AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Skrevet 19. november 2022 Er sammen med en mann som har en jente på snart 14, og jeg har kun erfaring med tenårings gutter (nevøer) Jenta er søt og hyggelig, men det er så mye styr med henne synes jeg og blir nesten stresset når jeg er der en langhelg. Faren stresser hele tiden med vasking av klær, STORE mengder klær som jenta produserer, og lager/ setter frem mat til henne. Bare i dag har han vasket 3 maskiner kun med hennes klær, der 2/3 sikkert ikke er skitne engang og han sier ingenting til henne, selv om han synes det er mye. Hun står 30 min i dusjen og er totalt på badet 1t til halvannen time med kveldstellet ofte er ikke dusj inkludert. Hun er skrekkelig dårlig på å huske å rydde etter seg, og må få beskjed på beskjed for å huske det. Hun vet ikke hvordan komfyren virker, og tror at tallene på knappene betyr antall minutter maten skal koke og ikke styrken. Hun sier hun er sulten men gjør ingenting med det. Hun sitter på tiktok med lyden på mens jeg/vi sitter ved siden av å ser tv/Netflix. Har spurt mange ganger om hun kan ta på seg headset, men det gjør hun ikke. Blir sliten i hodet av hele tiden å høre musikk og lyder ved siden av meg på den høyre siden min. Hun hoster og nyser ut i luften uten å snu seg bort eller holde armen for, og drar snørr inn hele tiden istedenfor å snyte seg. Hun bruker minst 30 min for å sminke seg, og står mye å ser på seg selv i speilet. Jeg irriterer meg bare og skulle ønske jeg ikke gjorde det, men synes sånn oppførsel er utrivelig. Flytter ikke inn med det første, for å si det sånn. Anonymkode: e6504...12f 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #2 Skrevet 19. november 2022 Det er ikke så stor forskjell på jenter og gutter, begge kjønn finnes i begge enden av skalaen sosekopper. Ellers støtter jeg at du ikke skal flytte inn der, om enn sikkert av andre grunner enn deg. Anonymkode: 3779d...9f5 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #3 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke så stor forskjell på jenter og gutter, begge kjønn finnes i begge enden av skalaen sosekopper. Ellers støtter jeg at du ikke skal flytte inn der, om enn sikkert av andre grunner enn deg. Anonymkode: 3779d...9f5 Så tenåringsjenter skal bare få holde på sånn med å bli behandlet som en hotellgjest? Ts Anonymkode: e6504...12f 3
-Missi- Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 Tja nå er det hans barn da og du som fars kjæreste skal i liten grad blande deg tenker jeg. Er sikkert rart for tenåringen at du er der også. Prøv å se det litt fra hennes perspektiv. Har ikke far barnefri uker? Hva med å kun komme på besøk da? Hun høres litt bortskjemt ut men det har jo far all rett til. Er han som skal sette de eventuelt grenser og rammer han føler er riktig. Du kan jo komme med ønsker til far selvsagt men du er der jo som en gjest. 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 Det er stor forskjell på tenåringer. Punktum. Kjønnet er ikke særlig relevant. Anonymkode: ef3f1...67c 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så tenåringsjenter skal bare få holde på sånn med å bli behandlet som en hotellgjest? Ts Anonymkode: e6504...12f Det er jo du som er gjesten. Ikke henne Anonymkode: 13417...f27 5 1
Biloba Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 At hun er uselvstendig og kravstor er pga fars servicenivå og manglende oppdragelse. Det har ingenting med hennes kjønn å gjøre. Far må bestemme om han vil ha endring. Ikke flytt inn i noe du bare vil irritere deg over. 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #8 Skrevet 20. november 2022 Har to tenåringsjenter og kjenner igjen veldig lite av det du beskriver av opførsel her. Problemet ligger nok mer i din kjærestes oppdragelse, enn at hun ble født sånn fordi hun er jente. Anonymkode: 28a24...abb 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #9 Skrevet 20. november 2022 Hvorfor i all verden skulle dette ha noe med kjønn å gjøre? Om ingen har stilt forventninger om større selvstendighet til henne i oppveksten, så er det jo ikke rart det har blitt sånn. Man må oppdra, det skjer ikke bare av seg selv. Anonymkode: ba2db...ae7 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #10 Skrevet 20. november 2022 Å hjelpe meg for en bortskjemt jente....!!!! I den alderen måtte jeg vaske egne klær og rom. Støvsuge og vaske kopper. Hvordan kan hun bli et godt menneske som har en narsissistisk oppførsel og som bare tenker på seg selv og egne behov ? Anonymkode: eafdb...6cb 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #11 Skrevet 20. november 2022 Jeg tipper mye av atferden hennes og signalene du plukker opp, er markering i fht deg. Du er i veien og inntrenger i hennes liv, hun har verken invitert deg eller ønsket deg ved siden av seg i sofaen. Dermed skal tiktok høres på full guff, spesielt når du blir irritert. Usikre tenåringer som føler seg invadert handler gjerne like impulsivt og demonstrativt som småbarn. Jeg synes du skal senke forventningene og holde deg unna langhelger hos dem. Kom på besøk, opptre som den gjesten du er og gjør evt en skikkelig innsats i å bli ordentlig kjent med den personen hun er. Sett deg inn i hennes situasjon. Anonymkode: 6ef64...ce4 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #12 Skrevet 20. november 2022 Slutt å skyll på jenta for hvordan hun er, manglende selvstendighet kan du i stor grad tillegge din eventuelt kommende samboer. Med null grenser vil ting flyte. Mange av tingene du henger deg oppi viser at det er du som har problem og ikke henta. Hun er faktisk fortsatt et barn i puberteten. Du virker ekstremt lite tolerant og forventer nærmest en ekstra fullt utviklet voksen person. At jenta bruker mye tid i dusjen, badet og med klær kan du se som en læringsprosess med å finne sin identitet. Ja, en 13-åring kan bli som en hotellgjest om man legger servicenivået høyt. Begynner man først når barna er tenåringer blir det vanskeligere å senke servicenivået. Tenk litt på hvorfor kjæresten har lagt seg på det nivået, han har vel ikke jenta hele tiden og vil nok gjøre tiden så hyggelig som mulig, har kanskje ikke helt samme «standard» som deg, dvs har man egne barn lærer man seg bare å ignorere masse gørr de har gjort, det begynte jo allerede med ekle bæsjebleier som baby. Jobb mer med deg selv om du skal flytte inn, så få kjæresten vurdere om han vil godta din hakking på jenta til han- (du vil utvilsomt vise dine ekstremt negative holdninger til jenta så hun merker det som igjen kan føre til overdrivelse av oppførsel) eller om han endrer oppdragelse på jenta for å tekke deg. (helt uavhengig av vurderingen om jenta må få strengere oppdragelse) Anonymkode: 767a8...f5d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #13 Skrevet 20. november 2022 Oj, her kommer du som gjest i andres hus og vil bestemme hvordan ting skal være hos dem… 😱 Say no more… Anonymkode: ace97...06f 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #14 Skrevet 20. november 2022 La det gå. Jeg har vært tenåring selv med nye samboere for mine foreldre. Det er ordentlig tøft. Og hvis dette er alt du må tåle er du heldig. Hun går ikke på deg som person og ikke gjør det lett for henne å evt. gjøre det. La de holde på som de vil. I grunn har du ikke noe med det. Anonymkode: 46394...151 1
Jentegutt Skrevet 20. november 2022 #15 Skrevet 20. november 2022 Hadde ikke klart og observere dette, tenker faren har mye av skylden her, mangel på oppdragelse.Hadde gitt tydelig beskjed til både han og henne. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #16 Skrevet 20. november 2022 Jeg har 2 gutter. Eldste er 20 og var en håndfull i tenårene. Yngste er i tenårene og er en drømm å være rundt. Anonymkode: 22811...86e
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #17 Skrevet 20. november 2022 Ts her. Vi har vært sammen i to år og jenta er den samme selv om jeg ikke er der, forteller faren. Hverken han eller moren krever noe av henne, helt til de har en dårlig dag og da er det kjefting på jenta om at hun skal gjøre ditt og datt og da vet hun ikke hvordan hun gjør ting. Anonymkode: e6504...12f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #18 Skrevet 20. november 2022 Min bonusdatter er likedan. Det er manglende oppdragelse, ispedd den klassiske dårlige samvittigheten skilte foreldre har. Han tar heller klesvasken enn å lære henne hvordan eller be henne rydde klærne fremfor å kaste dem i skittentøyskurven, fordi "hun er jo her så lite". Vi er gift og venter barn så jeg må innfinne meg med det / legge andre planer når hun kommer. Hvis du "bare" er kjæresten til pappa, hadde jeg først og fremst kommet på besøk når han har barnefri. Og jeg hadde gledelig fortalt ham hvorfor. Anonymkode: 7c09a...656
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå