Gå til innhold

Innenfor å gi beskjed om at man søker fast jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som vikar og må ha en dag fri ( til å søke jobber ) innimellom.

Er det innenfor å gi beskjed om dette? ( eller risikerer jeg å få færre vakter ? )

Anonymkode: 77b03...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må du ha en hel dag? Hvor lange arbeidsdager har du? Jobber du både lørdag og søndag?

Når jeg gikk på nav-kurs brukte jeg fritiden på å søke på jobber. Jeg sendte minst 4 søknader i uka. Er det ingenting å søke på så sender du åpne søknader. Fikk jobb etter 3 år. Når du er arbeidsledig så har du ikke lengre privilegiene til å unne deg egentid. Du må bare stå på.

Anonymkode: f9b2c...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må du ha en hel dag? Hvor lange arbeidsdager har du? Jobber du både lørdag og søndag?

Når jeg gikk på nav-kurs brukte jeg fritiden på å søke på jobber. Jeg sendte minst 4 søknader i uka. Er det ingenting å søke på så sender du åpne søknader. Fikk jobb etter 3 år. Når du er arbeidsledig så har du ikke lengre privilegiene til å unne deg egentid. Du må bare stå på.

Signerer dette! 
Å ta en fri dag innimellom for å søke jobber samtidig som du jobber vikar høres rart ut. Jobber du mye, så har sikkert lederen du skal spørre om en fri dag forståelse, men virker litt «slapt» hvis ikke

Anonymkode: ad625...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Signerer dette! 
Å ta en fri dag innimellom for å søke jobber samtidig som du jobber vikar høres rart ut. Jobber du mye, så har sikkert lederen du skal spørre om en fri dag forståelse, men virker litt «slapt» hvis ikke

Jeg er høyere utdannet og jobber som vikar for et bemanningsbyrå og er leid ut, jeg stiller opp på alt ekstra arbeid som tar en del tid ekstra på kveld, dette gjør jeg gratis og er ca annen hver uke, jeg har knapt fritid. I tillegg så får jeg mindre pensjon og mens de faste er borte titt og ofte, så sliter jeg med å få lov til å gå til legen ( legger selv til rette for at jeg tar tidlig/sen time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg er ikke arbeidsledig, jeg jobber 100 prosent og mer enn det ( ekstra på ettermiddag ) trenger pusterom innimellom da det er en fysisk og psykisk krevende jobb, de faste er en del borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er høyere utdannet og jobber som vikar for et bemanningsbyrå og er leid ut, jeg stiller opp på alt ekstra arbeid som tar en del tid ekstra på kveld, dette gjør jeg gratis og er ca annen hver uke, jeg har knapt fritid. I tillegg så får jeg mindre pensjon og mens de faste er borte titt og ofte, så sliter jeg med å få lov til å gå til legen ( legger selv til rette for at jeg tar tidlig/sen time. 

Ok, da skjønner jeg saken bedre. Jeg hadde bedt om en fri dag, ikke lagt fram begrunnelse men søkt om fri god tid i framkant. Evt sagt i fra meg gratis arbeid på kveldstid, det blir man bare sliten av i lengden.  Lykke til med jobb søkning☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke sagt at du trengte fri pga jobbsøking. Ville funnet en annen grunn eventuelt. Jobber du 7 dager i uka? Hvor mange søknader sender du i uka? Nå er jeg sannsynligvis yngre enn deg (30-årene), men jeg bruker ca 1 time pr søknad, og jeg får intervju nesten hver gang. Forstår ikke helt hva du trenger en hel dag for?

Anonymkode: adfd3...d0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville ikke sagt at du trengte fri pga jobbsøking. Ville funnet en annen grunn eventuelt. Jobber du 7 dager i uka? Hvor mange søknader sender du i uka? Nå er jeg sannsynligvis yngre enn deg (30-årene), men jeg bruker ca 1 time pr søknad, og jeg får intervju nesten hver gang. Forstår ikke helt hva du trenger en hel dag for?

Anonymkode: adfd3...d0f

🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok, da skjønner jeg saken bedre. Jeg hadde bedt om en fri dag, ikke lagt fram begrunnelse men søkt om fri god tid i framkant. Evt sagt i fra meg gratis arbeid på kveldstid, det blir man bare sliten av i lengden.  Lykke til med jobb søkning☺️

Det er vel mitt eget valg hvor lenge jeg ønsker å jobbe for et BEMANNINGSBYRÅ ved høyere utdannelse.

Sammenligner det med utdannet sykepleier som jobber ufaglært hjelpepleier. De utnytter det til det fulleste, låser meg fast ( mens de selv har en del fri ) og jeg får MINDRE pensjon. Så er det jeg som er slapp? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er vel mitt eget valg hvor lenge jeg ønsker å jobbe for et BEMANNINGSBYRÅ ved høyere utdannelse.

Sammenligner det med utdannet sykepleier som jobber ufaglært hjelpepleier. De utnytter det til det fulleste, låser meg fast ( mens de selv har en del fri ) og jeg får MINDRE pensjon. Så er det jeg som er slapp? 

Hva er dette for ett svar? Og hvorfor roper du? 
Tror de du jobber med som «selv har en del fri» jobber sine timer de også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er dette for ett svar? Og hvorfor roper du? 
Tror de du jobber med som «selv har en del fri» jobber sine timer de også. 

🔺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det noen som har sagt det ikke er ditt eget valg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (6 minutter siden):

Er det noen som har sagt det ikke er ditt eget valg da?

Nei, men i følge folk som svarer så er det slapt å ikke jobbe 100 prosent mens man søker fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, men i følge folk som svarer så er det slapt å ikke jobbe 100 prosent mens man søker fast.

Og det er det jo, om man ønsker 100% fast.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Og det er det jo, om man ønsker 100% fast.

Det er situasjonsavhengig da enkelte arbeidsteder krever tillegg på ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er situasjonsavhengig da enkelte arbeidsteder krever tillegg på ettermiddag.

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PetterKanin skrev (20 minutter siden):

Nei.

Jo, mye ekstra overtid er mer enn 100 prosent stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jo, mye ekstra overtid er mer enn 100 prosent stilling.

Og ingen har heller sagt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, du er ikke arbeidsledig, men du har ikke fast jobb og da skal du bruke så og si alt du har av fritid på å søke jobber.

Klart du må ha mat og være ren og presentabel, men å henge med venner, feste, gå på kino, drive med hobbyer og kose deg, og gud vet hva.. det må du nesten begrense. 
Jobber du mer enn 60 timer i uka så er det noe grovt gale. Det er faktisk ikke lov. Les opp på arbeidsmiljøloven. Husk at du kan få fast hvis du jobber der mer enn 1 år (tror jeg, eller er det 2) sammenhengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...