Gå til innhold

100 days dress challenge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjennomført?

Jeg snuser på muligheten nå, og ønsker (ironisk nok) å kjøpe en svart hverdagskjole til dette. Liker wool& sine swing- og fit-and-flare-modeller, men skulle gjerne heller kjøpt hos norske nettbutikker. Noen som har noen tips til enkle ullkjoler i lignende snitt? Ønsker svart kjole, ullstoff, korte ermer og rund hals for mest mulig anvendelighet.  

Kom over f.eks. norske Makeløs design som reklamerer for etisk holdbar produksjon, men de har ingen svarte kjoler som er aktuelle. 

Eksempler: 

https://wooland.com/products/rowena-merino-wool-swing-dress-black

https://wooland.com/products/maggie-swing-dress-black

Anonymkode: 404ae...b2e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er "100 days dress challenge"?

Anonymkode: fd325...e15

• Liker 1
Skrevet

Det er en utfordring som går ut på å gå i den samme kjolen i 100 dager. Mange positive sider ved det - redusere nyinnkjøp og forbruk, kjenne på hva man virkelig behøver, færre vasker/redusere vann- og strømforbruk, bli mer bevisst på å ta vare på klærne, gjenoppdage hva man allerede har i skapet som kan kombineres, bruke mindre tid på å tenke på hva man skal ha på seg, og sikkert flere ting som jeg ikke kommer på nå. 

Skrevet

Noen som vil være med?😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er en utfordring som går ut på å gå i den samme kjolen i 100 dager. Mange positive sider ved det - redusere nyinnkjøp og forbruk, kjenne på hva man virkelig behøver, færre vasker/redusere vann- og strømforbruk, bli mer bevisst på å ta vare på klærne, gjenoppdage hva man allerede har i skapet som kan kombineres, bruke mindre tid på å tenke på hva man skal ha på seg, og sikkert flere ting som jeg ikke kommer på nå. 

Altså: du skal gå i den SAMME kjolen i 100 dagar? Utan å vaske den? 😮 

Anonymkode: bd421...358

• Liker 2
Skrevet

Forresten litt artig at du må kjøpe inn nye klede til dette i staden for å ha "100 dagar med klede eg allereie har i skapet"-utfordring. 

😳

• Liker 10
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som vil være med?😄

På å bruke samme kjolen 100 dager på rad uten å vaske den? Takk, men nei takk

Anonymkode: fd325...e15

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt vasker man klærne ved behov! Hvorfor er det dét folk henger seg opp i?😄 Poenget er at (og nå kan jeg jo kun snakke for meg selv) fort hiver klær til vask etter én dags bruk, når de strengt talt ikke må vaskes ennå. Hvertfall hvis de blir liggende noen dager eller uker på soverommet, på kan-brukes-en-dag-til-før-vask-krakken.. Ved å ha én kjole så ser jeg for meg at jeg reduserer de strengt tatt ikke nødvendige vaskerundene. Det er også et poeng at kjolen er i ull siden ull ikke behøver så ofte vask som f.eks. bomull. 

Og, ja, som jeg skriver i mitt første innlegg, så er det ironisk at jeg ønsker å kjøpe en kjole til en slik utfordring, enig i det. 😆Sånn er det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Forresten litt artig at du må kjøpe inn nye klede til dette i staden for å ha "100 dagar med klede eg allereie har i skapet"-utfordring. 

😳

Har et svangerskap bak meg og det å finne klær jeg føler meg vel i er litt ... blæh.. for tida. Det gjelder også klærne jeg har i klesskapet. Se for deg hvor deilig det er å stå opp om morgenen og allerede vite hva du skal ha på deg da! Slipper å bruke tid på å prøve seg fram og ta av igjen og bli i dårligere og dårligere humør for hvert plagg man prøver.

Skrevet

Har du tenkt å gå i denne kjolen på jule-og nyttårsaften også? 
😶

Skrevet

Hvis jeg starter før jul, så må jeg jo det. Må innrømme at tanken tiltaler meg. 😄

Skrevet

Jeg tror jeg heller hadde satset på kapsel-garderobe 😄 Men kjør på. Jeg blir ikke med, jeg liker å varierer litt. Men har gitt bort mye klær og skal ikke kjøpe inn noe mer nå på en stund. Annet enn det jeg virkelig trenger.

Anonymkode: 2dcf5...282

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 9.32):

Noen som har gjennomført?

Jeg snuser på muligheten nå, og ønsker (ironisk nok) å kjøpe en svart hverdagskjole til dette. Liker wool& sine swing- og fit-and-flare-modeller, men skulle gjerne heller kjøpt hos norske nettbutikker. Noen som har noen tips til enkle ullkjoler i lignende snitt? Ønsker svart kjole, ullstoff, korte ermer og rund hals for mest mulig anvendelighet.  

Kom over f.eks. norske Makeløs design som reklamerer for etisk holdbar produksjon, men de har ingen svarte kjoler som er aktuelle. 

Eksempler: 

https://wooland.com/products/rowena-merino-wool-swing-dress-black

https://wooland.com/products/maggie-swing-dress-black

Denne?

https://woodlingstudio.com/produkt/denise-kjole-svart/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...