AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Skrevet 19. november 2022 Du vet, de som alltid dukker opp i tråder relatert til sexliv etter fødsel og sier at sexen er bedre nå, de er trange som aldri før, blabla. Jeg forstår bare ikke hvordan det går an. Musklene og vevet har jo blitt strukket noe voldsomt. Det er vel de eneste muskelfibrene i kroppen som tåler en slik sinnsyk påkjenning. (Eller egentlig, det er jo mange som faktisk ikke tåler det, men som revner og får fremfall i etterkant.) Jeg tipper at de som påstår dette har blitt mindre tøyelig i vevet pga. arrvev eller at musklene er stramme og anspente - og at dette gjør at de opplever seg trangere. Har liten tro på at kanalen faktisk er smalere enn før. Men hvis det stemmer, hvorfor skjer det noen og ikke alle? Hva mener du? (Og før noen påpeker at jeg bare er misunnelig, så kan jeg bare bekrefte at selvsagt er jeg det. Hadde byttet den slarkete med de trange på et øyeblikk ). Anonymkode: ce1f8...177 8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #2 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vet, de som alltid dukker opp i tråder relatert til sexliv etter fødsel og sier at sexen er bedre nå, de er trange som aldri før, blabla. Jeg forstår bare ikke hvordan det går an. Musklene og vevet har jo blitt strukket noe voldsomt. Det er vel de eneste muskelfibrene i kroppen som tåler en slik sinnsyk påkjenning. (Eller egentlig, det er jo mange som faktisk ikke tåler det, men som revner og får fremfall i etterkant.) Jeg tipper at de som påstår dette har blitt mindre tøyelig i vevet pga. arrvev eller at musklene er stramme og anspente - og at dette gjør at de opplever seg trangere. Har liten tro på at kanalen faktisk er smalere enn før. Men hvis det stemmer, hvorfor skjer det noen og ikke alle? Hva mener du? (Og før noen påpeker at jeg bare er misunnelig, så kan jeg bare bekrefte at selvsagt er jeg det. Hadde byttet den slarkete med de trange på et øyeblikk ). Anonymkode: ce1f8...177 Kvinner er jo fra naturens side skapt for å føde, musklene trekker seg tilbake igjen. Og ihvetfall hvis man er ung og føder, da tenker jeg musklene og vagina trekker seg fort tilbake og blir «som før». Men jo eldre man er når man føder, jo verre er det også for kroppen. Barndomsvenninnen min fødte sitt første barn som 19 år, hun og samboeren gikk tilbake til et regelmessig sexliv og hun sa det var bedre enn før. Tenker alder spiller en stor rolle, og kanskje genene man har. Anonymkode: 6686d...2e6 9
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #3 Skrevet 19. november 2022 Jeg har ikke noe formening om meg selv, men samboeren påstår at det føles MYE trangere enn før jeg fødte😅 mulig du er inne på noe med arrvev.. jeg fikk nemlig totalruptur så at samboer synes jeg er trangere var det siste jeg hadde trodd😂 jeg har også lest at det er mulig å bli sydd for stramt? Anonymkode: 1d25c...3d7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #4 Skrevet 19. november 2022 Mange revner opp skikkelig, og blir sydd. Man kan fint bli trangere, også for trang. Anonymkode: be6e4...a97 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #5 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke noe formening om meg selv, men samboeren påstår at det føles MYE trangere enn før jeg fødte😅 mulig du er inne på noe med arrvev.. jeg fikk nemlig totalruptur så at samboer synes jeg er trangere var det siste jeg hadde trodd😂 jeg har også lest at det er mulig å bli sydd for stramt? Anonymkode: 1d25c...3d7 Ja ikke sant, men da er det jo mekanisk på en måte, ikke det at vevet i seg selv har blitt strukket ut og så av seg selv trukket seg sammen mer enn det var i utgangspunktet. At omfattende syarbeid gjør skjeden trangere er jo ikke merkelig Anonymkode: ce1f8...177 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #6 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kvinner er jo fra naturens side skapt for å føde, musklene trekker seg tilbake igjen. Og ihvetfall hvis man er ung og føder, da tenker jeg musklene og vagina trekker seg fort tilbake og blir «som før». Men jo eldre man er når man føder, jo verre er det også for kroppen. Barndomsvenninnen min fødte sitt første barn som 19 år, hun og samboeren gikk tilbake til et regelmessig sexliv og hun sa det var bedre enn før. Tenker alder spiller en stor rolle, og kanskje genene man har. Anonymkode: 6686d...2e6 "Som før". Kanskje? Samtidig som jordmødre sier "første baner vei" og at det blir lettere andre, tredje++ gang. Det må jo bety at noe skjer med vevet og at det skjer en permanent utvidelse av noe slag? Anonymkode: ce1f8...177 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #7 Skrevet 19. november 2022 Jeg er trangere fordi jeg ble sydd for stramt + har et mega-arr innvendig. Nå får jeg ikke engang plass til gul OB inni der. 🥲 Anonymkode: 38f9d...7fd 1
Ænema Skrevet 19. november 2022 #8 Skrevet 19. november 2022 (endret) klippe og sy igjen. ofte blir man sydd "godt" igjen. Endret 19. november 2022 av Ænema
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #9 Skrevet 19. november 2022 Det er selvsagt fysisk umulig at en fødsel gjør vagina trangere. Unntak kan være de som blir sydd. Noen opplever å bli tørrere. Og kan kanskje forveksles med at det føles trangere. Anonymkode: f75ae...9f7 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #10 Skrevet 19. november 2022 Eks samboer sa jeg var trangere,hadde også totalruptur så mulig det ble sydd strammere. Aner ikke selv om jeg er trangere. Anonymkode: c294a...cfb
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #11 Skrevet 19. november 2022 Sys selve skjeden? Er det ikke bare åpningen som sys om man revner? Dere som opplever dere trangere mener dere ved inngangen eller i kanalen? Anonymkode: b5bb9...999 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #12 Skrevet 19. november 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Sys selve skjeden? Er det ikke bare åpningen som sys om man revner? Dere som opplever dere trangere mener dere ved inngangen eller i kanalen? Anonymkode: b5bb9...999 Jeg ble sydd både utenpå og inni skjeden. Anonymkode: 38f9d...7fd 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #13 Skrevet 19. november 2022 Jeg er merkbart trangere i åpningen fordi jeg hadde en andregradsrift og ble sydd der. Mener ikke at jeg er trangere INNI skjeden, men den kjennes ikke noe slappere sammenlignet med før fødsel heller. Anonymkode: 86dce...d67
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #14 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sys selve skjeden? Er det ikke bare åpningen som sys om man revner? Dere som opplever dere trangere mener dere ved inngangen eller i kanalen? Anonymkode: b5bb9...999 Man kan revne oppover skjeden "på langs" og da sys det jo innover kanalen ja. Anonymkode: ce1f8...177
Natterravn Skrevet 19. november 2022 #15 Skrevet 19. november 2022 Jeg føles både trangere samtidig som kjønnsleppene også er blitt mindre. Dersom man fullammer hemmes østrogen for å forhindre eggløsning og ny fødsel på en gang. Samtidig er også lysten mindre. Tror ikke ting er trangere, men oppleves slik fordi man ikke blir like oppspilt som før.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #16 Skrevet 19. november 2022 Aner ikke om jeg er trangere eller ikke. Jeg er i hvert fall mer følsom der en jeg var før. På en positiv måte. Anonymkode: 08604...e15
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #17 Skrevet 19. november 2022 Man blir jo ikke trangere etter en fødsel. Det er kun ønsketenkning fra de som har født. Noen går noenlunde tilbake til utgangspunktet, mens andre blir videre. Etter jeg fødte, så forsvant alle strekkmerker på magen. For ikke å glemme brystene, som før graviditeten så ut som hareører - etter ammeperioden, trodde mannen min jeg var Pamela Anonymkode: 10559...eda 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #18 Skrevet 19. november 2022 Vet ikke om jeg er trangere, men sexlivet er noe helt annet. Kommer vaginalt og kun av penetrering feks, noe jeg ikke gjorde før 🥰 Har forøvrig aldri fått noen klager heller, han kommer like godt som før 😄 Anonymkode: d32e3...9d1
luremus Skrevet 19. november 2022 #19 Skrevet 19. november 2022 Etter jeg fødte mitt første barn så var jeg så trang at mannen såvidt klarte å få penis inn, jeg var i tillegg ekstremt følsom (på en positiv måte). Dette gikk seg til etterhvert, og jeg ble «normal». Ingen rift ved fødsel annet enn et lite «skrubbsår». Etter barn nr. 2 var jeg normal tror jeg, følte meg litt vid en liten stund i starten, men normal. Ingen rift da heller.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #20 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er selvsagt fysisk umulig at en fødsel gjør vagina trangere. Unntak kan være de som blir sydd. Noen opplever å bli tørrere. Og kan kanskje forveksles med at det føles trangere. Anonymkode: f75ae...9f7 De fleste får noen sting etter en fødsel altså.... Anonymkode: c1a93...f62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå