Gå til innhold

Oversikt over folk med gjeldsordning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det en oversikt hvor du kan se om folk er på gjeldsordning? Min sønn driver firma og opplever stadig vekk at det er folk som ikke betaler for seg. Flere at dem har vist seg å være under gjeldsordning eller har så store lønnstrekk at det ikke er mulig å få inn en krone. Skulle ønske det hadde vært mulig å sjekke folk før en tar på oppdrag for de. Finnes det ett register eller har noen ett tips til hvordan en skal lukte lunta og luke ut de som ikke betaler for seg?

Anonymkode: c1341...170

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nærmeste er vel da kredittsjekk 🙂 

• Liker 7
Skrevet

Det er mulig å sjekke gjennom en kredittvurdering. Koster noen kroner, men ingenting mot å jobbe gratis...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finnes det en oversikt hvor du kan se om folk er på gjeldsordning? Min sønn driver firma og opplever stadig vekk at det er folk som ikke betaler for seg. Flere at dem har vist seg å være under gjeldsordning eller har så store lønnstrekk at det ikke er mulig å få inn en krone. Skulle ønske det hadde vært mulig å sjekke folk før en tar på oppdrag for de. Finnes det ett register eller har noen ett tips til hvordan en skal lukte lunta og luke ut de som ikke betaler for seg?

Det han må gjøre er å gjennomføre kredittsjekk av alle fakturakunder. Får de for dårlig score må han kreve kontant oppgjør eller forhåndsbetaling. 

• Liker 3
Skrevet

Norsk Lysningsblad. Der er oversikt over alle som har søkt langt tilbake i tid.

Anonymkode: 9a1e2...323

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De som er under gjeldsordning eller har store lønnstrekk vil ha betalingsanmerkninger og derfor være mulige å luke ut via en kredittsjekk slik flere andre her foreslår. Noe han også er berettiget til å gjøre når han påtar seg oppdrag som skal faktureres etterskuddsvis. Det er også helt vanlig så jeg ser ikke bort fra at ryktet fort sprer seg om at han ikke gjør det og at han derfor ender opp med flere dårlige betalere enn det som er normalt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Norsk Lysningsblad. Der er oversikt over alle som har søkt langt tilbake i tid.

Lysningsbladet viser bare de siste 12 månedene. Gjeldsordningen varer i fem år. 

• Liker 1
Skrevet
Ullvott skrev (Akkurat nå):

Lysningsbladet viser bare de siste 12 månedene. Gjeldsordningen varer i fem år. 

Jeg har heller ikke skrevet noe annet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har heller ikke skrevet noe annet.

La mine opplysninger utfylle dine. :) 

Skrevet
Leo skrev (12 minutter siden):

De som er under gjeldsordning eller har store lønnstrekk vil ha betalingsanmerkninger og derfor være mulige å luke ut via en kredittsjekk slik flere andre her foreslår. Noe han også er berettiget til å gjøre når han påtar seg oppdrag som skal faktureres etterskuddsvis. Det er også helt vanlig så jeg ser ikke bort fra at ryktet fort sprer seg om at han ikke gjør det og at han derfor ender opp med flere dårlige betalere enn det som er normalt. 

Har notert at det skal gjøres heretter. Kan en gjøre det før han tar oppdraget?

• Liker 1
Skrevet

På Se eiendom kan du se om folk har inkasso. Men da må du eie en bolig du kan søke på

Anonymkode: e7998...3e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Han kan f.eks. si at han tar oppdraget under forutsetning av at kredittsjekken er grei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På Se eiendom kan du se om folk har inkasso. Men da må du eie en bolig du kan søke på

Hva mener du? Du må ikke eie boligen du søker på, du kan søke på hvilken som helst adresse 

Anonymkode: 8999a...3c3

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det heter kredittvurdering...

Flere selskaper som leverer dette

Anonymkode: 3dd62...1c1

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja så klart...

Anonymkode: 3dd62...1c1

Skrevet

Har lite peiling på business, men for boligutleie er det vanlig med depositum. Helst på sperret konto. Noe lignende er kanskje mulig for oppdrag?

Anonymkode: 56c83...eb8

Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Trenger da ikke ha gjeldsordning for å være dårlig betaler. Jeg har firma og ofte er det de med god råd som er tregest å betale . 
ta forskudds betaling eller 50% før og 50% etter så er problemer løst . Uten at du dømmer mange som ikke dette gjelder 

Anonymkode: 2c98b...c34

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dummeste jeg har hørt. Trenger da ikke ha gjeldsordning for å være dårlig betaler. Jeg har firma og ofte er det de med god råd som er tregest å betale . 
ta forskudds betaling eller 50% før og 50% etter så er problemer løst . Uten at du dømmer mange som ikke dette gjelder 

Anonymkode: 2c98b...c34

Bortsett fra at alle som skal ha utført en jobb rådes til å aldri betale noe på forskudd, noen gang. (Dette kan han takke alle de useriøse håndverkerne som stikker fra halvgjort jobb for.) 

Anonymkode: 27637...98e

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Bortsett fra at alle som skal ha utført en jobb rådes til å aldri betale noe på forskudd, noen gang. (Dette kan han takke alle de useriøse håndverkerne som stikker fra halvgjort jobb for.) 

Anonymkode: 27637...98e

Ja, og at for de fleste er det også et problem dersom de siste 50% uteblir. Det er ikke mange andre enn "dummeste jeg har hørt" som ikke trenger mer enn halve avtalesummen for å overleve og skape overskudd...

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er kun utleggsforretninger som dukker opp som heftelse på eiendom (som vedkommende eier, ikke leid bolig). Inkassosaker kommer ikke opp der.

Anonymkode: 0206d...571

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...