AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Skrevet 19. november 2022 Ser mange skriver om utbrenthet og folk som er utslitte. Det som er forebyggende er nok søvn, nok mat. Dette er første pri. Ha gode venner og nettverk. Ikke gape over for mye, men være flink å sette grenser og si nei. Ha en sunn balanse mellom aktivitet og hvile. Gjøre noe godt for seg selv hver dag. Unngå drama og baksnakking, intriger og unødvendig støy- dette tapper energien. Mange i min familie er småsur fordi jeg ikke er så sosial lengre. Får noen stikk her og der. Jeg har full jobb, og ungdommer i hus. I helgene liker jeg å være med familien og slappe av hjemme. Jeg orker ikke binde meg til avtaler, men tar heller ting på sparket hvis jeg føler for. Jeg er sosial når jeg ønsker det. Min søster vil ofte dra meg med ut på fest.. jeg synes det er greit en gang i blant, men det er ofte mye drikke press, og samtalene rundt bordet er slarv og baksnakking av andre. Orker ikke. For å klare hverdagen med jobb og barn, trenger jeg helgene for å gjøre fine ting for meg selv og familien. Jeg er 40 og er ferdig med party livet for 15 år siden. Før var jeg snill pike, sa ja til alt, og ville være på tilbud sida. Jeg har gått på noen smeller og ligget nede med panikk angst. Når jeg for noen år siden begynte å kjenne etter og gjøre det jeg ville, - ikke det alle andre forventet forsvant angsten Anonymkode: 4f31e...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #2 Skrevet 19. november 2022 Jeg er enig med deg ang. søvn. Jeg møtte veggen i 2020 etter mange år med eskalerende angst og depresjon(jobb, familie, forhold som røk osv). Selvskadet og var suicidal på slutten. Heldigvis gjorde antidepressiva og et jobbytte susen. Men jeg merker fortsatt at lite søvn virkelig påvirker meg negativt. Et annet godt, men vanskelig tips, er å slutte å bry seg så mye om hva andre synes. Det var i alle fall veldig frigjørende for min del. Anonymkode: ef0f4...55d 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er enig med deg ang. søvn. Jeg møtte veggen i 2020 etter mange år med eskalerende angst og depresjon(jobb, familie, forhold som røk osv). Selvskadet og var suicidal på slutten. Heldigvis gjorde antidepressiva og et jobbytte susen. Men jeg merker fortsatt at lite søvn virkelig påvirker meg negativt. Et annet godt, men vanskelig tips, er å slutte å bry seg så mye om hva andre synes. Det var i alle fall veldig frigjørende for min del. Anonymkode: ef0f4...55d Helt enig! Å bry seg om hva andre tenker og tror er også energityver. Alle energityver må bort. Slike livskriser du beskriver her er beintøft, og enda tøffere er det å stå i det hvis man har tomme batterier fra før. Derfor er det så utrolig viktig å ta vare på seg selv Anonymkode: 4f31e...9cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå