Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skal holde seg unna sitrusfrukter, men så var det hvilke frukter det var, da...

Appelsin, clementin, mandarin.... Flere?

Ananas er ikke sitrusfrukt vel?? :roll:

Og by the way; - dette med nøtter og jordbær er slikt man skal holde seg unna mens man ammer og ikke mens man går gravid, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med fisk, nøtter, sitrus, kumelk og jordbær er mens man ammer. Skalldyr også. Du kan godt spise det, men i familier der det er stor risiko for allergi så anbefales det å vente med sånt til barnet er nærmere 1 år gammelt.

Når du er gravid kan du spise alt det der :blunke: Garantert.

Skrevet

Jeg spiste nå appelsiner så det sangda jeg gikk gravid. Hadde totalt kick på appelsiner. Til og med appelsinmarmelade glei ned på høykant. Og kiwi. Yum! Jeg trøster meg med at det kunne ha vært verre. Jeg kunne ha kicka på sjokolade, potetgull ol.

Når det gjelder dette med amminga tror jeg hver enkelt må prøve seg litt fram. Ulike babyer reagerer på ulike ting. Jeg gofla i meg jordbær en kveld i sommer, uten å tenke meg om, men vesla reagerte ikke på det i det hele tatt.

Nala :)

Skrevet

Du kan spise akkurat hva du vil.

unntaket er visst blåskimmelost o.l.

Men frukt er bare sunt så stapp innpå det du vil :P

Sitrus, fisk, jordbær, nøtter o.l. kan man for så vidt spise når man ammer, man må bare prøve seg frem. Det er barnet som ikke skal spise det frem til fylte ett år, spesielt med allergier i familien.

Skrevet

¨Sitrusfruk i svangerskap kian føre til alergi fikk jeg beskjed om da jeg gikk gravid. men det hender jo man har mest lyst på det man kanskje bør spise i små mengder da, det er ikke alltid lett.

Hørte foresten at sjokolade kunne være fy fy når man ammer. bodde på sykehus i nesten en mnd så jeg fikk litt info.

Skrevet

Sjokolade kan gi mageknip på lik linje med f.x. brus, men det er noe man må prøve seg frem med. Det er ikke farlig for babyen, det er som sagt litt vondt i magen som kan skje.

Det er et meget stort hysteri om hvilken mat man skal og skal ikke spise.

Jeg er veldig tvilsom til den meste av den ifoen, som at INGEN skal spise ditt og datt. Har man astma/allerig i den NÆRMESTE familie; vær forsiktig.

Om ikke; prøv deg frem og spis det du har lyst til.

Det eneste jeg har måttet holde meg unna var kål, for det ga mageknip.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...