Gå til innhold

Hvorfor angrer man på å dumpe noen og hvor vanlig er det å angre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lært av psykolog at jeg har/har hatt problem med grensesetting og at et mønster i meg siden barndommen er at jeg får dårlig samvittighet og blir selvkritisk av å sette grenser og derfor lar folk tråkke over grensene mine. At jeg etter å ha satt grense for at noen andre er duste så kan jeg føle at det er jeg som ikke er bra nok og jeg som overreagerer sånn at jeg kommer tilbake og underkaster meg. 

Tidligere denne uken dumpet jeg en jeg har datet i et par måneder. Første jeg har likt på fem år! Der og da så føltes det riktig å stå opp for seg selv og sette en grense men etter bare et døgn begynte jeg å føle meg dårlig og angre. Nå sliter jeg med å sortere om jeg faktisk angrer eller om det er det mønsteret mitt som slår inn. For vi hadde det egentlig ganske fint og jeg ville ikke avslutte, intensjonen min var ikke å avslutte men han tok det feil når jeg bare ville sette grense for en uvane han hadde, uvanen gikk direkte ut over meg, respekten ovenfor meg og relasjonen vår, han var enig i at det var et problem men mente det var kontrollerende(!) at jeg sa fra og da sa jeg at da så jeg ikke vitsen med å fortsette hvis han ikke respekterte at jeg satt grense for dårlig oppførsel. 

Er interessert i å høre hvor vanlig det er å angre på å dumpe noen og om flere her kjenner igjen det samme grensemønsteret mitt? Hvordan vet man om man føler anger fordi det var galt valg eller fordi det kommer fra det selvkritiske mønsteret der man har problemer med å stå opp for seg selv? Pleier dere å angre på å dumpe noen? Hvor mye skal man bite i seg av ting man ikke liker med den andre?

Anonymkode: 6e1c1...943

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva var uvanen hans? 

Anonymkode: eaf5b...175

Skrevet

Helt vanlig å angre på å avslutte et forhold, i hvertfall for min del. Jeg var sammen med en narsissist i fem år, dvs av og på, og til slutt dumpet jeg ham sånn skikkelig. Jeg elsket ham, men kunne bare ikke leve livet med en narsissist. Har angret masse i ettertid, men vet det var det rette å gjøre.

Anonymkode: f2989...2b2

Skrevet

Man "angrer" som regel fordi man 1) ikke finner noen bedre 2) fordi man føler seg ensom. 

Løsningen er ikke å løpe tilbake til eksen, men å fylle dagene og kveldene med interessante aktiviteter. 

Anonymkode: fba52...5db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...