Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei det kom en kollega på besøk da jeg har vært sykemeldt. Han hadde med seg kake , det jeg lurer på skulle jeg ha servert han denne kaken? Jeg er ikke norsk og syntes det var litt merkelig å ta med kake fra bakeri på besøk. Jeg serverte han kaffi , men jeg lot den kaken være igjen? Men når jeg tenker meg om burde jeg ha servert disse napoelonskakene? Jeg føler meg fryktelig dum nå. Tenkte og dra til vedkommende i morgen med kake for å glede han. Burde jeg servert kaken? Jeg er ikke vant til dette i min kultur? Er det normalt å ta med kake hjem til folk ? Spør helt oppriktig så jeg ikke skaper dumme situasjoner , vær så snill dere nordmenn her kom med råd for jeg vet ikke.

Anonymkode: b6c43...f68

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei det kom en kollega på besøk da jeg har vært sykemeldt. Han hadde med seg kake , det jeg lurer på skulle jeg ha servert han denne kaken? Jeg er ikke norsk og syntes det var litt merkelig å ta med kake fra bakeri på besøk. Jeg serverte han kaffi , men jeg lot den kaken være igjen? Men når jeg tenker meg om burde jeg ha servert disse napoelonskakene? Jeg føler meg fryktelig dum nå. Tenkte og dra til vedkommende i morgen med kake for å glede han. Burde jeg servert kaken? Jeg er ikke vant til dette i min kultur? Er det normalt å ta med kake hjem til folk ? Spør helt oppriktig så jeg ikke skaper dumme situasjoner , vær så snill dere nordmenn her kom med råd for jeg vet ikke.

Anonymkode: b6c43...f68

Det er ganske vanlig å ta med kaffemat når man drar på besøkt, kanskje spesielt når man er på sykebesøk for å ikke bry den syke med at hen føler at hen skal ha noe å servere. 

Så ja, du skulle ha kokt kaffe og servert sammen med kaken som kollegaen hadde med 🙂 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er helt vanlig ja, og ja du skulle servert kaken til kaffen. 

Har ofte med meg kake eller bakst på besøk til venner, så slipper de stresset med å ha noe til kaffen

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Haha, beklager at jeg ler - men ja, du skulle absolutt ha servert kaken. Men gjort er gjort, og jeg tenker en hyggelig kollega som tydeligvis bryr seg om deg nok vil ta det med et smil om du forklarer situasjonen. Så jeg ville bare nevnt det neste gang du treffer ham, og si at du innså etterpå at du skulle ha servert kaken, ikke beholdt den selv, men ikke er vant til det fra din kultur og derfor først skjønte det etterpå. 

Anonymkode: 1fdff...8e7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...