Gå til innhold

Klarer ikke ta sjefen seriøst etter firmatur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på firmatur til utlandet for ikke så lenge siden. Ved middagen tok de fleste seg noen glass til maten. Noen av kollegaene, inkludert sjefen, fikk litt vel mye innabords. Snakk om fjolling, flørting med alt og alle. Rett og slett flaut å se på. Sjefen fikk beskjed av annen sjef om å roe seg ned pga rollen sin. 

etter dette klarer jeg ikke å ta sjefen seriøst. Vet dette var på fritida og så videre, men ser sjefen i et helt nytt lys nå enn før. 

noen tips til «å komme Meg over» dette?

Anonymkode: 82780...2fd

• Liker 3
Skrevet

Sjefen er da bare et menneske som alle andre. Sjefen skal ikke være "sjef". Sjefen skal sette en retning og agenda for avdelingen.

Anonymkode: 2a487...c32

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Ah, så du så plutselig at din sjef er et menneske med alle de feil og mangler det innebærer? Det må ha vært hardt for deg.

• Liker 10
Skrevet
TheHairyToothfairy skrev (På 19.11.2022 den 20.16):

Ah, så du så plutselig at din sjef er et menneske med alle de feil og mangler det innebærer? Det må ha vært hardt for deg.

Det finnes jo en mellomting. Man forventer naturlig nok ikke at en sjef skal være helt uten feil og mangler, og at man kanskje viser en annen side av seg selv i lystig lag med litt innabords er jo naturlig - innen visse grenser. For man slutter faktisk aldri å være leder, det er du på fritiden også, og da skal man faktisk stille virksomheten i et godt lys.

Har selv sett en sjef drikke så vanvittig mye på tur og deretter spy i blomsterbedet utenfor restauranten vi spiste på en gang for en del år siden, det var ultrakleint med folk som gikk forbi og kommenterte (Dette var i utlandet, på et sted der den type oppførsel ikke var så veldig akseptabelt). Etter det mistet jeg faktisk en del respekt for vedkommende. Heldigvis skal jeg ha en annen leder i en annen jobb snart.  

Anonymkode: 8b2c4...fc7

• Liker 1
Skrevet

Så grisete gubbe han er når han flørter med alt og alle av kollegaer så fort han får litt innabords. Hadde mistet respekten for han jeg også, men du må prøve å forholde deg proft til han på jobb ..

Anonymkode: 469d2...e64

• Liker 1
Skrevet

Jeg er leder selv og er ikke enig i at en firmatur er «fritid».

Selvsagt har jeg et ekstra ansvar, også på firmatur. Og jeg kunne aldri drukket meg dritings med jobben. 

Dette er jo også problemet i noen av me too-sakene. Menn med makt, som ikke forsto at de ikke kan blande makt og alkohol på den måten. 

Ikke noe du kan gjøre TS, sjefen har driti seg ut. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 159ee...ddf

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt har jeg et ekstra ansvar, også på firmatur. Og jeg kunne aldri drukket meg dritings med jobben. 

Dette er jo også problemet i noen av me too-sakene. Menn med makt, som ikke forsto at de ikke kan blande makt og alkohol på den måten. 

Dette. Er man leder så bør man faktisk ikke gjøre dette.

Er glad for at min leder har tydelig standpunkt på dette. Han har en tillitsposisjon og dersom han hadde drukket sammen med kollegene og tunga hadde blitt for løs, så kunne han fortalt ting som han ikke burde fortalt. Og da hadde ansatte mistet all tillit til han og jobben hans hadde blitt veldig vanskelig videre.

Anonymkode: e521e...576

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Samme her. Ville aldri falt meg inn å drikke meg dritings med mine ansatte, det passer seg ikke..  

Skrevet

En leder har et ekstra ansvar også i slike settinger. Så det var utrolig upassende. 

Det sagt, jeg ville nok først og fremst vært flau på personens vegne. Og tenkt at også jeg har gått på en alkoholsmell (riktignok i litt yngre alder). Og så tatt det på kappa for at ledere også er mennesker som kan feile. Unntaket er hvis oppførselen var utrolig ufin og avslørte noe om hans holdninger til kvinner. 

Anonymkode: 42125...028

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...