til 3 av personene. Er det andre som kjøper billige gaver? Hva kjøper du foreks? Jeg pleier å kjøpe alt fra gavesett på sjampo på normal, til billige tskjorter , lue , skjerf på stormberg, drikkeflaske, konfekt , osv Anonymkode: e5400...1d4 Hvis du ikke kan kjøpe fine gaver, ikke kjøp noe. Ikke gi bort ræl. Anonymkode: 8b460...4e0 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #35 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan reagerer de som mottar disse billige eller brukte gavene? Er ufør så har ikke råd til dyre gaver jeg heller, men pleier å måtte trekke fra sparekonto for å kjøpe gaver til 500-600 kr per pers (5 stk). Har opplevd å bli skikkelig uglesett og sladret om to år jeg ga gaver til 100 kr så føler jeg må late som jeg har mer penger enn jeg har for at de ikke skal tenke jeg er gjerrig.. Anonymkode: 4c24d...fff Oj, da ville jeg heller tatt en alvorsprat med dem. For så høy sum kjøper ikke jeg gave for, selv om jeg har full jobb og god inntekt. Ikke engang til nevøene mine. AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg lagde konfekt som gave et år og ble sladret om som gjerrig og gnien og at det var siste-liten gave fordi jeg ikke hadde giddet å gå i butikk... Året etter fikk jeg kommentarer om at ingen trengte konfekt i år for det ble ikke spist uansett Anonymkode: 4c24d...fff Da skulle du svart "nei, det er ingen som trenger julegaver uansett egentlig". Anonymkode: 35d2e...e8d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #36 Del Skrevet 20. november 2022 På Ark er det 40 % på alle spill, det kan bli fellesgave til mor og stefar, far og stemor. Anonymkode: 42166...0d6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #37 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor må du kjøpe til 12 stykker? Høres veldig mye ut. Anonymkode: 7392a...de2 Mye?? Har du venner og familie selv? Ikke meg du siterer men, jeg har over bortimot 60 stk å kjøpe til. Når man har 3 søsken som alle har barn. Man har skilte foreldre, som begge er gift på ny så man har også steforeldre og noen stesøsken med barn. Man har også egne barn og alle besteforeldre i live. I tillegg har man kanskje tanter, onkler, fettere og kusiner man har et godt forhold til. Man har kanskje venner med barn som står en nært. Og så har man en ektefelle som har akkurat en like stor mine, dine og våre familie som deg selv. Da kan du begynne å legge sammen hvor mange det blir. Anonymkode: e06c0...09d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 20. november 2022 #38 Del Skrevet 20. november 2022 Først og fremst er det vel best å bare hære helt ærlig. Har du ikke råd så er det best å bare være ærlig. Å få noe ræl man ikke vil ha eller har bruk for er bare irriterende. Jeg ville tenkt at brukt ikke bare er greit, men langt bedre enn nytt. Det krever jo en del innsats å finne såpass mange gaver brukt, avtale kjøp/hening/sending, så det blir jo litt av en oppgave for deg å følge opp det til alle. Men det er jo vanskelig å treffe på gaver brukt også. Det er jo ikke åpenbart at noen som samler på plater ønsker å få plater i gaver. Jeg har en nøye kuratert platesamling, og ønsker ikke tilfeldig plater andre har dratt med seg. Sjeldent jeg jeg klarer å finne bruktplater jeg har lyst på og mangler. Det samme gjelder jo bøker. Så selv om dette i utgangspunktet er gode gaver, er det jo veldig vanskelig å treffe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #39 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mye?? Har du venner og familie selv? Ikke meg du siterer men, jeg har over bortimot 60 stk å kjøpe til. Når man har 3 søsken som alle har barn. Man har skilte foreldre, som begge er gift på ny så man har også steforeldre og noen stesøsken med barn. Man har også egne barn og alle besteforeldre i live. I tillegg har man kanskje tanter, onkler, fettere og kusiner man har et godt forhold til. Man har kanskje venner med barn som står en nært. Og så har man en ektefelle som har akkurat en like stor mine, dine og våre familie som deg selv. Da kan du begynne å legge sammen hvor mange det blir. Anonymkode: e06c0...09d Å kjøpe til 60 stk er bare tull. Her må du bare kutte ned på folk. Er jo en heldagsjobb i mange uker å kjøpe til så mange. Anonymkode: 5e34c...c2d 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #40 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å kjøpe til 60 stk er bare tull. Her må du bare kutte ned på folk. Er jo en heldagsjobb i mange uker å kjøpe til så mange. Anonymkode: 5e34c...c2d Det er lett og si. Men, for oss er det ingen av disse som det er naturlig å kutte ut. Kjøper gaver gjennom hele året så tar ikke så langt tid. Og de voksne får bare en oppmerksomhet av typen en vinflaske og brente mandler. Kun til barna vi legger litt penger i. Heldigvis så er våre folk takknemlig og setter pris på oppmerksomheten. De sitter ikke å teller på hvor mye de selv har gitt kontra mottatt, slik som jeg har inntrykk av at mange gjør 😳 Anonymkode: e06c0...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå