Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg på krisesenter etter å ha vært utsatt for konstant vold av partner i 2 døgn. Vet ikke hva jeg skal føle. Jeg føler meg så skamfull og sitter og griner nå… Hvordan lot jeg det gå så langt? Hvorfor gjorde jeg dette? 
Jeg føler meg samtidig stolt som klarte å finne styrken i meg til å ringe og komme meg ut. Samtidig så angrer jeg fordi hva om alt er verre nå??? 
Jeg vil fortsatt ha han, men jeg må bryte ut av dette. 
Jeg kommer til å dø hvis ikke, men jeg elsker ham.

💔 Kvinne i 20-årene

Anonymkode: bd27a...c83

• Hjerte 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke klandre deg selv. Du LOT ingenting skje, HAN fanget deg med volden sin. Det er IKKE du som har gjort noe du skal skamme deg over, det er han! Men siden han mangler empati kjenner han ikke på den skammen og vil aldri endre seg. Du sier det selv, neste gang kanskje han dreper deg. 

Gå å snakk med noen som jobber på krisesenteret eller ring VO-linjen på 116006. De ringte jeg mange ganger når jeg følte som deg og ikke turte å ringe venninner å bli "dømt". Noen ganger trenger man bare noen som lytter og som faktisk vet hvor vanskelig det er og som vet hvorfor dette savnet og traumebåndet dukker opp. 

Min voldsmann holdt på å drepe meg og jeg lever som ufør med traumer som hemmer meg hver eneste dag. Om jeg hadde hatt verktøyene til å stå i mot manipuleringen hans hver gang han lovte bot og bedring og fikk overtalt meg til å ta han tilbake, så hadde jeg ikke blitt like traumatisert.  

På krisesenter og i psykologbehandling vil du lære de verktøyene som hjelper deg å innse ditt selvverd,  stå fast på grensene dine uten å føle skyld og anger etter å ha satt grenser, og omprogrammere hjernen til å forstå at det du kjenner som normalt ikke er normalt og du skal ikke leve i det.

At du fortsatt vil ha han kommer av flere ting. Traumebånd dvs stockholmsyndrom, kjemisk avhengighet dvs hjernens avhengighet av dopamin som utløses når vi føler oss bra, og som i voldelige forhold er enda større enn i vanlige forhold fordi det veksler så mye på å være helt forjævlig og grusomt til å få en opptur (honeymoon fase i voldssirkelen, Google circle of domestic violence) så man blir endret abstinent enn på de sterkeste avhengighetsskapende rusmidlene, og en annen faktor som spiller med at man vil ha han enda er fordi hjernen blir sånn når man har ofret mye og jobbet hardt på noe i håp om å bli belønnet og at forholdet skal bli bra så vil man ikke gi seg så strevet var forgjeves. Vær veldig oppmerksom på at alle grunnene til at du vil ha han tilbake ikke handler om faktisk han, men om hvordan hjernen din er så manipulert og skadet at den manipulerer deg til å tro at du vil ha han. Dette går over etter en stund men det er ekstremt viktig at du ikke tar opp igjen kontakten igjen,for det vil bli som en heroinmisbruker som sprekker og havner tilbake i det gamle igjen. 

For å få en bedre fremtid og å finne tilbake til deg selv igjen så må du holde ut denne vanskelige abstinens perioden og jeg lover deg at du vil være glad for at du er fri og ikke falt inn i spiralen igjen. Voldssirkelen slutter aldri, nå må du redde deg selv. 

Hold ut! Dette skal du klare!❤️❤️❤️

Anonymkode: 0217d...592

• Liker 5
  • Hjerte 7
  • Nyttig 12
Gjest ChadMcChadson
Skrevet

Hvorfor vil du ha en fyr som banka deg i 2 døgn? leser du hva du skiver? Du føler sikkert på mye nå, og det er nok tungt for deg, så håper de på krisesenteret tar godt vare på deg. Det er ikke din skyld, men for guds skyld hold deg unna denne mannen før han ender opp med å drepe deg

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ikke klandre deg selv. Du LOT ingenting skje, HAN fanget deg med volden sin. Det er IKKE du som har gjort noe du skal skamme deg over, det er han! Men siden han mangler empati kjenner han ikke på den skammen og vil aldri endre seg. Du sier det selv, neste gang kanskje han dreper deg. 

Gå å snakk med noen som jobber på krisesenteret eller ring VO-linjen på 116006. De ringte jeg mange ganger når jeg følte som deg og ikke turte å ringe venninner å bli "dømt". Noen ganger trenger man bare noen som lytter og som faktisk vet hvor vanskelig det er og som vet hvorfor dette savnet og traumebåndet dukker opp. 

Min voldsmann holdt på å drepe meg og jeg lever som ufør med traumer som hemmer meg hver eneste dag. Om jeg hadde hatt verktøyene til å stå i mot manipuleringen hans hver gang han lovte bot og bedring og fikk overtalt meg til å ta han tilbake, så hadde jeg ikke blitt like traumatisert.  

På krisesenter og i psykologbehandling vil du lære de verktøyene som hjelper deg å innse ditt selvverd,  stå fast på grensene dine uten å føle skyld og anger etter å ha satt grenser, og omprogrammere hjernen til å forstå at det du kjenner som normalt ikke er normalt og du skal ikke leve i det.

At du fortsatt vil ha han kommer av flere ting. Traumebånd dvs stockholmsyndrom, kjemisk avhengighet dvs hjernens avhengighet av dopamin som utløses når vi føler oss bra, og som i voldelige forhold er enda større enn i vanlige forhold fordi det veksler så mye på å være helt forjævlig og grusomt til å få en opptur (honeymoon fase i voldssirkelen, Google circle of domestic violence) så man blir endret abstinent enn på de sterkeste avhengighetsskapende rusmidlene, og en annen faktor som spiller med at man vil ha han enda er fordi hjernen blir sånn når man har ofret mye og jobbet hardt på noe i håp om å bli belønnet og at forholdet skal bli bra så vil man ikke gi seg så strevet var forgjeves. Vær veldig oppmerksom på at alle grunnene til at du vil ha han tilbake ikke handler om faktisk han, men om hvordan hjernen din er så manipulert og skadet at den manipulerer deg til å tro at du vil ha han. Dette går over etter en stund men det er ekstremt viktig at du ikke tar opp igjen kontakten igjen,for det vil bli som en heroinmisbruker som sprekker og havner tilbake i det gamle igjen. 

For å få en bedre fremtid og å finne tilbake til deg selv igjen så må du holde ut denne vanskelige abstinens perioden og jeg lover deg at du vil være glad for at du er fri og ikke falt inn i spiralen igjen. Voldssirkelen slutter aldri, nå må du redde deg selv. 

Hold ut! Dette skal du klare!❤️❤️❤️

Støtter alt dette! Les det igjen og igjen❤️🩹

Anonymkode: 1df88...3ec

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke din skyld. Det er han som er syk i hodet sitt. Han kommer aldri til å bli bedre, å jeg kan love deg at selvom du føler du er glad i han nå så kommer du til å se tilbake på denne mannen å tenke at du er så forbanna glad for at du kom deg unna. De følelsene du har for han vil etterhvert gå over til sinne og kanskje til og med hat. Også må du tenke på fremtiden din, du fortjener bedre. 

Anonymkode: 83285...308

• Liker 3
Skrevet

Hør på denne, du vil absolutt holde deg unna han. Tittelen er misvisende, han forklarer hva som skjer om man forsøker å bli i et forhold med en narsissist, hva man må bli til, hvordan man må viske ut seg selv og bare eksistere for han, til man blir et tomt skall. Det er helt forferdelig.
Vet ikke om din eks er narsissist, men tipper dette stemmer like godt på en voldelig person som har mishandlet noen i to døgn. Sam Vankin er selv narsissist, så om du ikke orker å høre på det skjønner jeg det, han er en ubehagelig person selv også. Men dette er sant: 

Anonymkode: 109c1...d1c

Skrevet

Akkurat nå er jeg veldig ambivalent. Savner mannen min ekstremt og vil tilbake til han og bare gjøre det godt igjen. Han elsker meg og jeg han… 

Crazy love? Ja 

Skrevet

Din mann er et rasshøl, og du vil innse at du har du har det bedre uten ham når du bare har fått samlet deg. Bra du kom deg unna.

Anonymkode: 0515c...2d8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Akkurat nå er jeg veldig ambivalent. Savner mannen min ekstremt og vil tilbake til han og bare gjøre det godt igjen. Han elsker meg og jeg han… 

Crazy love? Ja 

Nei han elsker deg ikke. Kjærlighet gjør ikke vondt. Han elsker makten over deg!!!!!!! Skriv det på en lapp å ha i lomma og se på den hver gang du kjenner du vil tilbake! 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2022 den 20.32):

Nå er jeg på krisesenter etter å ha vært utsatt for konstant vold av partner i 2 døgn. Vet ikke hva jeg skal føle. Jeg føler meg så skamfull og sitter og griner nå… Hvordan lot jeg det gå så langt? Hvorfor gjorde jeg dette? 
Jeg føler meg samtidig stolt som klarte å finne styrken i meg til å ringe og komme meg ut. Samtidig så angrer jeg fordi hva om alt er verre nå??? 

💔 Kvinne i 20-årene

Du elsker neppe han , som gjør dette mot deg . Du elsker illusjonen av den mannen du ønsker han er . Men det er han ikke . Ingen mann er verdt å ta tilbake når «kjærlighetsspråket « hans er vold . Se opp og frem , noen måneder / år frem i tid vil du være lykkelig , selvsikker og trygg igjen ❤️. Hvordan jeg vet det? Jeg var deg.. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Crazy love? Ja 

Han elsker ikke deg . Han elsker å kontrollere og herse med deg. Det er ikke kjærlighet . Les boken eller hør boken : kjærlighetsmønster. Lytt til ( gratis ) podcast med samme navn . Så vil du forstå deg selv bedre ❤️

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Crazy love? Ja 

Spiller ingen rolle. Du kan ikke være sammen med noen som skader deg.

Anonymkode: 3f398...58c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Crazy love? Ja 

Hva skal du gjøre det godt igjen for? At han ikke fikk drepe deg? 
Dette har ingenting med kjærlighet å gjøre. Du er fullstendig manipulert i et voldelig forhold. At du vil "ordne opp" med en mann som banka deg i to døgn sier noe om hvor mindfucka du er. Bli og få hjelp, så kanskje du overlever eller slipper å leve med varige men som mange andre. 

Anonymkode: 9e1d5...6da

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Vet ikke om det kan hjelpe deg, men det da jeg måtte ut av et forhold hjalp det meg å innse at jeg ikke egentlig elsket ham, men et håp/en ide om ham som ikke var reell. For jeg tenkte hele tiden "Om han bare ikke...!", "Om han bare forsto...!", og så videre, DA ville vi leve lykkelig sammen.

Men han VAR jo ikke det jeg håpet på, ønsket og egentlig elsket. Jeg elsket en fantasi om ham, og om ham og meg, som aldri hadde vært tilfellet i realiteten, og aldri ville bli det. 

Da jeg innså at jeg elsket noe som ikke var ham, men et håp som aldri var reelt, da klarte jeg å gå videre. Kunne hver gang jeg savnet "han" minne meg selv på at "Nei, du savner drømmen om hva du trodde han kunne være. Og den var aldri realiteten. Den drømmemannen eksisterer ikke. Han er ikke slik, og vil aldri bli det."

Anonymkode: 18537...9e7

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

💔 Kvinne i 20-årene

Hvordan kan du elske en som ødelegger deg? Du kan ikke være sammen med en som oppfører seg sånn. Det er ikke ekte kjærlighet. 

Jeg tolererer ingenting fra noen, og det skal ikke du heller. 

Er veldig glad for at du har oppsøkt krisesenter. Han kommer aldri til å forandre seg for deg. 

På tide å anmelde han, sørge gjerne over han, men gå videre i livet uten han. 

Anonymkode: 5202f...4ec

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå prøver jeg å sove. Er enda helt utslitt i kroppen etter de 2 døgnene med et rent helvete. Ingen vet hvor ille situasjonen er blitt mellom oss. Foreldra mine vet ingenting. Sier jeg noe til dem så vet jeg hvor lei seg dem blir og jeg kommer ikke til å klare å se dem i øynene igjen. De vil endre syn på han og forholdet kan da ikke bli det samme igjen. Jeg har så lyst å endre og hjelpe han.

Jeg kan ikke gi opp oss nå. Alt jeg har ofret for oss to for og så bli forgjeves. Føles tryggere å bli hos ham. 

- ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå prøver jeg å sove. Er enda helt utslitt i kroppen etter de 2 døgnene med et rent helvete. Ingen vet hvor ille situasjonen er blitt mellom oss. Foreldra mine vet ingenting. Sier jeg noe til dem så vet jeg hvor lei seg dem blir og jeg kommer ikke til å klare å se dem i øynene igjen. De vil endre syn på han og forholdet kan da ikke bli det samme igjen. Jeg har så lyst å endre og hjelpe han.

Jeg kan ikke gi opp oss nå. Alt jeg har ofret for oss to for og så bli forgjeves. Føles tryggere å bli hos ham. 

- ts

Du kommer aldri til å endre og hjelpe han . Innse de først som sist . Han kommer til å banke alle kjærester i tur og orden . Nå er det deg . Ikke ta på deg rollen å oppdra og beskytte en voksen mann . Hadde han elsket deg , hadde han ALDRI lagt hånd på deg. At du i det hele tatt lengter tilbake til han , å vil skjule det for foreldrene dine , viser hvor manipulert du er 😔

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

💔 Kvinne i 20-årene

Du elsker den du trodde han var, ikke den han er. Hold fast ved den tanken. 

Etter hvert vil du se på han som stakkarslig og svak, så dette går over. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

- ts

Hvorfor klarer du ikke å se de i øynene igjen? 

Anonymkode: d4a62...af9

Skrevet

Samtidig så angrer jeg fordi hva om alt er verre nå??? 

du ønsker å være med en partner som slår deg og du fryktet for ditt eget liv? 

søk hjelp hos psykolog, Du virker ikke helt frisk. 

Når en leser slikt føler jeg at menn får rett når de sier at vi kvinner er svake og vil alltid være det svakere kjønn.

Anonymkode: 3e6d2...620

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Er denne historia sann så er det ille.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...