AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Del Skrevet 20. november 2022 Jeg har 12 personer å kjøpe julegaver til. For en med dårlig økonomi er det mange. Jeg ønsker heller ikke å fortelle alle om min økonomi, dermed blir det til at jeg kjøper noe billig for ca 50 kr til hver. Jeg har fått tak i ting som har kostet over 100 kr til 50 kr til 3 av personene. Er det andre som kjøper billige gaver? Hva kjøper du foreks? Jeg pleier å kjøpe alt fra gavesett på sjampo på normal, til billige tskjorter , lue , skjerf på stormberg, drikkeflaske, konfekt , osv Anonymkode: e5400...1d4 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Del Skrevet 20. november 2022 Brukte gaver, for eksempel vinylplater og bøker, men egentlig alt mulig som passer til mottaker. Anonymkode: 8ae06...4a7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Del Skrevet 20. november 2022 På bruktbutikken her jeg bor koster det for eksempel bare 5 kroner for en pent brukt bok med hardcover og 10 kroner for en vinylplate. Har også funnet nydelige vintage telysestaker, et vakkert servise i rose og gull, et fint akebrett osv. For ikke å snakke om bruksting som eggedeler, sleiv, desilitermål, duker og tykke sokker. meg over Anonymkode: 8ae06...4a7 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #4 Del Skrevet 20. november 2022 Så flinke dere er Jeg kjøper også brukte noen ganger, på finn.no. Anonymkode: a7b0d...cc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #5 Del Skrevet 20. november 2022 Hvordan reagerer de som mottar disse billige eller brukte gavene? Er ufør så har ikke råd til dyre gaver jeg heller, men pleier å måtte trekke fra sparekonto for å kjøpe gaver til 500-600 kr per pers (5 stk). Har opplevd å bli skikkelig uglesett og sladret om to år jeg ga gaver til 100 kr så føler jeg må late som jeg har mer penger enn jeg har for at de ikke skal tenke jeg er gjerrig.. Anonymkode: 4c24d...fff 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har 12 personer å kjøpe julegaver til. For en med dårlig økonomi er det mange. Jeg ønsker heller ikke å fortelle alle om min økonomi, dermed blir det til at jeg kjøper noe billig for ca 50 kr til hver. Jeg har fått tak i ting som har kostet over 100 kr til 50 kr til 3 av personene. Er det andre som kjøper billige gaver? Hva kjøper du foreks? Jeg pleier å kjøpe alt fra gavesett på sjampo på normal, til billige tskjorter , lue , skjerf på stormberg, drikkeflaske, konfekt , osv Anonymkode: e5400...1d4 Hvorfor må du kjøpe til 12 stykker? Høres veldig mye ut. Anonymkode: 7392a...de2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Physalis Skrevet 20. november 2022 #7 Del Skrevet 20. november 2022 Strikke kluter? Lage konfekt å pakke inn i cellofan? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avent Skrevet 20. november 2022 #8 Del Skrevet 20. november 2022 Bøker er ofte på tilbud, er det flere barn i samme husstand kan du feks kjøpe et spill, til voksne en flaske vin. Har du holdbart i nærhetenså har de billige hobby bøker, barnebøker ol 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #9 Del Skrevet 20. november 2022 Kan du bake? Norgesglass fylt med julekaker eren fin gave. Med rød sløyfe rundt. Er stort sett bare egg, mel, mandler og sukker i julekaker, så er ikke dyrt. Er ofte dyrere å lage konfekt. Ellers kan du gi stearinlys og servietter, bodylotion, såpe... Anonymkode: f0480...a77 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #10 Del Skrevet 20. november 2022 Jeg har laget brownie-glass, altså glass med nesten alle ingredienser til brownie. Kjøper 1 liters glass på IKEA. Fyller ingredienser som brunt sukker, kakaopulver, sukker, mel, lagvis og topper med kokesjokolade i ulike farger, samt chashew eller valnøtter. Lukker lokket og setter på en pen hjemmelaget lapp med mengde smør og egg, samt steketid. Har også strikket kjøkkenkluter i bomullsgarn, bruker ett nøste per klut, ca 10 kr per nøste på sparkjøp/søstrene grene og lignende. også blitt med på dropslaging med mange, legger sammen ingrediensene og deler slik at vi har pris per pose med drops. Så tar man så mange man trenger og betaler den som har kjøpt inn. I år fikk jeg seks poser drops for 120kr. Anonymkode: 06ae4...cf4 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #11 Del Skrevet 20. november 2022 Eg har ca. 30 stk å kjøpe til, og heller ikkje god råd. Løyser det med å kjøpe gåver gjennom heile året, og gjerne ting som egentlig er dyre men som er på tilbud 😊 Ein treng ikkje vente til november, for så å måtte kjøpe alt på en gang. Spesielt ikkje når ein har dårleg råd. Kanskje du skal opprette en jule-sparekonto som du kan ta av neste år?Tenker at viss ein har en sparekonto å ta av, så er man betre stilt enn mange andre 😊 Anonymkode: 4727e...a69 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #12 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor må du kjøpe til 12 stykker? Høres veldig mye ut. Anonymkode: 7392a...de2 Det er det vel ikke? Listen min fra i fjor: mamma, pappa, stemor, stefar, datteren min, mannen min, søsteren min, fire tanteunger, bestevenninnen min, hennes to barn, bestemoren min, en annen nær venninne (begge venninne som får har null familie og får derfor svært lite fra andre, og er meg like nærme som om de var mine søstre) Anonymkode: da760...5f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #13 Del Skrevet 20. november 2022 Physalis skrev (11 minutter siden): Strikke kluter? Lage konfekt å pakke inn i cellofan? Jeg lagde konfekt som gave et år og ble sladret om som gjerrig og gnien og at det var siste-liten gave fordi jeg ikke hadde giddet å gå i butikk... Året etter fikk jeg kommentarer om at ingen trengte konfekt i år for det ble ikke spist uansett Anonymkode: 4c24d...fff 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #14 Del Skrevet 20. november 2022 Om du skal kjøpe til en hel familie er brettspill en grei gave. Så istedenfor 4-5 gaver, så blir det kun en. Anonymkode: e6d50...e3b 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyCupOfTea Skrevet 20. november 2022 #15 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er det vel ikke? Listen min fra i fjor: mamma, pappa, stemor, stefar, datteren min, mannen min, søsteren min, fire tanteunger, bestevenninnen min, hennes to barn, bestemoren min, en annen nær venninne (begge venninne som får har null familie og får derfor svært lite fra andre, og er meg like nærme som om de var mine søstre) Anonymkode: da760...5f7 Går det ann å lage avtaler om å bare kjøpe gaver til barna? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #16 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvordan reagerer de som mottar disse billige eller brukte gavene? Er ufør så har ikke råd til dyre gaver jeg heller, men pleier å måtte trekke fra sparekonto for å kjøpe gaver til 500-600 kr per pers (5 stk). Har opplevd å bli skikkelig uglesett og sladret om to år jeg ga gaver til 100 kr så føler jeg må late som jeg har mer penger enn jeg har for at de ikke skal tenke jeg er gjerrig.. Anonymkode: 4c24d...fff Jeg gir bare gaver til folk jeg er glad i og som er glad i meg, altså ingen som sladrer om meg eller ugleser meg. Anbefaler deg å sette litt grenser der, om det er mulig. Tror du vil føle deg bedre av det. En liten julegave til deg selv? ❤️ Anonymkode: 8ae06...4a7 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #17 Del Skrevet 20. november 2022 Og man kan ikke se på gaven at den er brukt. Eneste er at det ikke følger mdd byttelapp. Anonymkode: 8ae06...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #18 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg lagde konfekt som gave et år og ble sladret om som gjerrig og gnien og at det var siste-liten gave fordi jeg ikke hadde giddet å gå i butikk... Året etter fikk jeg kommentarer om at ingen trengte konfekt i år for det ble ikke spist uansett Anonymkode: 4c24d...fff For noen kvalme mennesker 😳😳 Jeg hadde kuttet ut gaver for godt til slike. Anonymkode: 10623...141 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #19 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg lagde konfekt som gave et år og ble sladret om som gjerrig og gnien og at det var siste-liten gave fordi jeg ikke hadde giddet å gå i butikk... Året etter fikk jeg kommentarer om at ingen trengte konfekt i år for det ble ikke spist uansett Anonymkode: 4c24d...fff Du trenger ikke gi gave til dem Anonymkode: 8ae06...4a7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #20 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har 12 personer å kjøpe julegaver til. For en med dårlig økonomi er det mange. Jeg ønsker heller ikke å fortelle alle om min økonomi, dermed blir det til at jeg kjøper noe billig for ca 50 kr til hver. Jeg har fått tak i ting som har kostet over 100 kr til 50 kr til 3 av personene. Er det andre som kjøper billige gaver? Hva kjøper du foreks? Jeg pleier å kjøpe alt fra gavesett på sjampo på normal, til billige tskjorter , lue , skjerf på stormberg, drikkeflaske, konfekt , osv Anonymkode: e5400...1d4 Flaxlodd Anonymkode: 97bae...56b 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå