AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Fortell meg det, så jeg kan sette av den tiden hver dag og få orden på dette her....for huset ser ikke ut. Anonymkode: 33623...00b
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 Hæ? Du må jo sette av den tiden du trenger i ditt liv, med din livssituasjon. Hvor mye tid vi andre bruker på husarbeid er jo fullstendig irrelevant for hvor mye tid du skal bruke. Anonymkode: e1650...c54 2 1
Maestro Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 Ikke lenge. Rydder etter meg, setter inn i oppvaskmaskin, vasker gryter og panna etter jeg har spist. Sko setter jeg på plass. Er klærne på stativ tørt, brettes og legges på plass og jeg tar bort stativ. Havner fort klær på gulvet på bade da. Tar og rydder det og, da jeg suger på og henge på knagg med en gang. Kjøleskapet tar jeg ved behov. Bad vaskes en gang i uken. Toalett ved behov utenom. Hjemmeværende og bor alene 🙃 soverommet blir oftest glemt 🙈 men rydde må jeg. Hater og ha ting rundt forbi der det ikke hører til. Flink og sette fra meg ting og gå i fra den.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 Kanskje 20-30min hver dag + større rydde/vaskedag 1-2 ganger i uken på rundt en 1t. Vi har det ikke strøkent 😅 Anonymkode: 8e5a9...940
Rotemor Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 Kanskje 20 minutter om dagen pluss litt lengre sjau nå og da.
PetterKanin Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 Hva definerer du som husarbeid? Jeg bruker kanskje 10 minutter i snitt hver dag på det jeg definerer som husarbeid.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 PetterKanin skrev (4 minutter siden): Hva definerer du som husarbeid? Jeg bruker kanskje 10 minutter i snitt hver dag på det jeg definerer som husarbeid. Rotemor skrev (17 minutter siden): Kanskje 20 minutter om dagen pluss litt lengre sjau nå og da. Dere beregner ikke å lage mat som husarbeid? Anonymkode: dd70f...d34 1
PetterKanin Skrevet 20. november 2022 #8 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere beregner ikke å lage mat som husarbeid? Anonymkode: dd70f...d34 Nei. 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #9 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fortell meg det, så jeg kan sette av den tiden hver dag og få orden på dette her....for huset ser ikke ut. Anonymkode: 33623...00b 10-15 min pr ukedag. Og 1-3 timer pr helg. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere beregner ikke å lage mat som husarbeid? Anonymkode: dd70f...d34 Husarbeid er kjedelig, matlaging er koselig og moro. Men om matlaging skal tas med så kan man legge på 10-25 min i ukedagene, og ett sted mellom 15 min og 3 timer på helgemiddag. Anonymkode: 05384...d2a
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #10 Skrevet 20. november 2022 Jeg har bare en 40kvm leilighet men hvis jeg tar meg 5-10 min hver dag med en tørkefille på alle overflater og sørger for å alltid sette oppvask rett inn i maskinen (1 minut), og alltid brette klær i det jeg tar de av tørke stativet (5 min) og aldri slenge tøy på gulvet eller stolen men henge opp jakka med en gang jeg kommer hjem osv så holder det seg ganske ryddig og rent. Da holder det at jeg setter på robot støvsugeren en gang i uka eller annenhver uke. Men hvis jeg ikke tørker støv og rydder hver dag og bare slenger nyvasket klær på stolen fordi jeg ikke gidder å brette der og da osv så hoper det seg opp til at terskelen for å ta en sjau blir høyere og høyere og til slutt da så må jeg bruke 2-4 timer på å ta alt. Da er det bedre å ta litt hver dag som rutine Anonymkode: 6d7cf...b31
Rotemor Skrevet 20. november 2022 #11 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dere beregner ikke å lage mat som husarbeid? Anonymkode: dd70f...d34 Jo, forsåvidt. Det kommer litt an på. Men middagslagingen blir lett litt dugnadsarbeid. Noen tømmer oppvaskmaskin, skifter søppelpose, dekker bord o.l samtidig. Så det blir en del av samværet/samarbeidet og ikke min jobb alene. Jeg driver ikke hotellrestaurant😊
Motelvibes Skrevet 20. november 2022 #12 Skrevet 20. november 2022 Støvsuger: 5 min. Tørrmopper: 6 min. Sette på tre maskiner klesvask og tre maskiner tørketrommel: 6 minutter tilsammen. Legge på plass klær: 2 min. Rydde ut og inn av oppvaskmaskin: 2 min. Gå med søpla: 2 min. Dette er rutinene. Så har man annet som ikke gjøres daglig, som skifte på sengene, vaske bad og toalett, tørke støv, rengjøre komfyren, vaske vinduene, rydding (rydder daglig men er aldri rotete her med mindre det er noe prosjekt på gang) etc: 15-20 min. Tilsammen ca 48 min til en time daglig.
Rotemor Skrevet 20. november 2022 #13 Skrevet 20. november 2022 Motelvibes skrev (1 time siden): Støvsuger: 5 min. Tørrmopper: 6 min. Sette på tre maskiner klesvask og tre maskiner tørketrommel: 6 minutter tilsammen. Legge på plass klær: 2 min. Rydde ut og inn av oppvaskmaskin: 2 min. Gå med søpla: 2 min. Dette er rutinene. Så har man annet som ikke gjøres daglig, som skifte på sengene, vaske bad og toalett, tørke støv, rengjøre komfyren, vaske vinduene, rydding (rydder daglig men er aldri rotete her med mindre det er noe prosjekt på gang) etc: 15-20 min. Tilsammen ca 48 min til en time daglig. Støvsuge og tørrmopp daglig er voldsomst i min bok. 5
PetterKanin Skrevet 20. november 2022 #14 Skrevet 20. november 2022 Rotemor skrev (2 minutter siden): Støvsuge og tørrmopp daglig er voldsomst i min bok. Der er voldsomt i de flestes bok. Det er totalt unødvendig. 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #15 Skrevet 20. november 2022 Rotemor skrev (6 minutter siden): Støvsuge og tørrmopp daglig er voldsomst i min bok. Jeg synes også det er veldig voldsomt. Men antar denne brukeren har opptil flere små barn, som muligens griser til en del. Anonymkode: 05384...d2a
Motelvibes Skrevet 20. november 2022 #16 Skrevet 20. november 2022 Rotemor skrev (8 minutter siden): Støvsuge og tørrmopp daglig er voldsomst i min bok. Nei, er mye som blir med hver gang, og er gjort i en fei.
PetterKanin Skrevet 20. november 2022 #17 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes også det er veldig voldsomt. Men antar denne brukeren har opptil flere små barn, som muligens griser til en del. Anonymkode: 05384...d2a Da er sjeldens støvsuging eller tørrmopping et særlig godt alternativ.
Motelvibes Skrevet 20. november 2022 #18 Skrevet 20. november 2022 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Da er sjeldens støvsuging eller tørrmopping et særlig godt alternativ. Vasker gulvene med vann og gulvvask et pr ggr i uka.
PetterKanin Skrevet 20. november 2022 #19 Skrevet 20. november 2022 Motelvibes skrev (Akkurat nå): Vasker gulvene med vann og gulvvask et pr ggr i uka. Jaja, kudos for at du orker så mye jeg anser som unødvendig 🙂 2
Motelvibes Skrevet 20. november 2022 #20 Skrevet 20. november 2022 PetterKanin skrev (3 minutter siden): Jaja, kudos for at du orker så mye jeg anser som unødvendig 🙂 Ok, hver sin lyst, smak, standard osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå