Gå til innhold

Klør veldig inni håndflate

Maestro

Anbefalte innlegg

Heisann og hoppsann. 

Jeg går i perioder med mye kløe inni hånda. Og får små "blemmer" på spesielt tommeltottene. Det klør og irriterer. Er så lei og mase på legen om alt. Er mage/tarm problemer, vært sjuk 4 ganger siden juni, der en av gangene var halsbetennelse for så skikkelig hovne lymfekjertler på hals selv om jeg hadde gått på penicillin i noen dager, så ble de hovne og vonde sånn etter oppstart av penicillin. 

Jeg jobber ikke sånn lenger og er ikke utsatt av sterke såper eller mye håndvask ila dagen, men normalt etter toalett besøk. 

Så er de to plassene det klør mest. På begge hendene. Kjennes ikke tørt ut heller. Kan klø innimellom oppe med under  fingrene/der de "posene" er. Herregud for en jalla forklaring. Kan være tørre hender altså. Gidder ikke og gå te legen og få den beskjeden. Da finner jeg det heller ut selv 😂🙈

Noen som sliter med det samme? Noe og smøre på? For jeg klikker at det klør sånn.. 

received_445055891129828.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

har blemmene sånne svarte prikker inni seg?

Anonymkode: 45e66...0ec

Nei ikke som jeg ser. Men er rødt, men sikkert fordi det er irritert og at jeg klør på det. Er liksom EN blemme lignende sak som lager Texas på tommelen min.. Er ikke vondt, men klør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vorte?

Anonymkode: 56930...16e

Nei er ikke det heller. Er som en blemme ting, eller en bylle. Ikke vorte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klør inni hendene hvis jeg spiser kål, kanskje du er allergisk mot noe?

Anonymkode: 1f298...159

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maestro skrev (1 minutt siden):

Nei ikke som jeg ser. Men er rødt, men sikkert fordi det er irritert og at jeg klør på det. Er liksom EN blemme lignende sak som lager Texas på tommelen min.. Er ikke vondt, men klør. 

Da vet jeg ikke.

Jeg har en type eksem som kommer av og til der det er mange små blemmer som kan ha svarte prikker. Bruker en eksem krem for og fjerne det.

Burde uansett gå til en lege for å få utredet det, er jo unødvendig og plages av noe som kan lett fikses.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da vet jeg ikke.

Jeg har en type eksem som kommer av og til der det er mange små blemmer som kan ha svarte prikker. Bruker en eksem krem for og fjerne det.

Burde uansett gå til en lege for å få utredet det, er jo unødvendig og plages av noe som kan lett fikses.

Joda, er litt sånn og finne ut selv. Eller klare meg selv. Jojo, sist jeg prøvde det så kom jeg aldri tilbake på jobb 🙈 Litt idiot innimellom 🤭 

Skal sende melding til legen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg klør inni hendene hvis jeg spiser kål, kanskje du er allergisk mot noe?

Anonymkode: 1f298...159

Mulig. At det er så enkelt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (11 minutter siden):

Nei er ikke det heller. Er som en blemme ting, eller en bylle. Ikke vorte. 

Hei får sånn jeg også innimellom spess om sommer,n håndflate ser ikke ut  :( prøv fuktighetskrem :) bruker du mye antibac ? :( hadde noe som lignet skabb men jeg dusjer jo ofte så :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (7 minutter siden):

Hei får sånn jeg også innimellom spess om sommer,n håndflate ser ikke ut  :( prøv fuktighetskrem :) bruker du mye antibac ? :( hadde noe som lignet skabb men jeg dusjer jo ofte så :( 

Skabb kommer ikke av mangel på hygiene. Faktisk. 

Jeg slet med utslett på armene, under knær og nede mot foten, var hos legen for det og. Herregud, kan snart få klippekort der 🙏😂 Klødde så sykt at jeg klødde meg til blods. Legen trodde det var skabb, men siden min daværende type ikke hadde noe så bor det utelukket. Fikk krem og allergi medisin som skulle brukes i 10 dager og ved behov. Kremen funker ikke inni hendene. Kanskje ta den allergi medisinen igjen? Verdt et forsøk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (4 minutter siden):

Skabb kommer ikke av mangel på hygiene. Faktisk. 

Jeg slet med utslett på armene, under knær og nede mot foten, var hos legen for det og. Herregud, kan snart få klippekort der 🙏😂 Klødde så sykt at jeg klødde meg til blods. Legen trodde det var skabb, men siden min daværende type ikke hadde noe så bor det utelukket. Fikk krem og allergi medisin som skulle brukes i 10 dager og ved behov. Kremen funker ikke inni hendene. Kanskje ta den allergi medisinen igjen? Verdt et forsøk. 

Ikke det nei trodde det men vært så mye hos legen ja du får prøve medisin igjen :) nei brukte mye antibac før og da ble jeg full av utslett blemmer med vann i :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Ikke det nei trodde det men vært så mye hos legen ja du får prøve medisin igjen :) nei brukte mye antibac før og da ble jeg full av utslett blemmer med vann i :( 

Er jo vondt. Sånn unødvendig vondt. Bruker ikke antibac nei. Ikke nå lenger. Jeg er litt sånn at kroppen trenger noe bakterier for og beskytte seg mot bakterier og holde seg frisk og rask 🙃 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maestro skrev (1 minutt siden):

Er jo vondt. Sånn unødvendig vondt. Bruker ikke antibac nei. Ikke nå lenger. Jeg er litt sånn at kroppen trenger noe bakterier for og beskytte seg mot bakterier og holde seg frisk og rask 🙃 

Ja er sant det  veldig vondt :(  onkelen til pappa gikk av med pensjon fra Postvesenet i 1975 etter det vasket han seg ikke mere var aldri sjuk han gikk bort i 1998 i en alder av 92 år lungebetennelse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Ja er sant det  veldig vondt :(  onkelen til pappa gikk av med pensjon fra Postvesenet i 1975 etter det vasket han seg ikke mere var aldri sjuk han gikk bort i 1998 i en alder av 92 år lungebetennelse 

Den er jo uflaks da. Når jeg var i arbeidsliv, i matbransjen. Tok i ting, tallerker og glass. Bestikk brukte jeg hansker. Mye blant folk. Hvem sto på jobb for alle var sjuke? Det var meg. 

Nå gått hjemme i 5 år, der to av åra var pandemi. Blir sjuk av og se ut vinduet nesten. Og jeg treffer mye folk i organisasjoner jeg er med i, er på kjøpesenter innimellom osv. Så nei, den kroppen er merkelig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også dette av og på og særlig i perioder hvor jeg stresser mye. Får da både klaser og enkeltblemmer som er bittesmå, væskefylte og de klør noe innmari. Etter hvert tørker de ut, men så er det på’n igjen. Det rare er at jeg får de kun på venstre hånd og da særlig på pekefingeren, nederst på tommelleddet og midt mellom tommel og pekefinger. Noen ganger også på siden av fingrene. Lurer på om det kan være noe som heter Pomfolyx? 

Anonymkode: f02e5...463

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg får også dette av og på og særlig i perioder hvor jeg stresser mye. Får da både klaser og enkeltblemmer som er bittesmå, væskefylte og de klør noe innmari. Etter hvert tørker de ut, men så er det på’n igjen. Det rare er at jeg får de kun på venstre hånd og da særlig på pekefingeren, nederst på tommelleddet og midt mellom tommel og pekefinger. Noen ganger også på siden av fingrene. Lurer på om det kan være noe som heter Pomfolyx? 

Anonymkode: f02e5...463

Er det som kom opp på google 🙃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått sjekket leververdiene dine? Kløe er et av symptomene ved autoimmun leversykdom.

Anonymkode: 76866...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også det, startet i håndflatene. Etterhvert ut over fingrene, spesielt tommel. Kommer hyppigere på sommer, og når jeg hendene mye i vann eller gjør annet "fuktig" arbeid, som oppvask, eller om jeg vasker noe med klut.

Eksem, quick fix med kortison-krem.

Anonymkode: dad4f...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...