AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Skrevet 19. november 2022 som feks ved legging. Barnet tar fluoresken og tar to tabletter. Skal ha en..Barnet er på tur til å ta flere. Jeg sier nei og holder på å ta tak i tablettene barnet har i hånden. Da bryter andre forelderen inn og tar tak i armen til barnet og drar barnet opp og sier at barnet skal høre på meg. Greit at forelderen backer meg opp men jeg liker ikke den der ta barnet i hånden med engang det er noe. Om barnet holder på å skade en annen, hoppe framfor en bil eller andre nødvendige ta-tak-i barnet- situasjoner, så ok . Men jeg var på tur til å ta tablettene og hadde ikke det blir tatt tak i barnet så hadde heller ikke hele kveldsordningen og legging vært et problem. Dette skjer ved jevne mellomrom på slike ting jeg ikke anser som en reel grunn. Hvordan er det med dere andre? Tar dere barna i armen og løfter opp for å få de til å høre på dere?? 🤔 Anonymkode: 2b5a5...dd3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #2 Skrevet 19. november 2022 Nei, det er ikke greit. Det hadde jeg sagt klart i fra om. Anonymkode: c9a21...e5d 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #3 Skrevet 19. november 2022 Her må du jo snakke med forelderen, denne er skadelig oppførsel. Kanskje forelderen det gjelder burde bli veiledet, bestill time på familievernskontoret - det høres ut som en god ide. Anonymkode: 5b770...02f 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #4 Skrevet 19. november 2022 Bare om det er helt nødvendig. Anonymkode: bb9e3...992
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #5 Skrevet 19. november 2022 Nei, det der er ikke greit 😳 Anonymkode: 0d358...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #6 Skrevet 19. november 2022 Nei, selvfølgelig driver man ikke og røsker barna opp etter armen for å kjefte på dem! Det er jo vold. Anonymkode: d22d3...1ac
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #7 Skrevet 19. november 2022 Det ville jeg snakket sammen om og blitt enige om hvordan dere håndterer. Anonymkode: 5e82f...1af
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #8 Skrevet 19. november 2022 Jeg hadde jo lett nappet den boksen ut av hendene på barnet hvis barnet ikke hører på første beskjed om å sette den tilbake, men det er jo ikke nødvendig å løfte på barnet??? Hva er hensikten? Anonymkode: be181...52a 1
Gjest supernova_87 Skrevet 19. november 2022 #9 Skrevet 19. november 2022 Den andre forelderen backer deg ikke. H*n overkjører deg. Barnet signaliserer jo fint også at det ikke er greit. Du beskriver at leggingen går dårlig etter dette. Barnet er mest sannsynlig redd eller føler seg krenket.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #10 Skrevet 20. november 2022 Jøss, den andre forelderen høres ut som de skaper drama, ikke gøy. Anonymkode: 4c3eb...e8d
-Missi- Skrevet 20. november 2022 #11 Skrevet 20. november 2022 Ikke ok ingen grunn til å eskalere på den måten. Forstår godt du reagerer ts.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #12 Skrevet 20. november 2022 Tja. Jeg kunne gjort noe lignende, men ikke med denne dramatikken, og uten sinne. Det er fordi barnet alltid tester grenser med samboeren min, og ikke med meg. Barnet er mer sutrete og "umulig" med samboer, aldri med meg. Derfor er det utrolig irriterende å høre på dette når de holder på, når det aldri er sånn når jeg tar ansvar for ting. Skal legge til at samboer jobber offshore, og nok derfor alltid har gått i den fella at han skal være snill og grei, "ta igjen det tapte", når han er hjemme. Det er utrolig irriterende å høre på dette, når jeg endelig liksom skal få litt avlastning etter lang tid alene med barnet. En av flere bakdeler med å ha partner som jobber borte i lengre perioder. Det er ikke noe jeg anbefaler noen. Anonymkode: 696b7...043
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #13 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (På 19.11.2022 den 20.27): som feks ved legging. Barnet tar fluoresken og tar to tabletter. Skal ha en..Barnet er på tur til å ta flere. Jeg sier nei og holder på å ta tak i tablettene barnet har i hånden. Da bryter andre forelderen inn og tar tak i armen til barnet og drar barnet opp og sier at barnet skal høre på meg. Greit at forelderen backer meg opp men jeg liker ikke den der ta barnet i hånden med engang det er noe. Om barnet holder på å skade en annen, hoppe framfor en bil eller andre nødvendige ta-tak-i barnet- situasjoner, så ok . Men jeg var på tur til å ta tablettene og hadde ikke det blir tatt tak i barnet så hadde heller ikke hele kveldsordningen og legging vært et problem. Dette skjer ved jevne mellomrom på slike ting jeg ikke anser som en reel grunn. Hvordan er det med dere andre? Tar dere barna i armen og løfter opp for å få de til å høre på dere?? 🤔 Anonymkode: 2b5a5...dd3 Ikke greit! Helt enig med deg! Anonymkode: 3c5ef...d39
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #14 Skrevet 20. november 2022 Han Backer deg IKKE. Han undergraver faktisk din autoritet! Han signaliserer veldig tydelig at han ikke tror du klarer å sette grenser for sønnen deres. Og har dere tenkt hvordan det er for sønnen deres når dere voksne rotter dere sammen om en bagatell? Ikke rart at han var vanskelig å legge.. Så urettferdig og unødvendig Anonymkode: 76b8c...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #15 Skrevet 20. november 2022 Det her er ikke greit av to grunner; 1) den andre forelderen (pappaen?) undergraver din posisjon og rolle og gjør deg til totalt ubrukelig person som ikke kan løse en så enkel sak som å fortelle ungen at han/hun ikke får mer enn bare én fluortablett om gangen. Dette ser ungen og kommer se på deg etterhvert (om du tillater dette å fortsette) som en som virker lett å overkjøre dersom den andre forelderen ikke er til stede 2) ungen føler seg krenket (forståelig nok!!) fordi han/hun aldri får lov til å be om noe som ikke er lov, eller vise at han/hun tar til seg beskjeder og kan høre etter UTEN at noen kommer brusende inn om tar han/hun etter armen og eskalerer en helt vanlig situasjon til en kjip og utrivelig opplevelse. Det er faktisk LOV å spørre og be om ting men det betyr ikke at barnet vil få ønsket sitt. Men de skal jo få lov til å spørre, det er jo sånn de lærer hva som er lov og ikke - og hvorfor. Dersom det er slik at det ikke er lov å spørre i huset deres så høres dette ut som en sak for familievernkontoret. Og du som mor trenger ikke bekreftelse fra et forum om det er «greit» eller «ikke greit», dine egne mors-/foreldreinstinkter forteller deg jo at dette er helt feil. Syns du bør høre på disse for din og barnet ditt sin skyld og begynne å sette noen grenser for akseptabel oppførsel for hva du og ungen din finner dere i. Anonymkode: 76681...cd8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #16 Skrevet 20. november 2022 Og nei, vi tar aldri tak i barna våre for å høre på oss utenom de gangene de er på vei til å skade seg som å løpe mot en bordkant, løpe ut i en vei, ramle fra sofaen . Aldri pga en fluortablett, mistet glass i gulvet, spise godteri uten lov, ikke rydde opp lekene. Du må få ungen til å høre på deg uten å ty til å holde dem fast eller kjefte høylytt (men går an å være streng uten at det blir roping og skriking av det, men med vanlig streng stemme). Anonymkode: 76681...cd8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #17 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Han Backer deg IKKE. Han undergraver faktisk din autoritet! Han signaliserer veldig tydelig at han ikke tror du klarer å sette grenser for sønnen deres. Og har dere tenkt hvordan det er for sønnen deres når dere voksne rotter dere sammen om en bagatell? Ikke rart at han var vanskelig å legge.. Så urettferdig og unødvendig Anonymkode: 76b8c...7b2 Rotter oss sammen? Er du sprø? Jeg var ikke mye blid på den andre forelderen. Ta deg en bolle. Anonymkode: 2b5a5...dd3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #18 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det her er ikke greit av to grunner; 1) den andre forelderen (pappaen?) undergraver din posisjon og rolle og gjør deg til totalt ubrukelig person som ikke kan løse en så enkel sak som å fortelle ungen at han/hun ikke får mer enn bare én fluortablett om gangen. Dette ser ungen og kommer se på deg etterhvert (om du tillater dette å fortsette) som en som virker lett å overkjøre dersom den andre forelderen ikke er til stede 2) ungen føler seg krenket (forståelig nok!!) fordi han/hun aldri får lov til å be om noe som ikke er lov, eller vise at han/hun tar til seg beskjeder og kan høre etter UTEN at noen kommer brusende inn om tar han/hun etter armen og eskalerer en helt vanlig situasjon til en kjip og utrivelig opplevelse. Det er faktisk LOV å spørre og be om ting men det betyr ikke at barnet vil få ønsket sitt. Men de skal jo få lov til å spørre, det er jo sånn de lærer hva som er lov og ikke - og hvorfor. Dersom det er slik at det ikke er lov å spørre i huset deres så høres dette ut som en sak for familievernkontoret. Og du som mor trenger ikke bekreftelse fra et forum om det er «greit» eller «ikke greit», dine egne mors-/foreldreinstinkter forteller deg jo at dette er helt feil. Syns du bør høre på disse for din og barnet ditt sin skyld og begynne å sette noen grenser for akseptabel oppførsel for hva du og ungen din finner dere i. Anonymkode: 76681...cd8 Jeg har satt klare grenser for hva som er greit og ikke, og jeg har sagt den andre forelderen må ta kontakt med fam.kontoret og få veiledning. Jeg hadde min mening fra start, men ville høre om jeg var helt bak mål om det. Men det var jeg tydeligvis ikke. Anonymkode: 2b5a5...dd3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #19 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har satt klare grenser for hva som er greit og ikke, og jeg har sagt den andre forelderen må ta kontakt med fam.kontoret og få veiledning. Jeg hadde min mening fra start, men ville høre om jeg var helt bak mål om det. Men det var jeg tydeligvis ikke. Anonymkode: 2b5a5...dd3 Du er ikke bak mål nei. Du får ikke gi deg og stå på ditt til han endrer oppførsel. Anonymkode: 76681...cd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå