Gå til innhold

Bli sammen etter brudd - hvordan gå videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg og eksen vurderer å prøve på nytt. Hvert en del turbulens, og på mange måter litt stygt brudd. Samtidig vurderer jeg å gi en sjanse da jeg kan se litt hvor ting har gått galt, og at det kan endres på. Men noe jeg sliter med er at det kun var skikkelig slutt 4-5 måneder , men han festa mye og traff en del damer. Samtidig som han prøvde seg på meg og lovte han ikke hadde rørt noen. Fant ut i etterkant han løyv.. altså skal jeg spør om å få vite mer? Eller tenke at det er fortid? Plager meg, og vet ikke om jeg bare kan legge det fra meg.. 

Anonymkode: 2e356...d16

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! 
Jeg og eksen vurderer å prøve på nytt. Hvert en del turbulens, og på mange måter litt stygt brudd. Samtidig vurderer jeg å gi en sjanse da jeg kan se litt hvor ting har gått galt, og at det kan endres på. Men noe jeg sliter med er at det kun var skikkelig slutt 4-5 måneder , men han festa mye og traff en del damer. Samtidig som han prøvde seg på meg og lovte han ikke hadde rørt noen. Fant ut i etterkant han løyv.. altså skal jeg spør om å få vite mer? Eller tenke at det er fortid? Plager meg, og vet ikke om jeg bare kan legge det fra meg.. 

Anonymkode: 2e356...d16

Don’t go there

Anonymkode: b417d...23e

• Liker 1
Skrevet

Hvis han løy om det hadde jeg droppa han og heller gått videre 

Anonymkode: 235fe...44c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samtidig som han prøvde seg på meg og lovte han ikke hadde rørt noen. Fant ut i etterkant han løyv.. altså skal jeg spør om å få vite mer? Eller tenke at det er fortid? Plager meg, og vet ikke om jeg bare kan legge det fra meg.. 

Så han lyver for deg mens han prøver å få deg tilbake?
Dette ser jeg ikke ende bra...

Anonymkode: 867b4...e23

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva har det å si at han ikke holdt seg som en munk mens det var slutt mellom dere? Dere var ikke sammen, du kunne ikke kontrollere han som en nikkedukke. Det var vel ingen av dere som kunne vite at dere kom til å prøve på nytt etter et snaut halvt år? 

Anonymkode: d919e...bb9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva har det å si at han ikke holdt seg som en munk mens det var slutt mellom dere? Dere var ikke sammen, du kunne ikke kontrollere han som en nikkedukke. Det var vel ingen av dere som kunne vite at dere kom til å prøve på nytt etter et snaut halvt år? 

Anonymkode: d919e...bb9

Problemet er nok ikke at han var med andre damer, men at han lyver om det.. 

• Liker 4
Skrevet

Det som har skjedd mens dere ikke var i et forhold har ikke relevans dersom du velger å bli sammen med han igjen. Det er ingenting galt med at han har vært med andre når han var singel. 

Du kan selvfølgelig spørre rundt dette, men da må du også vite at du klarer å ta imot den informasjonen. Fortid er fortid. Men selvfølgelig, har han gjort alvorlige ting så er det viktig at du får vite om det, slik at du kan avgjøre om du vil akseptere et forhold eller ikke med dette. Da tenker jeg vold, kriminalitet o.l.

Du skriver at du ser hvor ting gikk galt, og dersom dere begge vedkjenner dette og vil rette opp i det så er det bare å kjøre på. Men dersom dere merker at ting går tilbake i gamle baner så er det kanskje lurt å vurdere om forholdet i det hele tatt er liv laga?

Du kan også velge å ikke gå tilbake til han, kanskje dere er bedre som venner? Eller kanskje han var en person som kom inn i livet ditt, ga deg lærdom og nå farer videre. 

Anonymkode: 032d5...0b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er nok ikke at han var med andre damer, men at han lyver om det.. 

Hun har jo ingen rett til å vite om hans privatliv når de ikke er sammen. Men nå som de vurderer å prøve igjen så har hun jo fått vite det. Det hadde vært værre om han gikk inn i et forhold med henne igjen og unnlot å fortelle sannheten. 

Anonymkode: 032d5...0b8

Skrevet

Jeg vet ikke selv om at jeg kunne lagt dette bak meg, så jeg skjønner deg godt. Jeg ville nok få snakket helt ut om det for å kunne sette strek i såfall.

For å ta han i forsvar. Han var fri og frank når han holdt på med de andre. Han var ikke utro. Han trodde nok ikke at han kunne få deg tilbake. Grunnen til at han løy om damene var at plutselig ble det håp om å få deg tilbake, og han var redd for å miste deg om du visste om de andre, selv om han teknisk ikke hadde gjort noe galt. Det var altså på en måte en snill grunn til at han løy.

Er han noe å samle på, så har han forståelse for at dette er vanskelig for deg, og at du har behov for å få vite mer om det som har skjedd.

Skal dere bli sammen igjen, er det viktig at du klarer å legge det bak deg. Ikke bruke det mot han i krangler. Og så bør du ikke be om for detaljerte detaljer, da du kan få bilder i hodet som du ikke klarer å bli kvitt.

Anonymkode: 9d103...c49

Skrevet

Selvfølgelig løy han om de andre damene. Det tolker jeg som at han faktisk er interessert i å gjenoppta forholdet med deg. Sannsynligvis tenker han på dette fra en manns perspektiv. Hadde f.eks du ligget med andre menn i perioden og han hadde "oppført" seg så tenker jeg du hadde vært helt uaktuell for han. Det vil si; han er redd det vil få deg til å ikke ønske å prøve igjen.

Og, det var faktisk et brudd. Dermed har du i teorien ingenting med hvordan han "sørget" i perioden.

Anonymkode: b031e...f72

Skrevet

Jeg har tro på "second chances", men i din situasjon NEI! 

Anonymkode: b96f2...095

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig løy han om de andre damene. Det tolker jeg som at han faktisk er interessert i å gjenoppta forholdet med deg. Sannsynligvis tenker han på dette fra en manns perspektiv. Hadde f.eks du ligget med andre menn i perioden og han hadde "oppført" seg så tenker jeg du hadde vært helt uaktuell for han. Det vil si; han er redd det vil få deg til å ikke ønske å prøve igjen.

Og, det var faktisk et brudd. Dermed har du i teorien ingenting med hvordan han "sørget" i perioden.

Anonymkode: b031e...f72

Du tenker som eksen min: "Å lyve er ok hvis det bidrar til at man unngår krangling". Vel, derfor er han en eks....

Anonymkode: b96f2...095

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Var det du eller han som slo opp?

Anonymkode: ba4e3...006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...