Maestro Skrevet 22. november 2022 Forfatter #21 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 15.28): Har du fått sjekket leververdiene dine? Kløe er et av symptomene ved autoimmun leversykdom. Anonymkode: 76866...76b Ja, har vurdert det. For kløen kommer og går. Og har hatt intens kløe på overarmene og legger, under knær og. Men det har gått bort. Sliter og med mage, innbiller meg at det ser ut som fettdiare. Har vært hos lege for det, har ikke hatt normalt toalettbesøk siden vinter i år. Hadde crp på 50 i mai og hyppige besøk på do og smerter i venstre nedre del av mage. Men det og gikk over av seg selv. Venter på svar på avføringprøver som ble levert inn sist onsdag. Blir litt sprø. Dårlig immunforsvar i tillegg. Blir sjuk eller halsbetennelse bare jeg ser ut vinduet. Sliten og trøtt. Er 30 og ikke 80 😶😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #22 Del Skrevet 22. november 2022 Pustuløs psoriasis kanskje? Anonymkode: 5b075...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #23 Del Skrevet 22. november 2022 Maestro skrev (4 timer siden): Ja, har vurdert det. For kløen kommer og går. Og har hatt intens kløe på overarmene og legger, under knær og. Men det har gått bort. Sliter og med mage, innbiller meg at det ser ut som fettdiare. Har vært hos lege for det, har ikke hatt normalt toalettbesøk siden vinter i år. Hadde crp på 50 i mai og hyppige besøk på do og smerter i venstre nedre del av mage. Men det og gikk over av seg selv. Venter på svar på avføringprøver som ble levert inn sist onsdag. Blir litt sprø. Dårlig immunforsvar i tillegg. Blir sjuk eller halsbetennelse bare jeg ser ut vinduet. Sliten og trøtt. Er 30 og ikke 80 😶😩 Det er typisk for kløen ved autoimmun leversykdom at den kommer og går. Det er også en høy andel av de som har autoimmun leversykdom som i tillegg har tarmsykdommen Ulcerøs kolitt. Det er tre typer autoimmune leversykdommer: AIH, PBC OG PSC. Dessverre så er sykdommene sjeldne og det er mange fastleger som ikke kan så mye om dem. For en av sykdommene, PBC, er det utarbeidet et hefte med informasjon som mange med PBC gir til fastlegen sin. https://lookaside.fbsbx.com/file/PBC Guidelines original 2019.pdf?token=AWzTqG7wU-OTLaEutnNcpQPVulewoI45x0Zro2KfSkBYSyTpxBzK0tzlB14q0xPnxtvcLkHKSCqzg8tEIInfg7BzAa2uYNSae2AQ8VmAWokkvvaUnptkrSKpNe5HFBQn-zrkN4otIQ_KK2igdq6hQNX7FARB6BVCDUgCziRjjBjKNzs-CR6__3OrZdvUrib-1F5FzGa6Rsi97ZThxBFdrBNnqc1hRlLm37lgp4pIjY9pUq463KwzNw1k65tMEASQN9o4WOFi5nh6-lXI-2uXENky5KNg0IIalFJOSHywIJJCmfUoKBtIL1lwW2g6z3l_POQNlAXR4mQTSnkB_dncPtQ4nKMQ2ivJ_TUIIzoaOXxNyEgFz1ueWX5Iv54SS7cfuh6h-vbT_CU2FSLVmMB6KSi_VJ8oowBvUmnkU4rPSMT5REAoLXVJaKKizP1Zi9B-aEvWgCS40N05Xtek4XfjrUJYWc5ffiEwtBWug906t8aE4s3o3fnFgsKrgyCDK1Bv8AQ FAL er Foreningen for Autoimmune Leversykdommer. De har en facebookside for medlemmene. Anonymkode: 76866...