Gå til innhold

Savner dere noen gang livet dere hadde før barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke at.en angrer på barna. Men savner å sove lenge eller når en vil. Savner å gjøre ditt. osv. ?

Anonymkode: 169d0...942

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, det har jeg faktisk aldri savnet. At man kan lengte etter å sove hele natten mens man har små babyer er ikke det samme som å savne tiden før barn. Tid til seg selv og egne interesser har man jo uansett og får bare mer og mer av ettersom barna blir eldre. 

Endret av Arkana
Skrevet

Hver dag.

Anonymkode: afacf...93b

• Liker 5
  • Hjerte 7
Skrevet

Nei. Jeg sover lenge om morgenen når jeg trenger eller virkelig vil: vi er to om å ha barn. Ellers må jeg stort sett opp på jobb uansett. Føler jeg har frihet til å gjøre det jeg vil, selv med barn :) 

Anonymkode: c1ebe...8d6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hver dag.

Anonymkode: afacf...93b

Og ekstra de dagene det er kjipt. Sykdom, etc.

Anonymkode: d997a...79c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Savner å sove og ha muligheten til å dra på spontane hopp-på-ferier og på byen uten å fikse barnevakt, men ville aldri vært barnløs hele livet🥰

Anonymkode: afa6e...7e2

• Liker 2
Skrevet

Egentlig ikke.. men angrer på at jeg ikke satte mer pris på friheten før jeg fikk barn.

Jeg har aldri likt å stå opp sent, følte at dagene ble ødelagt om jeg ikke fikk brukt morgenen effektivt. Savner selvsagt å bare tenke på meg selv på morgenen eller å dusje uten å stresse, men jeg får jo gjort dette også innimellom etter barn. 
Jeg føler livet mitt er mer innholdsrikt nå, barna gir meg så mye (både kjærlighet og grå hår😂)

Anonymkode: 5c610...d3f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ikke at.en angrer på barna. Men savner å sove lenge eller når en vil. Savner å gjøre ditt. osv. ?

Anonymkode: 169d0...942

Jeg har aldri angret på barna mine, men skal ærlig innrømme at jeg til tider så veldig frem til de klarte seg selv på morningen. Da kunne jeg sove til jeg våknet uten vekkerklokke. Nå bor de dor seg selv og jeg våknet stort sett midt på natta og får ikke sove mer. Kan bli lange dager på fridager, så da savner jeg de og praten vi hadde da de bodde hjemme.

• Hjerte 2
Skrevet

Helt ærlig, ikke et sekund.

Skrevet

Hver. Eneste. Dag. 
Angrer veldig på at jeg fikk barn.

Anonymkode: fdddc...8a4

• Liker 4
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hver. Eneste. Dag. 
Angrer veldig på at jeg fikk barn.

Anonymkode: fdddc...8a4

Sjelden man hører dette. Er du alene med barn?

Skrevet

Derfor valgte jeg ikke å få barn.

Anonymkode: 63b8f...ae0

• Liker 6
Skrevet

Angrer ikke, men har det heller ikke slik at jeg gruer meg til de flytter for seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Nei, enn så klisjé det høres ut så er et liv uten barn virkelig et tomt liv. For meg.

Men klart, enkelte ting var bedre før barn. Morgener hvor du bare trenger å stå opp, ordne deg og dra på jobb uten å styre med levering og å få unger ut av døra. Stress med henting I barnehagen. Nå skal vi ha en ny baby og jeg kan ikke si jeg gleder meg til å stå opp kl 0430 i en periode. Synes også at det å aktivisere 1-2-åringer utendørs uansett vær er PYTON, sitte i sandkassa og hate litt 🤪

Men livet generelt sett er mer givende, vi har mer glede og mer stolthet og mer kjærlighet. Nå venter vi siste, nr 3, og eldste er 12. Ting begynner å løsne veldig i 3-4-årsalderen. Da begynner det å bli skikkelig gøy 🥰

Anonymkode: a9e48...d58

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er en sjelden gang, omtrent aldri. Men slik som i dag da, barna skulle egentlig til besteforeldre på overnatting, og jeg og mannen skulle ha en etterlengtet kveld med bare oss to. Det skjer veldig sjeldent. Så ble det avlyst. Men men. 

Anonymkode: 7eb08...64f

Skrevet

Både ja og nei. Det jeg savner er vel å få dekket søvnbehovet 100%. Lage og spise god og sunn mat alene i ro og mak. Dusje uten at noen griner og gå på do uten å bli kastet leker på. Rolige morgener med en kopp kaffe uten fantus på TV. Har en 2åring i sin travleste alder. Så jeg savner noen deler av det. Men ville likevel ikke byttet tilbake 😅 Regner med at denne stormen vil avta etterhvert. 

Anonymkode: e92d1...d8d

• Liker 3
Skrevet

Nei, der var egentlig bare slitsomt. Skulle dog ønske at jeg hadde spart noe penger den gangen til nå.

Men livet med barna er mye bedre enn noe av det jeg gjorde før!

Skrevet

Nei. Savner det å kunne dra ut med mannen min når vi vil, om så bare en tur på butikken på kvelden, men vi var sammen i mange år før vi fikk barn og jeg har reist, studert, jobbet og festet meg ferdig som «ikke-forelder».

Anonymkode: c0b59...03f

Skrevet

Jeg savner noen ganger "studentlivet" mitt. Der jeg hadde 1 obligatorisk forelesning i uka, aldri satte mine bein på en fest, og brukte 80% av tiden på å game. De folka jeg gamet med, den tiden, er fremdeles det næreste jeg har vært å ha en skikkelig god vennegjeng som aksepterte og satte pris på meg.

Livet gikk videre på alle måter og vi mistet litt etter litt kontakt med resten av gjengen, som tross alt bodde i andre land og fikk seg partnere og barn og krevende jobber på sin egen kant. 

Livet med barn er kjempefint og utrolig tidkrevende og jeg har sunget "Bjørnen sover" minst 50 ganger i dag, men det hender jeg savner å bare kunne game og le med vennene mine i 16 timer uten å tenke på verden utenfor ja. 

Men det verste med å ha barn er, for meg, det økonomiske ansvaret. Å måtte jobbe, spare penger, være fornuftig med alle innkjøp, tenke på fremtiden. Være ansvarlig for å vurdere hva som er mest økonomisk fornuftig i alt fra vedlikehold/oppussing av hus til valg av bil og småting som barneklær og utstyr. Vite at det ikke er noen som kommer og redder meg om jeg mister kontrollen. 

Anonymkode: f8840...1c5

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...