Gå til innhold

Rydder dere etter barna har lagt seg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har hvert fullt styr hjemme og barnet har lagt seg jeg, er så trøtt men må ta husarbeidet 😪 hadde dere lagt dere og tatt det imorgen sammen med barnet eller nå? Er så trøtt og latt 🤣

Anonymkode: 882f5...636

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, orker ikke nå. Har vært en skitdag.

Anonymkode: 693a3...9d7

• Liker 1
Skrevet

Får unna alt av husarbeid før ungene legger seg, den lille rolige stunden på kvelden er hellig😅

Anonymkode: 3fa45...95a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det varierer jo dag for dag. Spørs hvor flinke vi er med jevnlige vaskemaskiner og smårydding ila uka. Stort sett er huset i tip topp shape før barna legger seg. Andre dager fullstendig kaos. Jeg føler jeg bruker nye tid på å rydde, men det går så automatisk at jeg bruker veldig lite tid på å tenke på det. Jeg hører om tidsklemma hele tiden, men mye er vel hvordan man tar tak i ting underveis, og vi lever godt med litt rot noen ganger.

Anonymkode: 0890a...9e1

Skrevet

Tar litt og litt så det ikke blir en jævlig jobb på kveldstid. 

Skrevet

Prøver å ta det meste fortløpende gjennom dagen. Men når barnet har lagt seg er det maks 10 min med effektiv rydding, resten av tida er til avslapning og egentid.

• Liker 2
Skrevet

Som regel ikke. Barna må hjelpe til å rydde etter seg 

• Liker 2
Skrevet

Som oftest tar jeg det på kvelden, men noen dager når jeg er utslitt lar jeg det være til neste dag. Ikke noe stress og mye lettere å ta når jeg er uthvilt.

Anonymkode: 0d61f...54f

• Liker 1
Skrevet

Prøv å gjøre ting enkelt. Leker på gulvet. Ha en stor lekekasse i stuen som dere hiver alt oppi.

Jeg liker også å ha det rent på kjøkkenbordet og disker før jeg legger meg, så vi slipper å måtte styre med det om morgenen. Koseligere å spise frokost når vi ikke blir møtt av gris fra middag/kvelds.

Bretter ikke alltid klær, men finner frem klær til i morgen, så slipper vi å lete i haugen om morgenen.

Ja, jeg er trøtt om morgenen 😂😴

Anonymkode: a2b86...a3b

Skrevet

Nei. Da barna var små ryddet vi sammen med dem før de la seg. Nå er de store så de rydder etter seg selv om de driver med aktiviteter utenfor rommene sine. Evt husarbeid som ikke er gjort innen barna har lagt seg blir ikke gjort den dagen. Kveldstid er til avslapping og egentid. :) 

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, barna må hjelpe. Og om jeg er trøtt og sliten, vil jeg heller slappe av i stillheten. Kanskje en serie eller en film. Rydding er en dagaktivitet. 

Anonymkode: 029d7...f0c

Skrevet

Første del av kveld/legge-rutinen er at huset ryddes. Helt fra de var så små at det egentlig var mer i veien enn hjelp, men det gjorde i alle fall at rutinen satt. Selv vask av servant og rydding av egne ting på bad skjedde mens man øvde på å pusse tenner selv. 

Om barn bare våkner til et rent og ryddig hus om morgenen oppdrar man dem jo bare til å bli ganske håpløse på husarbeid og rydding. 

Anonymkode: 4b377...127

• Nyttig 1
Skrevet

Får ikke rydda så mye med en 1åring som gråter hver gang jeg reiser meg opp, og jeg er alene med henne😅 men vi har en liten rydderutine før hun legger seg. Vi rydder kjapt lekene hennes på stua, setter sofaputer på plass osv.

Alt annet av husarbeid må jeg ta når hun har lagt seg! Når hun blir litt større så håper jeg at vi klarer å gjøre mer sammen. Øver hver dag, og hun elsker å hjelpe meg heldigvis :) øver på å rydde sko, kaste bleia i søpla osv. 

Anonymkode: 1bf9b...5ae

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det har hvert fullt styr hjemme og barnet har lagt seg jeg, er så trøtt men må ta husarbeidet 😪 hadde dere lagt dere og tatt det imorgen sammen med barnet eller nå? Er så trøtt og latt 🤣

Anonymkode: 882f5...636

Helt greit å la det ligge til dagen etter når jeg er dødstrøtt, men foretrekker å få det gjort. Da kan jeg slappe av litt etterpå i  noenlunde ryddige omgivelser. Det gir ihvertfall meg mer ro i sjelen enn å vasse rundt i en stue med masse rot.

Anonymkode: 9e656...6af

Skrevet

De fleste dager gjør vi det- men noen dager er man bare sliten og lar det være🙌 

Anonymkode: a94f3...acc

Skrevet

I ukedagene rydder vi kjapt over huset (legge vekk leker, rydder kjøkken osv) mens ungene spiser kvelds :) da er det liksom gjort til de er i seng.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir irritert og stresset om det flyter rundt meg. Som regel har vi ryddestund med ungene før leggetid, men om vi av ymse årsaker ikke har fått det til den dagen, så rydder jeg, ja. For meg er det mye mindre stressende å rydde, enn å sitte i sofaen og se på at det flyter, eller enda verre, trakke og snuble omkring i ting. 

Anonymkode: fdd66...158

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2022 den 22.08):

Får unna alt av husarbeid før ungene legger seg, den lille rolige stunden på kvelden er hellig😅

Anonymkode: 3fa45...95a

Samme her 🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...