Gå til innhold

Refusjon tannlege periodontitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er ikke gratis, du får refusjon på periodontittbehandling etter HELFOs refusjonstakst. Resten må du betale selv.

Anonymkode: 9c707...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med tanntråd og puss tennene ordentlig, så slipper du periodontitt… Får ikke stønad for slurv!

Anonymkode: 761e4...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke gratis, du får refusjon på periodontittbehandling etter HELFOs refusjonstakst. Resten må du betale selv.

Eksempel: Hvis tannlegens egen takst for takst 501 (systematisk behandling av marginal periodontitt) er kr. 1200, får du refundert kr. 505. Du må betale kr. 695 i egenandel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Begynn med tanntråd og puss tennene ordentlig, så slipper du periodontitt… Får ikke stønad for slurv!

Ikke så enkelt desverre.. det kan være så enkelt som arv (samt en rekke andre årsaker til periodontitt).

Ved frikort er behandlingen gratis.

Anonymkode: f14bf...5af

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det går an å gjøre alt riktig, og likevel ha uflaks. Noen som får kols har aldri røyka. Tynne og trente folk kan fortsatt få slag og hjerteinfarkt.

Anonymkode: d0566...f0b

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg får ikke gjort så mye med at jeg vokste opp under omsorgssvikt, det har ingenting med slurv å gjøre. Er det litt flaut å være så unyansert og lite reflektert? 

Til dere andre, takk for svar. 

Ts

Anonymkode: 36fc2...e0c

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke så enkelt desverre.. det kan være så enkelt som arv (samt en rekke andre årsaker til periodontitt).

Ved frikort er behandlingen gratis.

Anonymkode: f14bf...5af

Nei, det er ikke gratis selv med frikort desverre. Men man slipper å betale hele beløpet. 

Anonymkode: da12c...3a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved kun perio får man normalt ca. 500kr refusjon. Men alle tannleger har vel direkte oppgjør, så den prisen du betaler i resepsjonen er "egenandelen". Ofte rundt 900kr. 

Ved frikort er langt mer dekket. Da er egenandelen du skal betale ofte på rundt 300-500kr. Dette kan variere fra tannlegekontor til tannlegekontor.

Anonymkode: 537af...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt flere tusen på kontroll og rens i år. Ikke mye som dekkes. Har alltid vært nøye med renhold av tennene og har ingen hull. Jeg har sannsynligvis fått det i forbindelse med stoffskiftesykdom.

Anonymkode: 155e6...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har brukt flere tusen på kontroll og rens i år. Ikke mye som dekkes. Har alltid vært nøye med renhold av tennene og har ingen hull. Jeg har sannsynligvis fått det i forbindelse med stoffskiftesykdom.

Anonymkode: 155e6...f94

Kan man få det i forbindelse med stoffskiftesykdom? Lyst å dele? For dette visste jeg ikke. Har både ls og periodontitt 🤔 men hverken jeg eller tannlegen har koblet dette sammen. 

Anonymkode: da12c...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går til tannkjøttspesialist og får dekt 100% av offentlig takst grunnet spesiell tilleggssykdom. Betaler likevel ca 10.000 kr i året tilsammen. Det er rett og slett fordi det er så dyrt å gå til spesialist, men synes det er verdt det fordi det holder seg stabilt, men jeg har mye dårligere respons enn andre grunnet sykdommen min, så jeg må være helt ekstremt nøye (det krever ca 30 min med tanntråd+tannpuss hver kveld i tillegg til rens hver 3.mnd) bare for å ikke bli verre. Har fortsatt over 50% blødning flere år etter jeg startet behandling, så.. 

Vil uansett anbefale tannkjøttspesialist hvis du har råd og du har en i området.

Anonymkode: 471af...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...