Gå til innhold

Cuba sett fra en Amerikansk innvandrer sitt ståsted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom tilfeldigvis over denne Youtube-kanalen skapt av to Cubanere, der den ene tydeligvis har bodd i USA en stund, mens den andre nylig har kommet. De poster videoer av hans reaksjoner på ting, som å spise forskjellig mat ute, gå og handle osv. Jeg må si jeg har ikke visst så mye om den vanlige mannen i gata sin situasjon på Cuba, så jeg ble sjokkert over reaksjonene hans og de enorme forskjellene. Cuba er jo som et u-land!
Han går inn i butikker og begynner nesten å gråte over utvalget i USA sammenlignet med Cuba. Det er vanskelig å få tak i det meste der, folk står alltid i lange køer for å få det de skal ha, og man kan måtte gå på flere butikker for å få noe så enkelt som kylling. Og kylling er visst stort sett det eneste kjøttet de har? Det er helt sprøtt. 
Det verste var å se han spise en biff, og si at han aldri hadde sett et så stort stykke kjøtt før :(  For ikke å gjøre dette til en diskusjon om kjøtt, er dette altså bare eksempler på hva de mangler. Han plukket også opp en løk i en butikk og sa den var like stor som en baseball, han hadde tydeligvis aldri sett noe sånt før. Og de får ikke lov til å fiske der! Cuba er en øy for svingende! Dette er så ille....
Og jeg startet ikke denne tråden for å få til en knallhard diskusjon om det ene eller det andre når det gjelder politikk heller. Selv er jeg  verken kommunist eller kapitalist. Kanskje derfor jeg ikke har visst noe om Cuba også.

Her er en video som viser hans første besøk på en Amerikansk kino, og her får vi også se klipp fra hvordan Cuba var før det gikk nedover, virkelig rake motsetningen til hvordan det er nå. Og hvordan det er å gå på kino der, ingen gøy opplevelse.

Anonymkode: 79775...79d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser tittelen ble litt feil. Det er altså en CUBANSK innvandrer til USA. TS

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det andre som ikke visste hvor ille det er der? Yoel og Mari kan faktisk ikke reise tilbake til Cuba fordi de var litt for frittalende på internett om hvordan folk faktisk har det der borte.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...