Gå til innhold

Svigermor si

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vårt første barn for 3 måneder siden. Har alltid slitt med å amme. Han klarer det noen ganger, men mest er det bare sårt og vondt for meg. 

Har nå gitt det helt opp og skal begynne med flaske permanent. Dette er svigermor helt imot og maser konstant om nye forsøk. Hvordan få henne til å slutte. Hun bor rett ved oss og er daglig besøk.. Er så lei 

Anonymkode: dca28...f3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sette ned foten. Din baby og din kropp. 

• Liker 2
Skrevet

Da sier du: dette har ikke du noe med, hvis du fortsetter å mase om dette kaster jeg deg ut! 

Anonymkode: 0d1d9...1ae

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Veldig typisk eldre damer som "vet best". De klarer bare ikke å la være. Beste er bare å jatte med og si at du gjør så godt du kan og skal forsøke mer, men du får det bare ikke til og at legen har sagt du MÅ supplere med ME. Så fortsetter du bare som du selv vil. Velg dine kamper, sier jeg bare. Mange av de vil bare vinne diskusjonen. 

Anonymkode: 493cd...b74

Skrevet

Ikke slipp hun inn hver dag. Det trekker deg for energi, du skal ikke måtte forsvare deg for henne. Om mulig la mannen ta en prat og sett en grense.

Beste for babyen er totalsituasjonen, at mor har energi og overskudd til å møte behovene. Ta vare på deg selv ❤️

Anonymkode: a58b9...5c1

• Nyttig 1
Skrevet

Da hadde jeg tilslutt mistet besinnelsen og brølt til henne at: DET GÅR IKKE!!! så vi gjør slik det passer oss best. Så respekter det, eller gå hjem

Anonymkode: e554f...564

• Nyttig 1
Skrevet

Sett deg i respekt med en gang. Ellers vil hun ALLTID komme med «jeg vet bedre» ting gjennom oppveksten til barnet. DERE er foreldrene, så da er det også dere som bestemmer. Trenger dere råd vil dere be om det, å frem til da ønsker dere ikke at dette er et tema. 

Anonymkode: 6f8d8...2c7

• Liker 2
Skrevet

Da sier du følgende: Takk for omtanken. Vi har prøv mye og lenge, og nå holder jeg på å miste melken. Så nå må baby få mat, og da er flaske det beste. Vil du holde han og gi han melk mens du er her? 

Anonymkode: 75f60...4d2

Skrevet

Personer av den eldre garde har ofte stor tiltro til leger. Si at du har vært på helsestasjonen og snakket med legen, og at legen har sagt at den lille må få flaske for å få nok mat. Kanskje svigermor roer seg litt da.

Anonymkode: 9030e...7b9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Sett deg i respekt med en gang. Ellers vil hun ALLTID komme med «jeg vet bedre» ting gjennom oppveksten til barnet. DERE er foreldrene, så da er det også dere som bestemmer. Trenger dere råd vil dere be om det, å frem til da ønsker dere ikke at dette er et tema. 

Anonymkode: 6f8d8...2c7

SÅ enig i dette! Vi gjorde ikke det da svigermor overkjørte meg i hytt og pine med vår første fødte "jeg har jo tross alt hatt x antall barn, så dette vet jeg" sa hun til stadighet.. 

Og dette sliter vi med fortsatt - 17 år etter!!! Si fra først som sist. 

Anonymkode: ae5cb...a64

• Liker 1
Skrevet

Bare si at du har mistet melken, og ungen faktisk må ha mat. Tviler på at hun begynner å melke deg for å sjekke om du lyver. 

Anonymkode: 430ef...646

Skrevet

Hvorfor i alle dager tror hun at hun kan bestemme overdin baby, dine pupper og dine rutiner? Dette har hun ingenting med. 

Ikke la henne komme på besøk hver dag. 

Anonymkode: 43f2f...8a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 11.49):

Veldig typisk eldre damer som "vet best". De klarer bare ikke å la være. Beste er bare å jatte med og si at du gjør så godt du kan og skal forsøke mer, men du får det bare ikke til og at legen har sagt du MÅ supplere med ME. Så fortsetter du bare som du selv vil. Velg dine kamper, sier jeg bare. Mange av de vil bare vinne diskusjonen. 

Anonymkode: 493cd...b74

Å svare at "dette er veldig typisk eldre damer som vet best" er like dumt som at jeg,  som er en eldre dame, skrev at "typisk unge kvinner..osv."  Vi eldre damer er ikke en homogen gruppe.  

Ellers er jeg enig med deg.  Ts må si til sin svigermor at sånn blir det.  

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...