Gå til innhold

Menn fra Øst-Europa, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har nylig møtt en mann fra Øst-Europa. Han kom til Norge for ikke så altfor lenge siden, men har allerede rukket å lære seg språket bl.a. I 20-årene også. Utifra kjemien mellom oss, virker han hyggelig og ganske ålreit. Jeg er ganske nysgjerrig på han. Lurer rett og slett på om det er noen her som vet litt om datingkulturen i disse landene? Hvordan er den typiske mannen?  (Polen, Litauen, Estland osv) Selvfølgelig er alle ulike, men om vi skal generalisere litt. Sterotypiene sier at machomentaliteten er dominerende, men hvordan er det hos den yngre garde? Andre sier at øst-europeere har vanskelig for å åpne seg, snakker lite om følelser og er direkte med deg. Noe man som jente bør tenke på?

Anonymkode: bbca0...3f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber han her? Ofte har de da kone i hjemlandet men sier ikke nei takk til en elskerinne her og. 

Anonymkode: 544e7...47d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, han har bosatt seg her. Vi følger hverandre på sosiale medier - jg kan ikke se bilder av noen andre damer på profilen hans eller andre tegn til at han har dame, men man vet jo aldri.. 😳

Skrevet

Har kun ligget med og datet en derfra (Polen) og må si det var litt sexy med kulturforskjellen på den måten at han behandlet meg veldig…damete? Litt vanskelig å sette ord på det men kun positive opplevelser med han. Ble ikke forhold da han bor 50% i Polen og ikke har tenkt å bosette seg her. 

Anonymkode: b3355...fed

Skrevet

Er veldig fan av øst europeiske menn. Opplever at de tar ansvar og er gentlemen, ekte menn lissom, betaler alltid, går ytterst på fortauet, henter meg i bil, tar meg med ut på restaurant, får meg til å føle meg attraktiv og sexy, bra sex, mer lidenskapelige. 

Anonymkode: 35c4f...936

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Er veldig fan av øst europeiske menn. Opplever at de tar ansvar og er gentlemen, ekte menn lissom, betaler alltid, går ytterst på fortauet, henter meg i bil, tar meg med ut på restaurant, får meg til å føle meg attraktiv og sexy, bra sex, mer lidenskapelige. 

Anonymkode: 35c4f...936

Jeg følte meg og attraktiv og sexy med han polske jeg datet, er så vant til norske menn som behandler meg mest som en kompis på date og falt veldig for at han var så gentleman 🙈

Anonymkode: b3355...fed

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei. Har nylig møtt en mann fra Øst-Europa. Han kom til Norge for ikke så altfor lenge siden, men har allerede rukket å lære seg språket bl.a. I 20-årene også. Utifra kjemien mellom oss, virker han hyggelig og ganske ålreit. Jeg er ganske nysgjerrig på han. Lurer rett og slett på om det er noen her som vet litt om datingkulturen i disse landene? Hvordan er den typiske mannen?  (Polen, Litauen, Estland osv) Selvfølgelig er alle ulike, men om vi skal generalisere litt. Sterotypiene sier at machomentaliteten er dominerende, men hvordan er det hos den yngre garde? Andre sier at øst-europeere har vanskelig for å åpne seg, snakker lite om følelser og er direkte med deg. Noe man som jente bør tenke på?

Har jobbet med menn fra de landene i flere tiår og det finnes selvfølgelig unntak, men mange av de jeg var kollega med hadde kone/kjæreste i hjemlandet samtidig som de holdt på med norske damer.

Jeg hadde også vært mer forsiktig med tanke på sykdommer. Forekomsten av hiv er langt mer utbredt i flere østeuropeiske land enn her i skandinavia og kondom brydde mange seg ikke om det være seg ved kjøpesex eller tilfeldig sex. Finnes selvfølgelig unntak og jeg sier ikke alle østeuropeiske menn har slike holdninger eller er like uforsiktige. Det er mengder av norske menn som heller ikke bryr seg om kondom, men det er statistisk sett ekstremt mye lettere at uforsiktigheten fører til at du faktisk får hiv hvis du er født og oppvokst i et øst europeisk land kontra at du kun har pult rundt i Telemark. 

Anonymkode: 8f53c...513

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...