Gå til innhold

Hvor mye klarer dere spare i måneden

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sitat

Hvor mye klarer dere å spare i måneden? 
Vi sparer 9000 til sammen. 
Det hender vi må bruke noe av det, ellers lever vi som normalt, men tenker økonomisk. 
Vi har ungdommer, og vi sparer til førerkort på begge to, og i 18 års dagen ønsker vi å gi de en kick start på bsu med 27,500 som er maks beløpet. 
Vi sparer mest til ungdommen akkurat nå, men det er liksom det siste «store» de får - på 18 års dagen.. 

Ellers får de sparefondet sitt når de skal kjøpe bolig, (EK) men det blir en del år til. 
Den kontoen vet de ikke om. 
Siden alt er steget nå, så tør vi ikke leve som vi gjorde før, kjøper ikke ting vi ikke absolutt trenger lenger

Anonymkode: 87ecb...f22

Skrevet

Det er ganske mange tråder her inne allerede, nye også, ,om hvor mye folk sparer. Det er mange tråder her om budsjett også. Bare å søke opp. 

Jeg ser ikke helt nytteverdien. Jeg har min livssituasjon, min lønn, mine utgifter og min spareplan. Kan ikke se at den er overførbar til så mange, egentlig. 

Men OK, jeg er enslig voksen med store barn som har flyttet hjemmefra, jeg har faste utgifter på ca 16000, forbruk på ca 16000 og sparer ca 8-9000. Beløpene på både forbruk og faste utgifter varierer noe, så dagen før lønn setter jeg over alt på regningskonto og brukskonto til sparekonto. Jeg har også superspar som runder opp til nærmeste tier på begge kontoene, så sparebeløpet er sikkert litt høyere. Noen måneder går jeg i pluss, andre i minus og sparer da litt mindre eller overfører fra bufferkontoen. 

Anonymkode: 7ae71...7e0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Uforskammet mye ihh til inntekt. Bor gratis på hytta, har utgifter på 5000 til mat og husholdning, 1500 på strøm og 1000 på mobil, nett,  strømmetjenester og aviser.

Har 23000 utbetalt, sparer da 15500. 

Anonymkode: b16d5...9c4

• Liker 2
Skrevet

Max 1000. Alt jeg har råd til for å få endene til å møtes i dagens økonomi. Litt er bedre enn ingenting. 

Anonymkode: 88548...930

• Hjerte 1
Skrevet

Prøver å spare 8500kr i måneden i fond. Prøver å spare litt på sparekonto også, til større innkjøp og reiser. Men det har jeg vært dårlig til den siste tiden. Utover dette så sørger jeg for å alltid ha 100k på en bufferkonto.

Anonymkode: fc221...f42

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Uforskammet mye ihh til inntekt. Bor gratis på hytta, har utgifter på 5000 til mat og husholdning, 1500 på strøm og 1000 på mobil, nett,  strømmetjenester og aviser.

Har 23000 utbetalt, sparer da 15500. 

Dette er jo sykt bra! Du er kjempeflink som klarer å spare så mye istedefor å bruke de på gøye ting. 
med pengene kommer veldig godt med når du skal ha deg bolig en gang. 
Har du postadresse til noen andre mens du bor på hytta? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Max 1000. Alt jeg har råd til for å få endene til å møtes i dagens økonomi. Litt er bedre enn ingenting. 

Anonymkode: 88548...930

Helt klart! Det er tøffe tider for mange nå. Min kollega bruker 3000 kr i måneden bare på drivstoff da hun pendler. Jeg bor nær jobben, og bruker ikke så mye drivstoff. Pga rentene betaler vi 450 kr mer i mnd på lånet, ellers er det matprisene som preger oss mest 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo sykt bra! Du er kjempeflink som klarer å spare så mye istedefor å bruke de på gøye ting. 
med pengene kommer veldig godt med når du skal ha deg bolig en gang. 
Har du postadresse til noen andre mens du bor på hytta? 

Ja, postadressen er hos mine foreldre. Boligen deres kommer jeg til å arve, så blir nok boende på hytta en stund til:-).

Skrevet

Sparer 13500kr pr.mnd. Faste utgifter på ca 13500kr pr måned. Resten går til forbruk. Er alene med 2 barn.

Anonymkode: af42d...022

Skrevet

Før prisøkningene klarte jeg å spare 1000 kr i mnd. Nå får jeg ikke spart noe og må hente mat på fattighuset.. 

Anonymkode: e022a...53f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Før prisøkningene klarte jeg å spare 1000 kr i mnd. Nå får jeg ikke spart noe og må hente mat på fattighuset.. 

Da må du vel forsøke å øke inntekten?

Anonymkode: b09f5...9c2

Skrevet

Målet er 15000. Vi er utrolig privilegerte her i landet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da må du vel forsøke å øke inntekten?

Anonymkode: b09f5...9c2

Tror du at fattigdom og lav inntekt er et valg? Jeg er arbeidsufør og har ingen mulighet for å øke inntekt, heller ikke å redusere kostnader siden jeg allerede lever så sparsommelig som mulig. 

• Hjerte 5
Skrevet

Jeg sparer i snitt kr. 14 - 15 000,- I måneden. Har egentlig tenkt å redusere sparingen, men finner ikke noe å bruke mer penger på.

Anonymkode: 0a7df...cd5

• Liker 2
Skrevet

Jeg sparer rubbel og bit til egen bolig. Jeg er singel og uten barn og dyr.

Husleie 11.000

busskort 550

mobil 399

studielån 2200

Mat og annet 2-5000

sparing i fond 1500

Sparekonto 10-14000. 

Anonymkode: efe49...53e

• Nyttig 1
Annonse
Skrevet

Sparer ingenting i disse tider. Går allerede av buffer'n pga matvareprisene....Førerkort<3 

Skrevet

Får inn 20.000 sparer 8000

Anonymkode: aec73...753

Skrevet

Vi greier å spare 15000-20000kr til sammen, vi er to voksne med ett lite barn. Synes det er vanskelig å spare så mye, men vi lever sparsommelig for å betale ned ekstra på boliglånet. 

Det er mange tråder her på forumet om sparing, forbruk og budsjett for tiden. I månedlig budsjett tråden sparer alle mellom 30000-60000kr 😅 Denne er mer realistisk. 

Anonymkode: ebcd1...0a6

Skrevet

Trekk på 15 000 i måneden dagen etter lønn, resten er "fritt forbruk", men har som regel mer igjen på slutten av perioden som også overføres. Dette er primært tiltenkt en behagelig pensjonstilværelse, ny bil, og større kjøp. Mannen sparer tilsvarende. 

Må bare understreke at jeg har vært utrolig heldig og kommet inn på boligmarkedet i Oslo på 2000-tallet, så har knapt boliglån. Og også har en god jobb. Og ingen barn. 

Anonymkode: 83386...a8f

Skrevet

Bor alene og er i tidlig 30-årene. Føler meg priviligert, da jeg har levd under fattigdomsgrensen i 20-årene. Får nå inn 64 laken og sparer ca. 35 av disse hver måned til en uværsdag. 20 laken går til boligutgifter og resten av utgiftene går til mat. Det er usannsynlig at jeg kan spare så mye i min neste jobb, tatt den begrensede jobberfaringen min i betraktning.

Anonymkode: bbdcd...21a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...