Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
PetterKanin skrev (20 minutter siden):

Og hvor har du lest dette?

Jeg får dekket av min arbeidsgiver da dette står i min tariff avtale.

Er verneombud og leser en del om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heidi40 skrev (5 minutter siden):

Jeg får dekket av min arbeidsgiver da dette står i min tariff avtale.

Er verneombud og leser en del om dette.

Var det kun din arbeidsplass/din tariffavtale du siktet til når du skrev at arbeidsgiver skal dekke dette?

Skrevet
PetterKanin skrev (2 minutter siden):

Var det kun din arbeidsplass/din tariffavtale du siktet til når du skrev at arbeidsgiver skal dekke dette?

Om du leste mitt første svar så ba jeg ts høre med sin tillitsvalgt og lese sin tariffavtale.

Men om arbeidsgiver krever sorte sko så er han/ hun pliktig til å dekke dette.

Skrevet (endret)
Heidi40 skrev (8 minutter siden):

Nei, slik fungerer det nok ikke.

Det er slike ting minstefradraget er ment å dekke.

Endret av PetterKanin
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Åh tro meg,det har jeg. Men jeg visste alltid hva jeg skulle prioritere og hvordan jeg skulle spare penger. 

Anonymkode: e263b...9e8

Du har nok hatt økonomiske utfordringer men ikke vært fattig, på ekte.

• Liker 3
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (29 minutter siden):

Du har åpenbart aldri vært fattig, 500 er en enorm sum når en knapt nok har til husleie, strøm og mat 

TS er tydeligvis i jobb - hvis h*n tjener så dårlig at h*n ikke har råd til sko bør h*n vurdere å skifte jobb.

Anonymkode: 16a5f...d2a

Skrevet
Heidi40 skrev (7 minutter siden):

Om du leste mitt første svar så ba jeg ts høre med sin tillitsvalgt og lese sin tariffavtale.

Nei, det må arbeidsgiver ikke.

Anonymkode: 16a5f...d2a

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (4 minutter siden):

Du har nok hatt økonomiske utfordringer men ikke vært fattig, på ekte.

Kan du slutte? Du vett da ingenting om meg. Jeg er oppvokst med aleneforsørger som hadde lavlønnet yrke og da var det ingen mange kroner å rute med. Ofte spiste vi hos familiemedlemmer da det var ingenting hjemme. Fikk et bukse og 2 gensere i skolestart. Sko,hvert annet år. Så ja jeg vett hvordan det er å være fattig. Heldigvis har situasjon snudd,men jeg er allikevel sparsommelig. Hvis TS prioriterer jobben så kjøper hun sko.

Skrevet (endret)

Tidligere arbeidplass krevde svarte sko, også dekket arbeidsgiver opp til en viss sum. Men, her måtte jeg dekke sorte bukser selv, fikk kun overdelen av uniformen dekt. Fikk beskjed om dette når jeg startet.  Ellers har jeg jobbet på kjøkken og der var såklart alt dekket da en god del av uniformen er dekt 

I min nåværende stilling er en spesielt type sko i bestemt farge del av uniformen og de fikk vi dekt, men de er grusomme og flere av oss blir verre i rygg  og hofter av dem

Endret av Thjelp
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Når jeg kjørte drosje fikk jeg hele inkl sko dekket. 1 uniform pr 2 år

ja noen må betale hele uniformen sin sjøl og så det varierer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei,det er ikke det. Har ikke TS oppsparte penger,dette er sikkert ikke første jobben hennes. Jeg har også som noen skrev her en jobb som krever formelle klær. Dressbukser,bluser,skjorter osv, og det måtte jeg kjøpe av egne penger. Jeg kunne liksom ikke stille opp i en vanlig collegegenser selv om det var noe jeg vanligvis gikk i. Så ta dere sammen.

Jeg sier ingenting om at jeg er uenig i at man skal dekke inn klær etc til jobb selv. 
Det jeg reagerer på, er din uttalelse om at du ikke skjønner at noen ikke har 1000kr til overs til sko. Det er en ganske spesiell uttalelse i dagens samfunn, der mange flere enn på lenge sliter økonomisk. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...