AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Del Skrevet 19. november 2022 Er på boligjakt, og noen skal få nye vinduer og verandadører som jo er bra. Men jeg lurer på dere som har erfaring med å bo under arbeidstiden når de jobber: innebærer dette mye støy? Anonymkode: 596d9...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #2 Del Skrevet 19. november 2022 Ja, du må være forberedt på at det bråker noe helt ekstremt, og du kan bare glemme å sove eller se på tv mens de holder på, med mindre du bruker ørepropper/headset. men det er jo en jobb som må gjøres, så det er bare å bite tenna sammen og vente på at de blir ferdige… lykke til. Anonymkode: a18f7...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 19. november 2022 #3 Del Skrevet 19. november 2022 Det bråker ja, men tar gjerne bare 1 dag per leilighet. Der jeg bodde før bytta de 6vinduer og en balkongdør på 6 timer. Det ene vinduet var veldig stort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 20. november 2022 #4 Del Skrevet 20. november 2022 Er nok ikke en lydløs jobb dykkerspistoler dewalt kapp og gjærsag kløyvsag osv osv osv men det skal kunne gå og oppholde seg der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #5 Del Skrevet 20. november 2022 Ja det er mye støy! Jeg er ufør og hjemmeværende og måtte bo borte. Men de er ferdig med arbeidet etter etter noen uker i per blokk Anonymkode: c1ec2...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Del Skrevet 20. november 2022 Støy blir det selvfølgelig, men de holder jo for det meste på når folk er på jobb eller skole. Så da er vel ikke det noe stort problem. Anonymkode: 24e2d...3e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #7 Del Skrevet 20. november 2022 Var ikke noe ekstraordinær støy her, ingen langvarig murboring. Men litt lyder var det jo. Største jobben var å flytte senger etc sånn at de kom til vinduene, så måtte jeg male litt etterpå. Anonymkode: 0f134...9d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 20. november 2022 #8 Del Skrevet 20. november 2022 Det er selvfølgelig noe støy når de tramper inn og ut, sager og hamrer. Men det tar ikke lang tid... Jeg hadde bare fire vinduer som skulle byttes i min leilighet, noe som tok 4-5 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #9 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja det er mye støy! Jeg er ufør og hjemmeværende og måtte bo borte. Men de er ferdig med arbeidet etter etter noen uker i per blokk Anonymkode: c1ec2...474 Det er utfordringen min også, i tillegg til at støy er en stor del av mine uttalte helseproblemer. En dag i egen bolig tåler jeg (kan oppholde meg hos andre den dagen), men uker med konstant støy klarer jeg ikke. Anonymkode: 596d9...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 20. november 2022 #10 Del Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er utfordringen min også, i tillegg til at støy er en stor del av mine uttalte helseproblemer. En dag i egen bolig tåler jeg (kan oppholde meg hos andre den dagen), men uker med konstant støy klarer jeg ikke. Anonymkode: 596d9...be6 Hvor mye støy vil være helt avhengig av størrelsen på borettslaget, og også hvilken entreprenør som brukes. Vi er ikke så mange leiligheter, og firmaet stilte så mannsterk at de skiftet vinduer i tre og tre leiligheter pr dag, og all jobben var unnagjort på noen timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #11 Del Skrevet 20. november 2022 On 11/19/2022 at 8:00 PM, AnonymBruker said: Er på boligjakt, og noen skal få nye vinduer og verandadører som jo er bra. Men jeg lurer på dere som har erfaring med å bo under arbeidstiden når de jobber: innebærer dette mye støy? Anonymkode: 596d9...be6 Ja det gjør det Anonymkode: 70c70...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #12 Del Skrevet 21. november 2022 Mye støy -og mye støv. Fordelen her hos oss var at de gjorde seg ferdig med én leilighet før de startet på neste. Da boligene ble malt og det ble lagt nytt tak, klattet de litt her og litt der slik at arbeidet strakk seg over uker. Vindusbytte var unnagjort på én dag. Anonymkode: 1474f...500 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 21. november 2022 #13 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mye støy -og mye støv. Fordelen her hos oss var at de gjorde seg ferdig med én leilighet før de startet på neste. Da boligene ble malt og det ble lagt nytt tak, klattet de litt her og litt der slik at arbeidet strakk seg over uker. Vindusbytte var unnagjort på én dag. Anonymkode: 1474f...500 Hos meg kostet de opp det verste på gulvet etter de byttet vinduer, og så støvsugde jeg. Hadde lest flere steder at det støvet skikkelig, men det er ikke min erfaring. Selv møbler som sto relativt nært hadde ikke noe mer støv etter de var ferdig... Jeg hadde ikke behov for å tørke støv noen steder etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #14 Del Skrevet 21. november 2022 Taluno skrev (55 minutter siden): Hos meg kostet de opp det verste på gulvet etter de byttet vinduer, og så støvsugde jeg. Hadde lest flere steder at det støvet skikkelig, men det er ikke min erfaring. Selv møbler som sto relativt nært hadde ikke noe mer støv etter de var ferdig... Jeg hadde ikke behov for å tørke støv noen steder etter det. Så bra at de kostet etter seg! Her dekket vi til alt som var mulig å dekke, likevel var det masse støv. Arbeiderne feide ikke opp noe, og så var det veldig tørt ute da de holdt på her. Anonymkode: 1474f...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 21. november 2022 #15 Del Skrevet 21. november 2022 Vi merka knapt nok noe til hele greia vi. De gjorde nesten hele jobben utenfra på noen timer, to team, ett på hver side av blokka som tok en og en leilighet. Støv var ikke et problem, vi la ut noe gulvbeskyttelse og rydda vindusområdet så de kom skikkelig til bare. Både jeg og bikkja var hjemme uten problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå