Gå til innhold

Kjøpe vaskemaskin med tørketrommel?

Kathii

Anbefalte innlegg

Jeg må kjøpe ny vaskemaskin, da den vi har ikke kan brukes lengre. Vi har allerede en tørketrommel som fungerer, men som er litt gammel. Nå står vi mellom valget å  kjøpe kun en ny vanlig vaskemaskin og beholde tørketrommelen vi har ELLER kjøpe ny vaskemaskin med tørketrommel før å spare plass og kunne ha hyller over maskinen..

Så nå lurer jeg på litt erfaringer med kombi-vaskemaskin. Fungerer det bra? Tar programmene evig lang tid? Blir handklær og sengetøy faktisk tørt? Hva ville du anbefalt? 

Har hørt både negativt og positivt, så sliter med å bestemme meg. Til info er vi to voksne, som bruker tørketrommel kun på handklær og sengetøy. 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det, bruker så godt som aldri trommelfunksjonen. Kunne tenkt meg å bruke det på typ 60gradersvask, men sengetøy og håndklær blir ikke helt tørre, og de blir helt fantastisk krøllete. Og ja, det tar laaang tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa har det og de angrer veldig. Mulig det er bare den maskinen de har, men den sentrifugerer så hardt at klærne er voldsomt krøllete.  Og når det skal vaskes litt mer tøy, så er det frustrerende å ikke få satt på ny maskin, fordi klærne er i tørketrommelen. Det blir mer tungvint

Anonymkode: a3cf8...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kombinasjon pga liten plass. Det blir ikke knusktørt slik som hos min mor som har to separate. Det er og tidkrevende, kan jo ikke vaske mens tørker. Og tørk tar gjerne lang tid. Bruker det som dere hovedsakelig på sengetøy og håndkler. For oss er det bedre enn uten, men ville heller hatt separat om vi hadde hatt plass. 2 voksne og 2 barn

Anonymkode: c8a41...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to. En mellommodell og en svinedyr sak. De er klin dead on like gode, og det er ikke en positiv sak. Aldri mer. Neste kjøp blir separat trommel og vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det, er en familie på 4. Fungerer helt utmerket. Må bare venne seg på at det tar litt lengre tid, men det er ikke noe vi opplever som et problem i det heletatt. Får fint til 2 vasker om dagen hvis vi må. Og mye skal ikke i tørketrommel uansett, så da kan vi bare variere vaskene litt.

Anonymkode: 9bdaa...7e2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for innspill dere! Plass er heldigvis ikke kritisk, da det er god plass til to maskiner oppå hverandre på badet. Men viktig for oss at det ikke blir mer styr enn nødvendig. Vi liker også å ha skikkelig vaskedager hvor vi gjerne vasker 3-4 maskiner etter hverandre.

Hvor lang tid tar en vanlig 60 vask + tørking? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fra samsung og klærne blir skikkelig krøllete og stygge, fulle av lo og lukter veldig rart om jeg bruker tørkefunksjonen

Anonymkode: 67575...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kombimaskin og er veldig fornøyde. Ja, det blir tørt, men du må vite hvor mye du kan ha inni. Maskinen vår vasker 10 kg men tørker 6 kg. Det er ikke et problem for oss som sjeldent bruker tørketrommel, men ser for meg at om du tromler alt kan du syns det blir tungvindt. Vår maskin bruker ca 6 timer på 60 grader vask + trommel. De andre vaskeprogrammene er hurtig, vanlig eller eco.

Du kan fint vaske 3-4 maskiner etter hverandre, det er jo også en vanlig vaskemaskin. Men du rekker ikke 3-4 tromler om dagen, så dere må se an bruken deres.

Anonymkode: 9084c...6a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kathii skrev (18 timer siden):

Jeg må kjøpe ny vaskemaskin, da den vi har ikke kan brukes lengre. Vi har allerede en tørketrommel som fungerer, men som er litt gammel. Nå står vi mellom valget å  kjøpe kun en ny vanlig vaskemaskin og beholde tørketrommelen vi har ELLER kjøpe ny vaskemaskin med tørketrommel før å spare plass og kunne ha hyller over maskinen..

Så nå lurer jeg på litt erfaringer med kombi-vaskemaskin. Fungerer det bra? Tar programmene evig lang tid? Blir handklær og sengetøy faktisk tørt? Hva ville du anbefalt? 

Har hørt både negativt og positivt, så sliter med å bestemme meg. Til info er vi to voksne, som bruker tørketrommel kun på handklær og sengetøy. 

På forhånd takk for svar!

Dette er det som på engelsk kalles for en "spork". Den er både en skje og en gaffel. Tror du den er god til noen av delene?

Det er et godt gammelt ordtak som sier, "riktig verktøy er halve jobben". En kombinertmaskin er aldri riktig verktøy til noen av jobbene. Bedre da å kjøpe det ene eller begge billig på finn. Ja, selv brukt er bedre enn en ny kombinertmaskin.

700_65_75_75_2_149-spork-1000_31490.webp

Anonymkode: 390e6...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er det som på engelsk kalles for en "spork". Den er både en skje og en gaffel. Tror du den er god til noen av delene?

Det er et godt gammelt ordtak som sier, "riktig verktøy er halve jobben". En kombinertmaskin er aldri riktig verktøy til noen av jobbene. Bedre da å kjøpe det ene eller begge billig på finn. Ja, selv brukt er bedre enn en ny kombinertmaskin.

700_65_75_75_2_149-spork-1000_31490.webp

Altså, brukt vaskemaskin og/eller tørketrommel er bedre enn en ny kombinertmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en før et sted der det var veldig trangt men nå som jeg har plass aldri igjen. Tørket ikke skikkelig, kunne ikke bare la 60-vasken kjøre direkte på tørk for jeg måtte ta ut halvparten før tørk og den brukte sykt lang tid på å (nesten) tørke en halv vask. Livet et for kort til kombimaskin med mindre man må. 

Anonymkode: 9740b...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...