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #24 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er typisk for kløen ved autoimmun leversykdom at den kommer og går. Det er også en høy andel av de som har autoimmun leversykdom som i tillegg har tarmsykdommen Ulcerøs kolitt. Det er tre typer autoimmune leversykdommer: AIH, PBC OG PSC. Dessverre så er sykdommene sjeldne og det er mange fastleger som ikke kan så mye om dem. For en av sykdommene, PBC, er det utarbeidet et hefte med informasjon som mange med PBC gir til fastlegen sin. https://lookaside.fbsbx.com/file/PBC Guidelines original 2019.pdf?token=AWzTqG7wU-OTLaEutnNcpQPVulewoI45x0Zro2KfSkBYSyTpxBzK0tzlB14q0xPnxtvcLkHKSCqzg8tEIInfg7BzAa2uYNSae2AQ8VmAWokkvvaUnptkrSKpNe5HFBQn-zrkN4otIQ_KK2igdq6hQNX7FARB6BVCDUgCziRjjBjKNzs-CR6__3OrZdvUrib-1F5FzGa6Rsi97ZThxBFdrBNnqc1hRlLm37lgp4pIjY9pUq463KwzNw1k65tMEASQN9o4WOFi5nh6-lXI-2uXENky5KNg0IIalFJOSHywIJJCmfUoKBtIL1lwW2g6z3l_POQNlAXR4mQTSnkB_dncPtQ4nKMQ2ivJ_TUIIzoaOXxNyEgFz1ueWX5Iv54SS7cfuh6h-vbT_CU2FSLVmMB6KSi_VJ8oowBvUmnkU4rPSMT5REAoLXVJaKKizP1Zi9B-aEvWgCS40N05Xtek4XfjrUJYWc5ffiEwtBWug906t8aE4s3o3fnFgsKrgyCDK1Bv8AQ FAL er Foreningen for Autoimmune Leversykdommer. De har en facebookside for medlemmene. Anonymkode: 76866...76b Beklager, det ser ut som man må være medlem av nevnte facebookside for å få tilgang til det heftet. Anonymkode: 76866...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #25 Del Skrevet 22. november 2022 Atopisk eksem? Ser du sier du har jobbet mye med mat/hygiene, og det kan komme av for mye vask, sterke såper, fuktige hender over tid. Jeg klør også ekstremt mye før utbrudd. Pass på at hendene alltid er tørre, at du ikke fryser, unngå hansker/votter som klør. Canoderm gjør underverker for min eksem, holder den i sjakk.. (Må sterkere lut til ved utbrudd) Anonymkode: ffca3...fb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 22. november 2022 #26 Del Skrevet 22. november 2022 Forsøkt latexfrie oppvaskhansker? Hvis du bruker det i det hele tatt da. Da får du eliminert latex som kilde. Blemmene mine gikk innover i huden(vesikler.) Væskefylte hull. En hudlege finner ut av dette på sekunder. En fastlege, i alle fall min, skjønner ikke bæret av sånt. Da kan jeg like gjerne ta flasketuten peker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #27 Del Skrevet 22. november 2022 https://nhi.no/sykdommer/hud/smablarete-utslett/pompholyx/ Sånne? Ofte er det stressrelatert. Jeg bruker sterk steroid 3 Anonymkode: c44e2...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 22. november 2022 Forfatter #28 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): https://nhi.no/sykdommer/hud/smablarete-utslett/pompholyx/ Sånne? Ofte er det stressrelatert. Jeg bruker sterk steroid 3 Anonymkode: c44e2...82c Kan ligne ja. Hm 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 22. november 2022 Forfatter #29 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Atopisk eksem? Ser du sier du har jobbet mye med mat/hygiene, og det kan komme av for mye vask, sterke såper, fuktige hender over tid. Jeg klør også ekstremt mye før utbrudd. Pass på at hendene alltid er tørre, at du ikke fryser, unngå hansker/votter som klør. Canoderm gjør underverker for min eksem, holder den i sjakk.. (Må sterkere lut til ved utbrudd) Anonymkode: ffca3...fb6 Er jo 5 år siden jeg jobba med mat sånn hver dag. Har vært i arbeidspraksis innen mat men det er og 2 år siden. Så er ikke det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå