AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #1 Skrevet 19. november 2022 Har lest i mange svar i ulike tråder at det påstås at kvinner er så mye mer finurlige når de flørter enn menn. Stemmer det? Hvis det stemmer, så er spørsmålet til kvinnene om de kan komme med noen eksempler. Leser også at mange kvinner mener at menn er håpløse til å forstå flørting og at de tar alminnelig vennlighet som flørting. Stemmer det? I så fall lurer jeg på hvordan det i det hele tatt funker for kvinner å flørte finurlig. Vil ikke bare de fleste menn ikke forstå det? Anonymkode: c977d...e8a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #2 Skrevet 19. november 2022 Man kan ikke påstå at en kvinne er flink til å flørte om mottakeren ikke forstår at det er flørting. Da er hun faktisk dårlig, all den tid poenget er å få menn til å forstå at det er nettopp flørting. Menn må slutte å tolke vennlighet som at en kvinne flørter og er interessert, samtidig som menn blir beskyldt for å ikke forstå når kvinner flørter. Det går ikke opp, anbefaler å heller slutte med flørting og å tolke noe som flørting hvis det er så farlig hva menn tror. Anonymkode: bac96...061 6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #3 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Man kan ikke påstå at en kvinne er flink til å flørte om mottakeren ikke forstår at det er flørting. Da er hun faktisk dårlig, all den tid poenget er å få menn til å forstå at det er nettopp flørting. Menn må slutte å tolke vennlighet som at en kvinne flørter og er interessert, samtidig som menn blir beskyldt for å ikke forstå når kvinner flørter. Det går ikke opp, anbefaler å heller slutte med flørting og å tolke noe som flørting hvis det er så farlig hva menn tror. Anonymkode: bac96...061 Skulle kanskje fortalt at jeg er en mann som nærmer meg 40 og nettopp har kommet ut av et langt forhold. Jeg har ikke vært singel siden tidlig i 20-årene og nå føler jeg meg mildt sagt rusten på flørtefronten. Så blir jeg litt ekstra nervøs når jeg leser så mye om at kvinner flørter så avansert. Jeg blir både bekymret for at jeg selv vil flørte for klønete og "opplagt" og for at jeg enten ikke skal forstå at en dame er interessert i meg eller enda verre at jeg skal misforstå at det er flørt når det ikke er det. Har en bekjent som jeg lurer på kanskje er interessert i meg. Det går bare på små ting som at hun blir så mye mer glad for å se meg enn jeg er vant til at kvinnelige venner blir og at hun liksom "gnistrer" når hun er sammen med meg. Men dette er jo litt tynt. Så derfor lurer jeg på om det er noen tips om hva jeg skal se etter? Og hvordan skal jeg selv flørte for ikke å virke for platt eller teit? Anonymkode: c977d...e8a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #4 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skulle kanskje fortalt at jeg er en mann som nærmer meg 40 og nettopp har kommet ut av et langt forhold. Jeg har ikke vært singel siden tidlig i 20-årene og nå føler jeg meg mildt sagt rusten på flørtefronten. Så blir jeg litt ekstra nervøs når jeg leser så mye om at kvinner flørter så avansert. Jeg blir både bekymret for at jeg selv vil flørte for klønete og "opplagt" og for at jeg enten ikke skal forstå at en dame er interessert i meg eller enda verre at jeg skal misforstå at det er flørt når det ikke er det. Har en bekjent som jeg lurer på kanskje er interessert i meg. Det går bare på små ting som at hun blir så mye mer glad for å se meg enn jeg er vant til at kvinnelige venner blir og at hun liksom "gnistrer" når hun er sammen med meg. Men dette er jo litt tynt. Så derfor lurer jeg på om det er noen tips om hva jeg skal se etter? Og hvordan skal jeg selv flørte for ikke å virke for platt eller teit? Anonymkode: c977d...e8a Må bare legge til at jeg egentlig ikke er interessert i denne bekjente annet enn som venn. Så er ikke egentlig ute etter hjelp til å vite hva hun vil. Var bare et eksempel på hvor lost jeg føler meg. Anonymkode: c977d...e8a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #5 Skrevet 19. november 2022 Jeg syns ikke det stemmer. Det virker som at menn TROR at kvinner flørter mer forsiktig fordi de selv ønsketenker signaler fra en som ikke flørter og tror at hun flørter forsiktig. Jeg har aldri opplevd at en mann ikke har forstått at jeg flørter. Jeg er direkte med ord og det er ikke noen tvil om hva jeg vil Anonymkode: 93d25...db9 4 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #6 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leser også at mange kvinner mener at menn tar alminnelig vennlighet som flørting. Stemmer det? Anonymkode: c977d...e8a Det stemmer. Anonymkode: 93d25...db9 1 6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #7 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg syns ikke det stemmer. Det virker som at menn TROR at kvinner flørter mer forsiktig fordi de selv ønsketenker signaler fra en som ikke flørter og tror at hun flørter forsiktig. Jeg har aldri opplevd at en mann ikke har forstått at jeg flørter. Jeg er direkte med ord og det er ikke noen tvil om hva jeg vil Anonymkode: 93d25...db9 Direkte med ord? Du mener at du sier direkte at du er interessert? Da er det jo mer en saksopplysning enn flørt synes jeg. Det med at kvinner flørter mer avansert eller subtilt har jeg oftest sett kvinner påstå. Men jeg er usikker på hva de legger i det så det var grunnen til spørsmålet. Anonymkode: c977d...e8a 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #8 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Direkte med ord? Du mener at du sier direkte at du er interessert? Da er det jo mer en saksopplysning enn flørt synes jeg. Det med at kvinner flørter mer avansert eller subtilt har jeg oftest sett kvinner påstå. Men jeg er usikker på hva de legger i det så det var grunnen til spørsmålet. Anonymkode: c977d...e8a Det kan jeg også, men nå mente jeg i form av komplimenter og den type komplimenter man ikke gir til en kollega som har fått seg fin ullgenser eller nabo som hjelper ukrainske flyktninger, men komplimenter som spiller på det fysiske og seksuelle. Jeg bruker smil og øyne og kler av mannen med øynene, berøringer, seksuelle spøker med glimt i øyet, men ja kan også si rett ut at jeg er interessert og spørre om han er singel. Anonymkode: 93d25...db9 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #9 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har lest i mange svar i ulike tråder at det påstås at kvinner er så mye mer finurlige når de flørter enn menn. Du skal ikke tro på alt det kvinner forteller deg. For kvinner betyr finurlig, mindre åpenlyst ganske enkelt. Kvinner tror også at deres seksualitet er det største mysterium for menn, og at det er en kunnskap kun forbeholdt kvinner. Bare tull selvsagt. Kvinner er forsiktige og beskjedne, de fleste, ikke alle. For mange kvinner er det å holde blikkontakten noen tideler lenger enn vanlig en beskjed om at du kan gjøre et forsøk. Om du kommer i mål avhenger av om hun gir inntrykk av å trives i ditt selskap. Det er det enkelt å forstå, så enkelt at selv en mann klarer å fange opp signalene. Det er ikke mye finurlig med kvinner. Anonymkode: 45476...de5 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #10 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan jeg også, men nå mente jeg i form av komplimenter og den type komplimenter man ikke gir til en kollega som har fått seg fin ullgenser eller nabo som hjelper ukrainske flyktninger, men komplimenter som spiller på det fysiske og seksuelle. Jeg bruker smil og øyne og kler av mannen med øynene, berøringer, seksuelle spøker med glimt i øyet, men ja kan også si rett ut at jeg er interessert og spørre om han er singel. Anonymkode: 93d25...db9 Aha. Det var interessant. Berøringer synes jeg er veldig vanskelig å tolke. Noen er jo sånn at de tar på alle. Er noen typer berøringer som kan virke veldig ladete uten at jeg vet hvorfor og da blir jeg forvirret: var det med vilje eller er det bare min tolkning? Hun jeg nevnte som jeg er usikker på om flørter med meg har begynt å ta på meg, noe hun aldri gjorde før. Men kan jo bare være at hun føler seg mer fortrolig osv. Det med blikk: mener du da å møte og holde den andres blikk mer enn "normalt" mellom venner? Anonymkode: c977d...e8a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #11 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du skal ikke tro på alt det kvinner forteller deg. For kvinner betyr finurlig, mindre åpenlyst ganske enkelt. Kvinner tror også at deres seksualitet er det største mysterium for menn, og at det er en kunnskap kun forbeholdt kvinner. Bare tull selvsagt. Kvinner er forsiktige og beskjedne, de fleste, ikke alle. For mange kvinner er det å holde blikkontakten noen tideler lenger enn vanlig en beskjed om at du kan gjøre et forsøk. Om du kommer i mål avhenger av om hun gir inntrykk av å trives i ditt selskap. Det er det enkelt å forstå, så enkelt at selv en mann klarer å fange opp signalene. Det er ikke mye finurlig med kvinner. Anonymkode: 45476...de5 Ja, jeg får også av og til følelsen av at kvinner liker at vi skal tenke på dem som litt mystiske og uforståelige, mens vi menn er noen primitive bavianer som de leser som en åpen bok 🙂 Jeg tror jeg har et lite problem da og det er at jeg har lett for å få kvinner til å le. De fleste trives jo i selskap av noen som får dem til å le. men det betyr jo ikke at de er interessert 🙂 Anonymkode: c977d...e8a 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #12 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du skal ikke tro på alt det kvinner forteller deg. For kvinner betyr finurlig, mindre åpenlyst ganske enkelt. Kvinner tror også at deres seksualitet er det største mysterium for menn, og at det er en kunnskap kun forbeholdt kvinner. Bare tull selvsagt. Kvinner er forsiktige og beskjedne, de fleste, ikke alle. For mange kvinner er det å holde blikkontakten noen tideler lenger enn vanlig en beskjed om at du kan gjøre et forsøk. Om du kommer i mål avhenger av om hun gir inntrykk av å trives i ditt selskap. Det er det enkelt å forstå, så enkelt at selv en mann klarer å fange opp signalene. Det er ikke mye finurlig med kvinner. Anonymkode: 45476...de5 Tydelig skrevet av en mann 🤦♀️ Anonymkode: 93d25...db9 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #13 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Aha. Det var interessant. Berøringer synes jeg er veldig vanskelig å tolke. Noen er jo sånn at de tar på alle. Er noen typer berøringer som kan virke veldig ladete uten at jeg vet hvorfor og da blir jeg forvirret: var det med vilje eller er det bare min tolkning? Hun jeg nevnte som jeg er usikker på om flørter med meg har begynt å ta på meg, noe hun aldri gjorde før. Men kan jo bare være at hun føler seg mer fortrolig osv. Det med blikk: mener du da å møte og holde den andres blikk mer enn "normalt" mellom venner? Anonymkode: c977d...e8a Berøringer: en klapp på skulderen eller dunk i ryggen er vennskapelig En hånd på låret eller arm rundt halsen din er flørtende Blikk: nei. Jeg har lang blikk kontakt med venner, kollegaer og fremmede. Blikkene til en mann jeg flørter med er så seksuelle at man kan se jeg kler av han med øynene eller tenker på noe lurt mens jeg smiler, og hever det ene øyebrynet flørtende mens han ser på meg. Legg merke til angelina Jolie sin oppførsel i mange filmer, sensuelt og der hun bruker flørt veldig tydelig. Er jeg blid og glad så er det mest sannsynlig bare vennskapelig. Anonymkode: 93d25...db9
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #14 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tror jeg har et lite problem da og det er at jeg har lett for å få kvinner til å le. De fleste trives jo i selskap av noen som får dem til å le. men det betyr jo ikke at de er interessert 🙂 Anonymkode: c977d...e8a Problem? Patetisk forsøk på å klappe seg selv på skulderen, vil jeg si. Kvinner ler stort sett kun av personer de liker. Da snakker jeg om utseende og personlighet. Kvinner ler ALDRI av menn de synes er usympatiske eller lite attraktive. Uansett om du forteller verdenshistoriens beste vits. Har du ikke personlighet eller utseende med deg så møter du en isdronning. Det er faktisk en så sterk drift at selv verdens mest komiske fortelling blir direkte latterlig og pinlig dersom du ikke har enten utseende eller personlighet med deg. Kvinner er overfladiske og forutinntatte. Men, dersom du er veldig tålmodig, og viser at du er sterkere enn dem, så er det likevel en mulighet. Kvinner kan veldig lett ombestemme seg, og da unnskylder de det med "følelser". Nok om det. Dersom du har lett for å få kvinner til å le skjønner jeg ikke hva du gjør her inne på kg. Kom deg ut og nyt. De er klare for deg! Verden er din østers! Anonymkode: 45476...de5 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #15 Skrevet 19. november 2022 "Berøringer: en klapp på skulderen eller dunk i ryggen er vennskapelig En hånd på låret eller arm rundt halsen din er flørtende" De to ytterpunktene er jeg enig i er enkle å skjønne. Klapp og dunk er ikke flørtende og det tolker jeg dem aldri som. Det er mer tvetydig synes jeg når en dame kommer bort og begynner å snakke med meg samtidig som hun forsiktig legger hånden sin på armen min. Det kan av og til virke veldig "ladet". Det var det jeg la merke til at min bekjente begynte med veldig ofte. Siden hun aldri gjorde det før ble jeg usikker på om det betyr noe. Jeg har ikke sett at hun gjør det med noen andre. Anonymkode: c977d...e8a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #16 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Problem? Patetisk forsøk på å klappe seg selv på skulderen, vil jeg si. Kvinner ler stort sett kun av personer de liker. Da snakker jeg om utseende og personlighet. Kvinner ler ALDRI av menn de synes er usympatiske eller lite attraktive. Uansett om du forteller verdenshistoriens beste vits. Har du ikke personlighet eller utseende med deg så møter du en isdronning. Det er faktisk en så sterk drift at selv verdens mest komiske fortelling blir direkte latterlig og pinlig dersom du ikke har enten utseende eller personlighet med deg. Kvinner er overfladiske og forutinntatte. Men, dersom du er veldig tålmodig, og viser at du er sterkere enn dem, så er det likevel en mulighet. Kvinner kan veldig lett ombestemme seg, og da unnskylder de det med "følelser". Nok om det. Dersom du har lett for å få kvinner til å le skjønner jeg ikke hva du gjør her inne på kg. Kom deg ut og nyt. De er klare for deg! Verden er din østers! Anonymkode: 45476...de5 Herlighet for noe skvip Anonymkode: 93d25...db9 7 1
sicario Skrevet 19. november 2022 #17 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har lest i mange svar i ulike tråder at det påstås at kvinner er så mye mer finurlige når de flørter enn menn. Stemmer det? Hvis det stemmer, så er spørsmålet til kvinnene om de kan komme med noen eksempler. Leser også at mange kvinner mener at menn er håpløse til å forstå flørting og at de tar alminnelig vennlighet som flørting. Stemmer det? I så fall lurer jeg på hvordan det i det hele tatt funker for kvinner å flørte finurlig. Vil ikke bare de fleste menn ikke forstå det? Anonymkode: c977d...e8a Som mann kan jeg bekrefte. Håpløs på å skjønne flørting. Jeg er sjanseløs😂 Enda bra jeg ikke er singel 🙈 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #18 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Berøringer: en klapp på skulderen eller dunk i ryggen er vennskapelig En hånd på låret eller arm rundt halsen din er flørtende" De to ytterpunktene er jeg enig i er enkle å skjønne. Klapp og dunk er ikke flørtende og det tolker jeg dem aldri som. Det er mer tvetydig synes jeg når en dame kommer bort og begynner å snakke med meg samtidig som hun forsiktig legger hånden sin på armen min. Det kan av og til virke veldig "ladet". Det var det jeg la merke til at min bekjente begynte med veldig ofte. Siden hun aldri gjorde det før ble jeg usikker på om det betyr noe. Jeg har ikke sett at hun gjør det med noen andre. Anonymkode: c977d...e8a Det kan være et signal ja Anonymkode: 93d25...db9 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #19 Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Problem? Patetisk forsøk på å klappe seg selv på skulderen, vil jeg si. Kvinner ler stort sett kun av personer de liker. Da snakker jeg om utseende og personlighet. Kvinner ler ALDRI av menn de synes er usympatiske eller lite attraktive. Uansett om du forteller verdenshistoriens beste vits. Har du ikke personlighet eller utseende med deg så møter du en isdronning. Det er faktisk en så sterk drift at selv verdens mest komiske fortelling blir direkte latterlig og pinlig dersom du ikke har enten utseende eller personlighet med deg. Kvinner er overfladiske og forutinntatte. Men, dersom du er veldig tålmodig, og viser at du er sterkere enn dem, så er det likevel en mulighet. Kvinner kan veldig lett ombestemme seg, og da unnskylder de det med "følelser". Nok om det. Dersom du har lett for å få kvinner til å le skjønner jeg ikke hva du gjør her inne på kg. Kom deg ut og nyt. De er klare for deg! Verden er din østers! Anonymkode: 45476...de5 Med problem mente jeg at det gjør det vanskelig å skjønne om de bare synes jeg er morsom eller om de er tiltrukket på annen måte. Jeg tror ikke et sekund på at alle kvinner jeg får til å le er tiltrukket av meg, da ville jeg virkelig bare kunne velge og vrake. Du har sikkert rett i at kvinner (og også menn også for den saks skyld) bare ler av folk de synes er sympatiske, men de trenger jo ikke å være tiltrukket av den de ler av. Anonymkode: c977d...e8a 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #20 Skrevet 19. november 2022 sicario skrev (1 minutt siden): Som mann kan jeg bekrefte. Håpløs på å skjønne flørting. Jeg er sjanseløs😂 Enda bra jeg ikke er singel 🙈 Du har i alle fall selvironi. Det vet jeg at både kvinner og menn synes er et tiltrekkende trekk 🙂 Anonymkode: c977d...e8a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå